Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, August 31, 2009

Reti ke tidak memerintah ni Najib oi?

Kalau la memerintah ekonomi aim yang utama sudah pasti jahanam negara. Patutnya utamakan kebajikan dan sosial rakyat.

Maka benarlah slogan 1Malaysia bullshit semata.. Mengamuk lagi la rakyat nampaknya..

"balik-balik isu minyak, bangang betul gomen ni cari duit" kata imam tempat gua..

Dari mantot yang bercerita pasal 31 Ogos

Sempena 31 Ogos,aku pun duduk la depan TV1 melayan propaganda kerajaan,bukan selalu layan pun.Tapi sebab 31 Ogos,dengar aje la apa yang kerajaan try gebang.Banyak la jugak berita2 dan iklan yang cuba menerapkan unsur2 patriotisme dalam diri rakyat Malaysia.Semua tu tak memberi kesan kepada aku jadi semua yang propaganda yang keluar itu aku hanya dengar dan terus lupakan.Kecuali satu..

Ada lah wartawan ni yang ke lokasi2 kat KL nak interview orang ramai tanya pasal 1Malaysia,adalah yang menjawab,ada lah jugak 2 3 kerat yang lari malas nak jawab.Habis aje tunjuk interview,pembaca berita tu pun ulas lah dan ayat dia lebih kurang camni...

"Walaupun sambutan bulan kemerdekaan diadakan dalam bulan Ramadhan tapi ada juga inisiatif sesetengah pusat membeli belah yang selang seli memasang lagu-lagu patriotik di samping lagu-lagu raya.Diharapkan dengan tindakan murni sedemikian,ini dapat menunjukkan semangat patriotisme yang wujud dalam diri rakyat.Langkah ini juga berkesan untuk menunjukkan semangat patriotisme rakyat kepada pelancong asing.."

Nampak apa yang tak kena kat situ?
Apa hal aku nak kena dapat approval daripada pelancong asing pasal aku punya patriotisme.Aku jadi hangin terus aku tukar tengok channel lain.

Sekadar gambar hiasan.


Adakah minda kita masih dijajah dan kita masih merasakan orang-orang putih itu jauh lebih hebat dari kita sampai kita perlu tunjukkan kepada mereka "Aku cintakan negara aku,Kau nampak tak ni?"

Aku bekerja dengan seorang Itali dan minah ini adalah perempuan paling cilaka dalam dunia (pada aku).Aku perlu berurusan dengan 2 orang Australia setahun 2 kali dan setiap kali habis kerja aku dengan diorang,aku hanya mampu merasakan orang-orang ini hanya pandai bercakap kosong,penuh angin kurang pengetahuan praktikal pasal bidang yang dibincangkan.Idea?Banyak.Berapi2 idea diorang.Tapi api aje la yang ada.

Kita orang melayu masih lagi terlalu hormatkan orang putih tanpa usul periksa.Nak tau camne?Kawan la dengan seorang orang putih ajak dia pegi kedai makan Melayu.Tengok la macam mana mesra layanan,sengih memanjang aje makcik kedai tu.

Kenapa nak sambut kemerdekaan?
Apa yang kita sambut sebenarnya?

Sebab British bagi balik tanah kita dekat kita?
Itu yang kita sambut?Itu ke kemuncak perjuangan UMNO?Dapatkan balik sesuatu yang dah memang hak kita tanpa tumpah darah?Semua urusan dekat meja rundingan,buat meeting dalam bilik air cond sambil makan biskut.Tunggu approval British sebab bila kita nak merdeka,British bagi syarat macam-macam kat kita dan kita tau,pemimpin2 kita terpaksa akur.Nak merdeka punya pasal.

Dan sedarkah anda,bangsa Melayu diselamatkan dan diberi hak keistimewaan atas approval kerajaan British?Mungkin sebab itu kot kita masih lagi RESPEK sama orang putih,kot?Sebab tu UMNO itu United Malays National Organisation kot?

Selamat Menyambut Hari Terakhir Bulan Ogos tahun ini.

Artikel asal...

Sunday, August 30, 2009

Hak asasi konon

Pasti berbeza pandangan manusia dengan arahan tuhan.Sudah pastinya ada hikmah di sebalik kejadian. Itupun kalaulah kita percaya kepada tuhan.

Tapi, kalau nak sangat ikut cakap hak asasi manusia, apa lagi cabut la agama tu dari hati.

bangang!.

Kepala lembu bila bersuara..

Kalaulah kita bertimbang-rasa dan mereka-mereka itu jahat sangat, masih juga tak perlu kita sampai mahu menghina agama mereka.

Apa yang perlu hanyalah kesabaran dan sedikit kecerdikan.

Bila dah sampai jadi macam ni, apa yang tinggal pandangan orang pada kita?

Thursday, August 27, 2009

Nasib bekas menteri terlampau!

Tak tahu la apa nasib dia. Kah kah kah. Dah kantoi dengan video pun masih boleh gagah perkasa lagi. Sebabnya dia ni 1 team dengan gerombolan.. Nasib dia memang untung betul..

Lu bayangkan yang kantoi video tu dari bukan team gerombolan.. Apa akan terjadi? Kah kah kah.. Gila politik negara ku ini....

Isu air la plak..

Memekak tak habis-habis puak ni. Sorang bekas mb dan sorang lagi bekas pm. Dua-dua gua menyampah. Macam mana pulak statement masing-masing boleh berlawan. 1 parti je pun.

Salah-sorang pasti menipu. Apa kata kita dengar cakap bekas yang lagi satu(singapura).. Ada berani wahai gerombolan?

Wednesday, August 26, 2009

macam-macam orang spesis bodoh yang timbul sekarang ni!!!

Beliau berkata, perbuatan pembangkang itu amat tidak adil kepada Barisan Nasional (BN) dan UMNO yang mematuhi arahan SPR supaya sebarang bentuk kempen mesti dihentikan selepas pukul 12 malam. - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein

Gila meroyan ke apa mamat ni? mengepet-ngepet pulak aku tengok.

Tuesday, August 25, 2009

BN MENANG?

Abah gua bagi tau la. Berdebar betul gua. Rupanya menang moral..

Kah kah kah kah kah...

Monday, August 24, 2009

Lawak si badut tua!!

KUANTAN 24 Ogos - Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail telah mengarahkan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) supaya hukuman sebat ke atas Kartika Sari Dewi Shukarno ditangguh bagi menghormati kemuliaan Ramadan.

Perkara itu disahkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Dakwah dan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Pahang, Datuk Mohd. Sahfri Abdul Aziz hari ini.


Entahla labu.....

Saturday, August 22, 2009

Asik-asik dia aje..

Gua punya semangat hari ni lain macam. Jadi imam pun semangat bacaan gua, ala-ala hafiz qur'an. Abis je moreh, dengan kereta 500bhp gua gerak ke Salmah Beevi nak tengok team adik gua main lawan Pmouth. Tapi nape takda pulak? Cilanat. Asik-asik team tu jugak yang dia tunjuk. Padahal bukan cantik mana pun main.

Takpelah, double standard pasukan desperate memang camtu.. Moga-moga team yang gua sokong ni menang..

Friday, August 21, 2009

1 contoh uniknya melayu bila dah meroyan.

Wahai Mohd Khairul Azam Abdul Aziz, lu kenapa? Sakit?

***

sapa tak kenal mamat ni memang la kodi..

Thursday, August 20, 2009

1 statement yang otak gua tak boleh proses.

"aku dah bosan dengan politik la jahid, dua2 sama aje. Baik BN mau pun PR"

"mana mungkin sama Nik Aziz dengan Najib" gumam gua dalam hati.

Kita diambang Ramadhan

Namun kita masih lagi bercakaran. Hal politik yang parah, ekonomi cap ayam, sosial membarah dan janda seorang ustaz ingin menyanyi (pejadah!!).

Titik bersatu gua syak takkan bertemu. Apa gila lusa nak puasa masih heboh hal-hal yang merapek takda kena mengena dengan Ramadhan. Apa celaka mau cerit pasal hebatnya Ogos kalau syurga neraka lu pandang sipi-sipi. Bukannya bangang tak tau bahawa Ramadhan itu di tunggu Muslim sedunia berbanding Ogos yang hanya pengisiannya menengok artis plastik yang kayu. Betul bodoh!!.

Itulah Malaysia. Kiblat jiwa hanya pada hiburan dunia.. Hanya kerana pemimpinnya buta agama..

Wednesday, August 19, 2009

Lu tengok pastu lu nilai la sendiri...

Penjelasan Isu Kuil di Seksyen 23 Shah Alam

Tapak Kuil Seksyen 23 Shah Alam
Baru-baru ini, banyak betul yang kita dengar berhubung isu tapak kuil yang dicadangkan di Seksyen 23, Shah Alam. Yang tahu, yang tak tahu dan yang buat-buat tahu, semuanya turut sama mengemukakan pandangan masing-masing. Di antaranya, pandangan Noh Omar yang menyatakan bagaimana kerajaan PR tidak peka terhadap sensitiviti umat Islam.

Oleh itu, bagi mereka yang ingin tahu, izinkan saya menceritakan serba sedikit perkara sebenar berkenaan isu ini. Tapak Kuil yang dicadangkan adalah di kawasan Industri, lebih 200 meter dari kawasan perumahan. Sebuah Kuil yang sekarang ini berada di Seksyen 19 akan dipindahkan ke tapak baru yang dicadangkan ini. Di Seksyen 19, kuil berkenaan hanya berjarak 20 kaki dari kawasan perumahan! Buka pintu rumah, seberang jalan terdapat kuil.

Sebenarnya, kuil Seksyen 19 telah berada di situ sejak zaman sebelum wujudnya Shah Alam lagi. Pada masa itu kawasan di mana kuil tersebut dibina dinamakan Ladang Sungai Renggam. Apabila PKNS ambil-alih, maka dijadikan kawasan perumahan. Semasa membina dan menjual rumah-rumah di Seksyen 19, PKNS tidak menunjukkan kuil tersebut di dalam pelan mereka. Sebaliknya yang ditunjuk adalah rumah-rumah teres dua tingkat.

Maka, para pembeli rumah sekitar kuil tersebut, 80% dari mereka yang merupakan orang Melayu Islam pun terperanjatlah apabila berpindah ke rumah baru mereka dan mendapati kuil masih berada di situ. Sedangkan mereka diberitahu bahawa kuil tersebut akan dipindahkan. Malangnya, PKNS di bawah pemerintahan Kerajaan Negeri UMNO/BN, tidak menunaikan janji mereka dan tidak juga bertanggung-jawab dalam soal ini. Kalau diusahakan pada ketika itu, masih terdapat banyak kawasan lapang, maka perancangan yang lebih sesuai dan tepat dapat dilaksanakan.

Seperti yang diduga dan sepertimana biasa, kerajaan BN tidak melakukan apa-apa. Penduduk terpaksa bersabar selama 26 tahun, menagih janji dari PKNS dan kerajaan BN Selangor, sehinggalah naiknya kerajaan PR. Kami mengusahakan dengan serius dan bersungguh-sungguh sehingga terhasilnya cadangan kuil Seksyen 19 dipindahkan ke Seksyen 23.

Sepatutnya Noh Omar mencerminkan diri sebelum mengeluarkan pendapatnya. Takut-takut meludah ke langit, terjatuh ke muka sendiri. Siap dengan kahak lagi! Sekiranya tapak di Seksyen 23 mahu dikatakan tidak peka dan tidak sensitif, kedudukan di Seksyen 19 mahu dipanggil apa? Mendera? Menyeksa? ataupun derhaka?

Kalau ikut kehendak masyarakat Hindu yang juga merupakan rakyat negeri ini, mereka ingin kuil tersebut kekal sahaja di situ. “Inilah tapak asal kami, sepatutnya PKNS mengambil kira kehadiran kuil kami di sini semasa merancang pembangunan kawasan Shah Alam”, kata mereka. Tetapi apa boleh buat, nasi sudah pun menjadi bubur, mereka amat menyesal mengundi BN sejak dari dulu lagi. Akhirnya hasil perbincangan yang waras, mereka sanggup bertolak ansur. Sanggup berpindah, asalkan tidak terlalu jauh. Kuil ini dikunjungi penganut Hindu dari Seksyen 19, 20 dan 23.

Oleh itu, PKNS ditugaskan untuk mencari tempat yang sesuai. Tapak yang dicadangkan adalah seperti yang dinyatakan. Cadangan dikemukakan kepada MBSA dan seterusnya kepada Exco kerajaan Negeri. Semua menganggap ianya sesuai dan masalah di Seksyen 19 di mana suasana diperhangatkan oleh NGO Melayu/UMNO seperti Pewaris, perlu diselesaikan dengan segera.

Ini yang perlu kita perlu fahami. Tapak di Seksyen 23 bukan untuk kuil baru. Ianya adalah untuk memindahkan kuil yang sedia ada di Seksyen 19. Kedudukannya tidak terlalu hampir dengan kawasan perumahan, di mana terdapat Dewan orang ramai dan juga sebuah padang permainan di antara tapak kuil tersebut dengan kawasan perumahan. Ianya merupakan kawasan Industri. Kalau kilang boleh diletakkan di situ tanpa sebarang bantahan dari penduduk, mengapa tidak kuil? Sedangkan jarak kawasan Industri dari perumahan sudah mengambil kira terlebih dahulu semua aspek yang wajar dipertimbangkan.

Saya faham ada yang ingin mempolitikkan isu ini. Memang suku sakat Ketua Bahagian UMNO duduk di situ. Saya rasa Najib kena ‘mendidik’ ahli UMNO. Kikis semangat perkauman yang sempit yang diasaskan selama ini. Adakah beliau mampu lakukannya? Adakah beliau ingin lakukannya? Najib ke Batu Caves dengan begitu gah ceria, 1Malaysia katanya. Kita ingin lihat sejauh mana falsafah Najib difahami ahli partinya sendiri atau ianya semua hanya satu sandiwara untuk mengaburi mata rakyat?

Seorang penduduk Seksyen 23 memberitahu saya, “Jangan layan sangat YB, puak-puak ini, bukan sekadar kuil mereka bantah. Buat kuliyyah di Surau pun mereka bantah juga”.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

LAGI JAWAPAN

0.4% baru nak bertindak?

"Sekiranya kadar kematian disebabkan H1N1 melebihi 0.4 peratus, kementerian dengan segera akan mengadakan pertemuan dengan Majlis Keselamatan Negara (MKN) bagi mengisytiharkan darurat kesihatan," kata Menteri Kesihatan.

Beliau menjelaskan mengikut panduan WHO, peratusan kematian H1N1 dikira berdasarkan jumlah kes jangkitan dan didarab 20.
Berdasarkan angka korban 64 orang dan 4,425 kes jangkitan sehingga semalam, bermakna
peratusan kematian H1N1 di Malaysia kini hanya sekitar 0.07 peratus.


(Petikan daripada Berita Harian)

Lu bayangkan yang 0.4% tu termasuk mak lu, adik lu takpun adik beradik lu? Pedih tak?

Dulu sayangkan sangat pelancong jadi di longgarkan pemeriksaan imegresen. Skang bagi tau gua camna ngan kutipan cukai dari pelancong-pelancong kesayangan lu tu? Boleh bayar tak perubatan 2,253 (setakat 12 ogos) yang kat wad hospital tu?

Kenapa Cina Berani..pandangan cina terhadap PDRM.

Sumber dari Jamil Kucing

Polis di hina , di kutuk , di caci , salah siapa????

Apapun terus terang jamil bukan nak bercakap atau membusukan mana-mana bangsa di malaysia. tetapi sekadar berterus terang tanpa berselindung. bangsa cina adalah bangsa yang tak suka bersusah payah. mereka lebih suka semuanya senang,mereka tidak suka bersusah-susah.mereka bukan jenis yang kuat. kalau kita tengok cerita-cerita di tv tentang kung fu,gangster-gangster cina itu semua hanyalah propaganda.bangsa cina ni memang jenis pengecut. kalau tak percaya bila tengok cina nampak garang cuba sergahs ekali mesti dia kedut.

Tapi di malaysia kita golongan bawahan boleh tengok cina betapa punya pai lang, belagak, sombong, smaseng,tambah pula yang kaya-kaya. tak pun cuba pergi petaling street belek-belek baju ke ape ke, tanya harga lepas tu beredar.kalau tak kena maki hamun bohong la. cina-cina yang jadi boss,pekerja mereka melayu,india,bangla selalu kena sound pasal apa,kenapa mereka cina berani .

Sebabnya mereka-mereka orang cina di malaysia ni jadi berani kerena mereka tahu polis boleh di beli. maaf ini bukan tuduhan atau fithnah terhadap pihak polis tetapi kenyataan. jamil campur cina di bukit bintang banyak tahu la.

baru-baru ini jamil bersembang dengan seorang lelaki bangla yang pernah berkerja di petaling street.dia cakap dia berhenti kerja di petaling streets ebab tak tahan tengok orang-orang cina dalam kelompok mereka suka menghina orang,menghina agama islam, menghina cara orang islam sembahyang,menghina orang islam pasal babi. selalu perli-perli bangla yg islam ajak makan babi, ajak minum arak.

lali satu dia cerita kenapa cina-cina tak takut polis. bangla ni cakap ayat yg di sebut oleh peniaga-peniaga cina bila sebut pasal polis apabila mereka menjual benda-benda salah seperti vcd atau apa-apa . kata cina-cina peniaga tu kepada bangla-bangla ( Anjing hanya mahukan tulang . so kita kasi tulang anjing akan diam ) Jadi ko orang paham
s .kepada polis-polis terus terang jamil cakap inilah pandangan bangsa cina terhadap polis malaysia.

Tapi nak buat macamana ada kebenaran juga apa yg di katakan oleh cina-cina itu. polis sendiri yg membiarkan kutukan dan penghinaan seperti ini terhadap mereka. kalau towkey-towkey datang ke balai layanan yang mereka dapat dari pegawai-pegawai yg mereka jumpa so special you know. polis layan mereka kerana ahemmm ahemmm .tapi di depan cina itu baik le. tapi di belakang itulah yg di pandang cina terhadap polis melayu. towkey cina kalaud ah dapat baik dgn pegawai atasan dia pandang polis prebet ni macam sampah.

Kepada anggota-anggota lakukan lah perubahan dari segi pandangan orang , kepercayaan orang,ketelusan orang terhadap PDRM. cukuplah anda semua yg menjalankan kerja mulia di pandang hina kerana perbuatan anda sendiri. ubahlah. anda semua anggota polis memakai pakaian istimewa.tetapi di mata umum anda seperti bangkai hidup. cina panggil polis anjing mahukan tulang, budak muda panggil polis sampah, skinhead punks panggil polis bastard, peniaga memanggil polis perompak berlesen, orang politik panggil polis barua ahli politik. seronokkah di pandang begini. seronok kah sampai bila....

Fikir-fikir secara waras wahai anggota-anggota polis.....

Melayu kita sekarang memang betul-betul dah lupa.

*Rumah ini letakknya di Shah Alam. Bukan di Kuala Pilah

Beberapa isu perdana kini nampaknya agak berjaya di mainkan oleh media perdana. Seolah-olahnya kini Pakatan Rakyat agak tersepit. Mereka iaitu UMNO dan geng-gengnya sudah berjaya. Hanya dengan menggunakan isu perkauman.

Beberapa rakan aku mula menunjukkan kebosanan mereka terhadap politik perdana ini. Terlalu muak hinggakan isu rakyat tak berapa nak di endahkan. Isu H1N1 misalnya, kita kedua di belakang Thailand bagi benua Asia namun jika di ukur ratio penduduk dimana pulak kedudukan kita sebenarnya? Takkan Najib masih mahu lagi bercerita tentang keinginannya merampas Selangor?

Isu rasuah pun satu hal jugak. Rasuah kini dengan ahli politik agak sinonim pulak aku perhatikan bila kini BN mula tersepit. Yang herannya takda pulak geng-geng BN ni disiasat. Bukan takda laporan di buat tapi kenapa isu lembu dan bendera ni di highlightkan tapi rumah sebesar muzium takda langsung tindakkan? Dan kenapa kini perlu SPRM merajuk seperti budak-budak bila kena tekan dengan rakyat? Rakyat juga menunggu isu-isu rasuah yang lama tertunggak seperti kes Rafidah, Isa Samad dan veteren-veteren yang lain. Mereka ini kebal ke? Terlalu double standard nampaknya.

Rata-rata kini serangan terhadap Pakatan Rakyat di Selangor. Isu azan, arak, bendera, salah guna dana Dun dan sebagainya. Takkan takda di negeri lain? Inikah yang di maksudkan dengan bakal rampasan kuasa yang ingin di lakukan oleh Najib kelak? Betapa jahatnya mereka didada akhbar hinggakan rakyat melihat mereka-mereka UMNO ni terlalu suci pulak. Seolahnya PR sudah perintah Selangor 50 tahun lamanya.

Janganlah kita jadi melayu yang mudah lupa. Mungkin belum kena pada batang tubuh kita lalu kita merasa bahagia seperti kitalah tuan manakala bangsa lain hanya hamba. Percayalah kata aku ni, sedikit-sedikit hak kita dalam perlembagaan di rampas tapi ini bukan kerja Anwar Ibrahim ataupun Hadi Awang dan bukan juga Lim Kit Siang, tapi adalah kerja UMNo dan gerombolannya… Cuma agak tersorok sikit di di dada media perdana. Rajinlah sikit bertanya pada Lebai Google.

Tuesday, August 18, 2009

Promo blog - Sokernet

Gua jumpa blog ni. Penulisnya pun gua minat. Blog asalnya agak menghiburkan gua. Tapi bukan sebab dia gua promo blog sokernet ni, tapi minat mendalam gua pada Arsenal selain dari minat-minat gua yang lain. Blog yang mengupah beberapa pengulas sukan bola sepak semi pro ni pastinya akan bertambah hangat apabila kini bermulanya musim baru EPL. Haha... dah jumpa dah bahan yang akan menceriakan hidup gua...(Lawak babun UMNO pun menghiburkan jugak)

p/s Ramadhan dah nak masuk, kurang-kurangkanlah gelak tu ye...

Saturday, August 15, 2009

Kepada orang yang tertentu..

Sudah-sudahla kutuk Anwar Ibrahim tu, kutuk la benda lain pulak.. Jadi menteri ni kutuk orang je ke? Selsema babi sapa mau jaga?

Yeah! Kita cipta rekod

Akhirnya. Bukan senang wei nak cipta rekod. Tapi dek sebab bangangnya menteri negara aku ni maka kita dapat rangking tertinggi kematian punca virus selsema babi di Asia. Ni nak gembira ke nak sedih ni? Cilakak!

Bodoh.. Letak jawatan la wei. Rakyat merana dah ni. Nak panggil sidang khas parlimen pun pemalas. Buat sidang nak label anwar rajin lak kot.. Nak je aku lempang seko-seko..

Thursday, August 13, 2009

Isu terpantas update pasal gua tak de idea nak update...

  1. Ustaz Asri Ibrahim (Rabbani) meninggal dunia kerana serangan sakit jantung.
  2. Kematian H1N1 setakat ni 50+ orang (Setakat pagi ni). Gua syak penyakit ni tak boleh di bendung. Adik gua kerja doktor kat spital pun gua tengok hidup tak tentu arah, apa gila masuk opis pukul 8-5 ptg pastu sambung 8mlm-7pg pastu masuk opis cam biasa 8-5ptg balik...
  3. Kecoh kat Kg. Buah Pala. Yang tak tahan tu dah berumur 200 tahun dah kampung tu rupanya....hahaha. Apa gila mintak pampasan rumah harga RM3.5 juta untuk sekeluarga..

 

Wednesday, August 12, 2009

Tak lama lagi isu H1N1 akan tenggelam.

Percayalah kata gua ni. Sebabnya tak lama lagi PRK Permatang Pasir kan. Maka isu Anwar lebih relevan didada media. Isu khianat lagi penting dari cerita orang mati kena selsema babi tersebut. Isu liwat lagi merdu dari nasib rakyat. Melainkan ada family menteri yang mati sebab bala ni. Nyawa mereka lebih penting. Jahanam!!

Tuesday, August 11, 2009

Lagi lelaki-lelaki melayu telor kecut (dibaca pondan) melalak

KUALA LUMPUR 9 Ogos – UMNO Bahagian Johor Bahru yang bersidang hari ini sebulat suara melabelkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai 'pengkhianat bangsa.'
 
***
 
Lu melayu bangsat ni la yang musnahkan negara. Apa dah takda kerja lain ke selain bersidang hanya semata-mata nak label-labelkan orang?? Kalau lu wahai melayu bangsat ada telor apa kata lu jumpa Anwar secara berdepan then jerit kat telinga dia panggil dia pengkhianat!!!!! Kalau lu setakat berkumpul ramai-ramai melolong menjerit panggil orang khianat then tempek kat akhbar secara poyo ngaku diri sendiri jadi juara rakyat, pondan-pondan lorong Haji Taib 1,000 kali lebih jantan dari lu.....

Menjawab Fitnah Isu Pengkhianatan

—KENYATAAN MEDIA UNTUK EDARAN SEGERA— Petaling Jaya, 11 Ogos 2009
 

Pimpinan UMNO dan konco-konco mereka memintal propaganda yang memanipulasi simbol-simbol tentang bangsa, agama dan raja dengan hasrat agar pemikiran rakyat kembali sempit dan mundur. Ini bukanlah kali pertama saya menjadi sasaran di dalam isu pengkhianatan ini. Mereka telah mencuba puluhan kali sebelumnya. Usaha terbaru dengan menghebahkan isu pengkhianatan ini jelas menjadi petanda mereka kian terdesak.

Saya tidak berhasrat untuk terjebak di dalam pertikaian peribadi dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Saya akan hanya berhujah dari sudut dasar. Perlu saya tekankan pandangan saya dan Pakatan Rakyat jelas walaupun tidak disiarkan oleh media milik UMNO. Kenyataan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang ditandatangani oleh YB Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, YB Lim Kit Siang dan saya sendiri pada mesyuarat 8 September 2008, menegaskan komitmen kami menjunjung prinsip-prinsip dasar yang termaktub di bawah Perlembagaan Persekutuan. Ini termasuk soal-soal dasar seperti kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan, kedaulatan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan mempertahankan hak bahasa ibunda, kedudukan dan kedaulatan Institusi Raja-Raja Melayu serta kedudukan hak-hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera serta hak-hak semua kaum yang telah dijamin oleh Perlembagaan.

Kita menyakini mempunyai hujah-hujah yang cerah dan jitu untuk menangani politik kebencian pimpinan UMNO yang memperolok simbol-simbol bangsa, agama dan raja, semata-mata untuk mengekalkan kekuasaan dan menutup pekong rasuah, jenayah dan penyalahgunaan kuasa.

Pengkhianatan amanah rakyat oleh pimpinan UMNO berterusan dengan skandal penyelewengan dana awam berbillion ringgit di atas nama komisen pembelian senjata, mengaut saham, kontrak dan lesen yang diperuntukkan untuk bumiputera tetapi dikaut oleh keluarga serta kroni mereka.

Kita juga tidak lupa bahawa pimpinan UMNO-lah yang menghina institusi Raja-Raja Melayu pada tahun 1983 dan 1993. Malahan mereka menghina Islam dengan memperbanyakkan lesen perjudian serta menggadai gunung dan bukit kepada tauke-tauke judi terbabit. Hatta pentadbiran UMNO sanggup menggadai kepentingan petani dan peraih kecil Melayu dengan menjual saham Bernas kepada syarikat asing.

ANWAR IBRAHIM
Ketua Pembangkang
Dewan Rakyat

dipetik : anwaribrahimblog
 
***
 
1,000 orang aje yang buta kayu terjerit-jerit hari tu kesian sangat kerana bahalol. 
 
KUALA LUMPUR: Kerajaan digesa mengenakan tindakan tegas terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim termasuk Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana kesalahannya mengkhianati perjuangan bangsa Melayu. (Apa yang khianatnya mangkok????)

Pengerusi Badan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM), Osman Abu Bakar, berkata tindak-tanduk Anwar membuktikan yang dirinya tidak jujur memperjuangkan nasib bangsa, agama Islam dan bahasa Melayu.

 


 

Monday, August 10, 2009

1,000 aje?


Jumlah ini yang berkumpul di perkarangan Menara Dato' Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini bagi menunjukkan sokongan kepada Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin berhubung kenyataannya terhadap Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat bangsa.
 
Takkan 1,000 orang aje? 1,000 aje? habis kuat dah ke 1,000 orang tu? Berapa jumlah rakyat Malaysia yang hanya berbangsa melayu? Berapa jumlah ahli UMNO seluruh Malaysia? Ni nak kira peratus macam mana ni? Boleh dapat 20% tak ataupun 10% ke dari jumlah ahli UMNO?
 
1,000 aje ke? 1,000 orang ni kalau masuk dalam kandang kambing 100 x 30 kaki persegi muat tak? kahkahkah.....
 
1,000 ini siap campur dengan MBM, GPMS, MAYC. Harus di ingat 1,000 orang ini tidak di halang oleh polis pun. Apa tah lagi dengan siraman air kimia dan peluru asap. Maka dapatlah Muhyiddin kumpul 1,000 orang ini. 1,000 aje? kahkahkah.....
 
 

Realiti-realiti Yang Aneh Tapi Realiti (entah hapa2 tajuk)...

 
Setiap kali tiba hari besar orang Melayu (baca: Islam); Ramadan dan Syawal – macam-macam barangan pengguna yang hilang. Tepung gandum, gula, minyak masak dan segala barangan keperluan dapur pun ghaib dari pasaran. Peminat cekodok pun mengeluh panjang. Yang pendek nafas peruncit – pening nak menjawab bila kena tuduh sorok bekalan.

Maka berduyun-duyunlah pengguna yang kebanyakannya bermuka Melayu mencari gula. Wartawan TV pulak berduyun-duyunlah temuramah dan buat kecoh untuk menambah panik dan menambah laku gula di pasaran. Tak nak pula depa berduyun-duyun pergi temuramah tokey-tokey besar gula. Tanya; kenapa hari raya Melayu baru nak naik harga barang?

Kemudian ditemuramahnya pula Persatuan Pengguna. Sekadar bagi nasihat bolehlah. Kemudian temuramah Menteri Pengguna. Ini lagi tenat. Bukan pandai bagi alasan. Reka alasan bukan-bukan bolehlah. Balik-balik salahkan orang seludup gula. Bukan tiap-tiap hari orang seludup gula. Tak kan lah bila tiba bulan puasa, orang sibuk seludup gula ke Thailand, Singapore dan Indonesia? Thailand ada pasar Ramadan ke?

Lepas tu bagi pula alasan sebab gula kita murah kerana bagi subsidi. Itu tak ada kerja lainlah selain nak menghapuskan subsidi. Kalau hapus subsidi, kerajaan dapat 'menyelamatkan' banyak wang rakyat untuk membangunkan ekonomi negara secara lebih efektif. 'Selamat' macamana tak tahu. Itu kan wang rakyat? Nak buat projek, bukan dapat ke semua rakyat. Macam konon nak naik taraf jalanraya dekat KL dulu, tapi jem juga. Mak aku, dah dekat 10 tahun tak jejak jalan KL, tapi cukai dia bayar juga.

Inilah benda-benda berulang-ulang yang kita lihat setiap tahun. Kita sedar. Tapi kita tidak berminat pun untuk cuba berbuat sesuatu. Kita cuma diam dan mengeluh sahaja dengan kesempatan yang diambil orang. Akhirnya kitalah juga yang ditindas.

Berbalik kepada soalan utama tadi: mengapa hanya apabila Raya Melayu Islam? Sebabnya: orang Melayu Islam ramai. Kalau naikkan masa raya bukan Islam, diorang bukan ada pasar Ramadan pun. Lagi pun, pengeluar/pengilang itu kebanyakannya bukan Islam. Diorang mesti nak tolong sesama diorang. Sedikit sebanyak sentiment itu ada juga terselit. Bukan macam orang Islam, nak cakap arak ni 'boleh jual' atau 'tak boleh jual' pun bergaduh sesama sendiri dalam TV.

Jadi hari ini, menyedari betapa pentingnya gula; marilah kita membuka kilang gula. Ala, tak kan banyak sangat modal. 'Kan tanah Malaysia ni luas lagi. Katakanlah; orang Islam (baca: Melayu) ada 16 juta. Kalau kita kongsi RM10 seorang, sudah ada RM160 juta. Itu kalau kongsi RM10. Kalau RM100? Tak kan tak boleh buka ladang dan kilang gula macam Robert Kwok itu? Boleh juga kita beri kerja kepada semua rakyat Malaysia ini.

Tak adalah macam sekarang, nak kerja sedap-sedap sikit, mesti terer cakap Mandrain (setakat bahasa PPSMI tu, mintak kerja dengan mahathir je boleh la).
 
Lagi pun kepada siapa lagi kita nak harapkan? Cuma kita-kita sendiri yang boleh menjaga sesama kita. Nak harapkan pemodal yang memang kapitalis, memang terbukti tak boleh. Nak harapkan Menteri Pengguna, kerjanya nak menghapuskan subsidi saja dan menolong golongan pemodal sahaja? Ajak buat ladang, kilang dan kedai rakyat tak berani – takut pemodal marah – modal dia air liur saja! Kalau ada kilang gula, tepung, susu, minyak masak, beras dan segala keperluan, silap-silap tak payah mengundi pun tak apa. Ye la, YB nak hulur bantuan segera, beli beras cap naga kat kilang kita. Tak ke kena ludah? Tak ada YB pun tak apa!
 
Tetapi macam biasalah. Orang kita ni memang payah. Jangan kata nak jadi pengeluar tepung, susu, gula dan minyak masak, nak buka kilang pasir – sedut pasir tepi sungai itu pun bukan main susah. Banyak gila nabi nak kena sembah dulu. Main bedal pacak pam, tak sampai sejam kena tangkap – ada yang report. Kalau orang lain tak apa! Lagi pun boleh ke kita yang berjuta-juta ni nak kumpul RM10 seorang untuk buka ladang gula?

Hik! Hik! Hik!


P/S: Tulisan ini bukanlah untuk membangkit rasa benci terhadap kaum-kaum yang lain. Kapitalisme tak ada kena mengena dengan bangsa. Dan Islam tak semestinya milik Melayu. Kebaikan dan keburukan ada pada semua bangsa kerana manusia dibentuk oleh tradisi yang mengarah ke situ. Jadi buanglah tradisi-tradisi yang buruk dulu, barulah boleh nak cakap pasal 1Malaysia ke, atau Malaysian Malaysia ke. Sekarang perangai masing-masing macam 1Palat belaka nak buat apa?!

Sunday, August 9, 2009

Lu nak gua tulis apa hari ni?

Takda pape pun. Pasal gua dah tak reti nak ulas isu-isu yang timbul skarang. Cuma yang boleh gua tulis ialah " UMNO SEMUA DIA BOLEH BUAT, TAPI ORANG LAIN JANGAN HARAPLAH".

Macam sundal kan?

Thursday, August 6, 2009

Melayu: Utusan Jangan Jadi Bacul

Bila sudah sampai ke penghujung nyawa, baru menggelupur hendak menjaga hak orang Melayu? DS Nizar yang memberikan hak milik tanah kepada kaum Cina selama 999 tahun menjadi isu? Yang kamu berikan gunung kepada taukey judi Genting bernama Lim Goh Tong, tidak mengapa? Yang kamu berikan bukit bernama Bukit Tinggi kat Vincent Tan, tidak mengapa? Yang kamu berikan satu pulau di Perak bernama Pangkor Laut kepada YTL, tidak mengapa? Yang kamu berikan Pulau Redang, Terengganu kepada Berjaya milik Vincent Tan, tidak apa?

Mereka ini semuanya Melayu ke? DS Nizar berikan tanah kepada penduduk Cina yang sudah tinggal berpuluh tahun untuk bercucuk tanam, itu yang kamu pertikaikan?

Hari ini kita lihat betapa orang UMNO beria-ia benar hendak mendapatkan sokongan orang Melayu. Orang UMNO menjadi terlalu obses untuk mendapatkan sokongan orang Melayu hanya kerana segelintir orang Melayu boleh diperbodoh-bodohkan, ditakut-takutkan dengan sentimen perkauman. Selama berpuluh-puluh tahun tidak pernah ambil kira nasib orang Melayu, baru sekarang menggelupur hendak menjaga hak orang Melayu.

Tapi Melayu yang ini sememangnya Melayu bacul. Hari ini merayu, merintih hendak mendapatkan sokongan orang Melayu dan sanggup menyepak terajang bangsa-bangsa lain. Bila sudah dekat pilihanraya nanti, percaya atau tidak kita akan melihat golongan Melayu tidak bermaruah ini jugalah yang akan tunduk, melutut dan merayu supaya bangsa-bangsa lain terus mengundi mereka.

Jadi persoalannya sekarang…siapakah yang benar-benar bacul?
 

Otak biskut bila keluar kenyataan...

Kejap boleh, kejap tak boleh. Gua tunggu menteri Umno cap kangkung (HISHAMUDDIN) keluar statement pulak.
Encik sharp shooter, lu pun rajin-rajinla komen ye. Terima kasih... hehe

Wednesday, August 5, 2009

Demo gagal?

Hishamuddin si menteri cakap. A'ah, ye lah gagal. Pesal gagal tak pulak mamat ni bagitau. Sengal kan? Kot camni la cara polis layan demonstran, Indon sampai skang Suharto perintah.

Pesal tak pakai bom atom aje?

Rosmah ada web weh..

Nyibuk je pompuan ni. Pehal pulak domain kerajaan pulak? Lu bini buat cara bini. Hampeh betul la. Gua tak berkesempatan masuk lagi. Tapi kalau setakat nak merapu meraban lu on blogspot je la. Nak gempak je hidup lu ni.. Arghh.. Semak otak aku!!

Tuesday, August 4, 2009

Green Party

Yup, indah idea si penyanyi ni iaitu Zainal Abidin. Mahu daftar 1 pertubuhan politik. Fokus hanya tentang alam sekitar. Gua selaku budak hingusan tak berapa cerdik berbanding jeneral katak hanya mampu tersengih aja. Gua tak kata setuju dan tak jugak membangkang. Lantak la nak buat parti apa pun. Tapi gua syak jeneral katak pasti setuju kerana habitatnya ada orang mahu bela. Silap-silap dia jadi presiden parti.. Zainal hanya mampu termenung... Politik adalah politik. Tak sama dengan dunia seni. Sama jugak hasilnya bila diminta jeneral katak buat album. Kehkehkeh

I LOVE YOU MOM

My mom only had one eye. I hated her... She was such an embarrassment. .
She cooked for students & teachers to support the family.
There was this one day during elementary school where my mom came to
Say hello to me.
I was so embarrassed.
How could she do this to me?
I ignored her, threw her a hateful look and ran out.
The next day at school one of my classmates said, "EEEE, your mom only
Has one eye!"
I wanted to bury myself.
I also wanted my mom to just disappear..
I confronted her that day and said, " If you're only gonna make me a Laughing stock, why don't you just die?"
My mom did not respond....
I didn't even stop to think for a second about what I had said, because
I was full of anger.
I was oblivious to her feelings.
I wanted out of that house, and have nothing to do with her.
So I studied real hard, got a chance to go abroad to study.
Then, I got married.
I bought a house of my own.
I had kids of my own.
I was happy with my life, my kids and the comforts, Then one day, my
Mother came to visit me.
She hadn't seen me in years and she didn't even meet her
Grandchildren.
When she stood by the door, my children laughed at her, and I yelled at
Her for coming over uninvited.
I screamed at her, "How dare you come to my house and scare my
Children!"
GET OUT OF HERE! NOW!!!"
And to this, my mother quietly answered, "Oh, I'm so sorry. I may have
Gotten the wrong address,"
And she disappeared out of sight..
One day, a letter regarding a school reunion came to my house..
So I lied to my wife that I was going on a business trip.
After the reunion, I went to the old shack just out of curiosity.
My neighbors said that she died.
I did not shed a single tear..
They handed me a letter that she had wanted me to have..
"My dearest son,
I think of you all the time. I'm sorry that I came to your house and
Scared your children.
I was so glad when I heard you were coming for the reunion.
But I may not be able to even get out of bed to see you.
I'm sorry that I was a constant embarrassment to you when you were
Growing up.
You see.....when you were very little, you got into an accident, and
Lost your eye.
As a mother, I couldn't stand watching you
Having to grow up with one eye.
So I gave you mine.
I was so proud of my son who was seeing a whole new world for me, in my
Place, with that eye.
With all my love to you,
Your mother..

Always tell someone that you love them because you never know what day
Will be their last, or your own.

Always seek to resolve your problems or disagreements with loved ones
Because if either of you should pass on before, the one who is left alive
will have the rest of their life to ponder those unresolved feelings but will
never find closure. And closure usually brings
Peace....

Monday, August 3, 2009

Yah! Pro ISA sudah menyalak

Haha.. Ini puak-puak katun sudah menyalak. Mau bikin gempar KL dengan 70,000 demonstran, tup-tup 21 orang muka bersepai melangut-langut macam anak ayam kehilangan emak. Itu jeneral katak tak payah cerita, gua ingat dia sudah jadi berudu balik. Armada konon, nak bikin skuad sepak takraw pun tak cukup korum..Hehe.

Lagi panas mamat itu sudah memekak tak puas hati. Tak puas hati sama itu GMI. Ntah apa-apa ntah. Lu dah tak cukup korum pastu nganjing macam bapok. Kot dapat terajang anak tekak mamat ni pun kacip gak ni..(kalimah pipi). Apa pun syabas pada GMI.. Syabas!!

Layan intelek UMNO.

Gua copy paste dari AdukaTaruna.


Oleh : AdukaTaruna

Gua sebenarnya malas layan intelek tahap jijik ni. Kecuali PRU. Baru gua layan dan terangkan ikut standard level mereka. Hari2 biasa, biarlah memember yang layan. Istiqomah kurang pada diri gua la.

Tapi bila menyedari blog gua pun dibaca oleh UMNO sedikit sebanyak, nak juga gua layan Melayu2 nih. Spesis paling stupid.

Kedai ditutup.

Bila berita TV3, diorang gambarkan kedai lumpuh. Gua siap jelaskan kat adik gua, bahawa, pekedai tidak akan tutup kedai walaupun pendemo cecah puluh ribu. Gua tahu la, sebab gua dah beberapa kali berdemo.

Kita tinggal dulu bab tu. Gua cakap sama adik gua,kompom polis yang arahkan kedai itu ditutup. Dan atas alasan keselamatan. Tak sampai seminit gua cakap, pembaca berita TV3 pun menyebut :

"Komplek membeli-belah SOGO juga diarah tutup."

Last2 terkantoi sendiri skrip yang lu mahu hidangkan sama orang kampung dan level stupid genetik Melayu. Cuma, spesis Melayu mana cerdik. Kompom tak perasan punya. Bodoh sama macam ulama Melayu.

Polis arahkan 10 kedai tutup. Alasan keselamatan.
TV temuramah kedai A. Kedai A marah polis kerana tidak dapat ambil kesempatan ribuan pendemo. TV tak siar.
TV temuramah kedai B pun sama. Sampai kedai D, pekedai marah pendemo sebab teraksa tutup. Sedangkan arahan polis. TV siar.

Melayu bangsa paling stupid ma. Paling senang kena kencing.

Hanya Melayu join demo.

Minority kompom la takut. Kalau Melayu kat China pun, kompom dia takut berdemo dalam satu suasana pemerintahan jakun macam Malaysia ni.

Mengapa tidak mengatakan sebagai bukti sebahagian besar Melayu menolak UMNO? Dan gua sendiri berdemo kerana ISA lebih banyak tangkap ulama, ahli agama, suami orang. Kalau salah, dakwa la kat mahkamah. Bodoh piang sungguh gen Melayu nih.

Dihadiri oleh kelompok atas dan pelajar. Tidak mewakili Melayu terbanyak.

Sebab Melayu spesis bangang. Takan cerdik Melayu kat felda dan kampung untuk tahu kezaliman ISA? Takan orang kampung Malayu yang stupid2 tu pulak yang nak bangun. Dah tentu puak student, dan puak professional.

Demo menyusahkan.

Kepala demo UMNO la. Sandiwara British akan Malayan Union. Kan ke UMNO berdemo. British cipta Malayan Union, British jugak cipta UMNO. Yang genetik Melayu, punya stupid kena kencing. Sampai mati tu tak sedar. Bila kala ntah pemimpin UMNO kena tangkap soal merdeka. Tak tau nak kata betapa piangnya stupid spesis Melayu. Singapura bagi free, bagi lagi Batu Putih, bagi lagi Patani. Ada raja dok England. Balik buat taik. Pegang sukan semua jahanam.

Kalau polis sediakan laluan trafik, ada tak huru-hara? Ada tak kedai diarah tutup? Ada tak polis kena maki? Himpunan di Masjid Negara tidak dibenarkan. Polis hanya sediakan Dataran Merdeka. Dan dari situ, sila ikut laluan taffik yang polis sediakan. Hah! Settle tak? Apa punya bahalol UMNO?

Gua terlalu jijik nak taip level ni. Terpaksa beb. Konsert boleh plak lu handle. Mekel Jeksen datang Malaysia, bolehplak lu sediakan traffik untuk dia. Jaki Can buat pilem, boleh laklu sediakan traffik untuk dia. Tapi untuk rakyat sendiri, untuk kehendak demokrasi macam ni, tak boleh plak? Apa punya tukil la spesis Melayu. Tu pasal gua rasa hina turun level taip benda2 alah ni.

Kehendak, naluri manusia lu kena handle. Rakyat Malaysia adalah first class di negara sendiri. Dia nak berhimpun nak bersuara, kena layan. Pasal dia warganegara. Kalau bapak Altantuya nak bersuara, nak himpun rakyat kita, barulah kita tak kasi. Just bagi dia media jer.

Sediakan lalulan traffik untuk pendemo. Serah memo, selesai. Balik. Ekonomi meningkat, peluang perniagaan bercambah, peluang kerja naik, duit akif dibelanjakan, polis kena puji, kerajaan orang respek. Semua dapat manfaat.

Dah la... malas gua layan banyak2. Hati gua rasa hina nak ulas benda2 tadika kemas nih. Masa2 tertentu jer boleh. Lepas ni gua taip bab penambahbaik demo plak. Tunggu.

Kepada member gua yang UMNO... spesis lu memang stupid. Tapi kat luar lu tetap kawan2 gua. Pro....

Soalan misteri..

Dalam kita kata tentang negara demokrasi ni, boleh atau tidak berdemontrasi? Berkumpul dan berarak? Mintak encik PDRM buat kawalan jalan dan yang sepatutnya tanpa usung water canon dan FRU.. Boleh atau tidak?

Macam mana nama perhimpunan haram tu kita boleh tukar jadi perhimpunan halal? Ada cara tak? Boleh tak permit dimudahkan? Atau mansuh je la...

Tolong jawab wahai HISHAMUDDIN...

Sunday, August 2, 2009

Norlaila Othman..

Seorang isteri terpisah 8 tahun dengan suami. Bukan 8 hari atau 8 jam. Sudah buat macam-macam untuk pembelaan si suami. Buat blog pun dah. Si isteri bukan orang senang-senang macam isteri PM boleh shopping di seantero dunia. Dan si isteri ni tak pernah dapat peluang laga-laga pipi dengan Salman Khan atau peluk-peluk Lee Chong Wei. Si isteri tetap gigih. Hatinya cekal. Hanya untuk mendapat simpati sang penguasa agar keadilan tertegak buat si suami.

Dah 8 tahun. Bukan 8 bulan. Akhirnya si isteri turun di jalan. Pekikan luahan ketidakpuasan hati. Hantar sahaja si suami ke mahkamah kalau pun benar si suami bersalah. Bukan mintak tender buat stadium pun atau projek hias taman KLCC. Apa si isteri dapat?

MALAM MINGGU TIDOR DI LOKAP!!. Kita doakan beliau agar terus hebat dan tabah. Beliau iron women Malaysia beserta puluhan lagi isteri-isteri yang keputusan kasih akibat ISA durjana.

***

Gua syak beliau juga belum sempat buat umrah macam perempuan yang satu tu..

P/S Gua harap Shuhaib tabah..

Mamat pondan is missing!!

Hari tu jeneral katak ni cakap berdengung-dengung. Gua syak kalau Ariel Sharon dengar mau terjaga dari koma. Dengar dek Ehud Barak maunya dia letak jawatan. Tapi hari ni mana dia? Dei katak, mana? Telo simpan dalam kaa? Kahkahkah

Saturday, August 1, 2009

Untuk tv3..

Tolongla wei, takkan 1000 atau 5000 je? Teruk sangat ilmu kira-kira lu orang. Kot nak ampu sangat punggung gerombolan pun takkan la zahir sangat pandir lu orang? Lu tak gentar ke kena sumpah maki hari-hari? Kot terkena sok anak lu jadi bohsia ke..

Mintak tolong sangat la ye.. Alang-alang nak ampu apa kata lu letak 20 orang ke, tak pun 6 orang terus. Amacam? Ada bran?

Kawan gua bagi pendapat..

Kawan gua: Baik kerajaan atau pembangkang, sama aje. Dua-dua tak buat kerja, asik nak politik aje.

gua: dah nama ahli politik, main politik la takkan nak main konda-kondi?

Kawan gua: (hirup kopi panas laju-laju).

Gua: (angkat tangan panggil waiter) kak, minta ais segelas, lidah kawan saya terbakar.

Undian SMS 7 Edition.. Gerombolan otak udang!!

80% jawapan untuk tidak mengganggu ketenteraman awam hasil dari demonstrasi. Cukup banyak. 20% senada dengan otak udang pemimpin gerombolan. Bukan 50-50 tapi 80-20. Budak umur 1 tahun 5 bulan pun boleh pikir.

Lu agak situasi macam mana kalau demo siang tadi pakcik topi merah dikurangkan jumlah 80%?

Lu agak-agak otak hishamuddin kalau timbang dapat berapa kati?

Setengah-setengah.

Amik hukum agama setengah-setengah. Amik hukum demokrasi pun setengah-setengah. Hukum atas orang pun setengah-setengah. Bantu rakyat pun setengah-setengah. Kiblat kat mufti pun setengah-setengah.

Satu je gua nak peringat, kat pilihan raya nanti takda la lu kena setengah-setengah. Siap je la booking tiket pegi Zimbabwe... :)

Double standard macam gampang

Pro-ISA berjaya serah memo pada Agong.. Lu tengok, macam gampang kan?

(Lu usha Kopitiam Bang Nan untuk pengesahan)

Ini salute gua..

Gua salute Anwar Ibrahim, gua salute Hadi Awang, gua salute Lim Kit Siang, gua salute Salahudin Ayub, gua salute Hatta Ramli, gua salute Gobalakrisnan, gua salute Mat Sabu, gua salute demontran GMI di KL, gua salute rakyat bantah ISA di KL sekarang. Anda hero rakyat.. Sekali lagi gua salute anda..

Buat gerombolan dan menteri-menteri BN, ANDA ADALAH PONDAN!!

Ya, puluh-puluh sudah kena tahan.

Polis kita memang cekap. Makin masak la kena sumpah seranah. Terbaru di Masjid Negara. Tang siasat penjenayah lembab pulak. Uishh.. Malam ni ada konsert Search.. Apa lagi, cergaslah!! Mau ramai mat rempit dan bohsia hadir. Maklumlah malam minggu.

Ikut sangat la otak gerombolan tu!!

Puluh-puluh juga datang umah gua. Adik gua bertunang hari ni.. Alahai..

Perutusan dari gua sempena 1 Ogos ni.

"SELAMAT BERDEMO WAHAI PENCINTA KEADILAN, MOGA ANDA SEMUA SENTIASA DIBERKATI"

Demi untuk anak bangsa di masa hadapan, anda semua berjuang. Salute untuk anda..