Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Wednesday, March 31, 2010

Aduh, apa pulak kerja mamat nih?




- Posted using Mobypicture.com

Haha.. Cikitnya..




- Posted using Mobypicture.com

Tuesday, March 30, 2010

Amazing futuristic mobile phone concepts


In today's society, mobile phones have become a neccessity in our lives as it's an important tool of communication. With the number of mobile phone users on the rise, companies are racking their brains on phone designs to attract customers. Two great examples would be the popular Apple's iPhone and Blackberry which are packed with rich and useful features.

There are many concept phones out there created by designers around the world that come with sleek designs and state-of-the-art technologies. Even though these concept phones may attract the eyes of users, but phone companies such as Nokia and Samsung are unwilling to bring them to commercial purposes due to the hefty production cost.

credit: xoxobook.com

APCO, 1Malaysia dan Najib yang memanjang bisu.

Najib perlu jawab isu ni. Kalau nak nafi pun perlu berasaskan fakta. Bukan di sidang media yang mana boleh cakap seronok sorang-sorang. Maknanya di Parlimen (dalam dewan bukan di lobi)

Anwar dah jelaskan secara panjang lebar. Nak kata hearsay pun tak boleh juga kerana beberapa nama dan agensi yang disebut secara langsung punyai kaitan.

Semua maklum tugas sebagai PM memang sibuk seperti layan batik 1Malaysia, baca buku cerita untuk budak-budak dan pegi jalan-jalan luar negara tapi isu APCO ni besar impaknya. Kaitan dengan Zionis Yahudi agak sensitif sementelah kita antara paling lantang menentang pencerobohan Israel di bumi Palestin. Maknanya PM perlu jawab dan bukan isteri beliau, penasihat-penasihat beliau atau rakan-rakan separti dengan beliau.

Dulu Pak lah sambil tido pun boleh jawab segala isu, Che det pun begitu juga berani berdepan walaupun kadangkala agak sumbang dan sering lupa sejarah, lupakan kerana beliau memang begitu. Najib? Takkan nak retorik manjang??

*****


"Ahh, Anwar memang nakal!" ujar sorang mamat karat biru pada gua...

Boleh gua terajang lutut mamat tu tak?

Sampai bila la si Zambry ni nak takut pada bayang-bayang sendiri ye..

Isu Perak ni aku rasa sampai bila-bila takkan selesai. Selagi mana Pilihan Raya tak di buat semula dan MB kontroversi tu masih lagi di tampuk kuasa maka huru-hara dan kelam-kabut la jadinya.

Sidang DUN pun macam nak kena langgar garuda dia punya persiapan. Sah-sah si Zambry ni takut pada bayang-bayang sendiri. Entah apa yang di takutnya pun entah la. Begini ke kualiti pemimpin untuk rakyat Perak? Pondan semacam aje….

Hebat aku tengok masa Nizar memerintah dulu….

Perak hari ni..

Mungkinkah hari ini akan berada di lipatan sejarah?

Kita tunggu kelakar apa yang Zambry nak buat hari ni.

-Bermulanya Sidang DUN Perak-

Sunyi..




- Posted using Mobypicture.com

Betul ke tidak buaya besar ni?




- Posted using Mobypicture.com

Ada berani ke bang?




- Posted using Mobypicture.com

Monday, March 29, 2010

Geng-geng busuk ni tak reti penat ke?

Lebih dari 10 tahun tak sunyi berita media perdana memperkotak-katik kan maruah Anwar. Seingat gua takda 1 pun pujian atau kebaikan pada beliau.

Lebih dari 10 tahun. 10 tahun!!!

Dah duduk dalam penjara pun tak berhenti lagi..

Dah keluar penjara pun masih kena jugak..

Masuk Parlimen bertambah la lagi..

Tak penat ke?

Semoga segala bentuk kejian yang Anwar terima tu di convert pahala buat beliau.. Amin.

Bukan duit kau pun!

KERAJAAN TANGGUNG SUBSIDI RM72 BILION SETAHUN

Kerajaan memperuntukkan subsidi sebanyak RM72 bilion setahun bagi membantu rakyat mengurangkan kesan kenaikan harga barang dan perkhidmatan di negara ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, subsidi itu membabitkan semua jenis barangan keperluan seperti makanan, peralatan, pendidikan, pertanian dan kesihatan.

****

Then apa masalahnya? Bukan duit kau pun.

Duit itu asalnya dari rakyat dan memang wajib pergi kepada rakyat. Setiap tahun bertambah sekali pun penggunaannya setiap tahun bertambah juga jumlah nilai yang diterima.

Jika umum semata-mata nak bagi tahu yang "Kerajaan terpaksa" kau tu, then ni jawapan aku...

"BULL SHIT"

Jangan macam-macam kamu wahai encik wartawan..




- Posted using Mobypicture.com

Sunday, March 28, 2010

A SAMAD SAID: Menyukat degup jantung negara di Memali


DUA minggu lalu saya kembara ke Kedah. Saya ke Memali sebenarnya. Saya menyukat degup jantung negara. Rancangan awalnya saya hanya ingin ke sebuah madrasah di Padang Lumat — berceramah syahdu sambil menderma buku. Tapi, terlanjur dekat, saya terindu ke Memali.

Selama ini saya hanya mendengar sejarah pilunya. Sekelompok pendakwah di situ diwarnakan sebagai penyebar ajaran sesat yang jati.

Dakwaan pedih itulah yang mendorong saya untuk mencari setitis kebenaran seputarnya. Kisah peristiwa Memali berdarah itu sebenarnya tertinggal di simpang jalan. Kita dipamerkan dua buah lukisan abstrak yang sangat berantakan. Dari sisi pemerintah, kelompok pendakwah ini 'sah' penyebar ajaran sesat. Tapi, dari sisi keluarga Allahyarham Ibrahim Libya, kelompok itu diluhuri perjuangan syahid.

Saya cuma ingin menaati pesanan Ka'ab bin Malik. Kebenaran sangat utama. Sahabat Rasulullah s.a.w itu bercakap benar. Ka'ab mengakui kesilapannya terlupa menyertai rombongan pejuangan syahid ke Tabuk. Allah Yang Maha Kuasa memaafkan dosa hambanya itu kerana ketulusan pengakuan hamba tersebut. Saya coba mengunyah iktibar di sebaliknya.

Dalam negara kita kini memang banyak kecuaian sedemikian. Lihatlah - terhidu wabak menyonglap dana; tersebar istilah berubah makna; terpercik ghaib enjin 'jet' sendiri; tertular pejuWang melelong diri.

Apabila kita mula ghairah menimbus kebenaran sebagai kepalsuan — dan serentak — menggali kepalsuan sebagai kebenaran, kita mereputkan akar peribadi bangsa. Jika berlanjut, kita bakal menjadi bangsa yang sebal.

Lihat, kita sudah jarang mengingati Visi 2020. (Adakah lagi wawasan itu?) Kita semakin jarang menyebut agenda pertingkat penduduk ke 40 juta. (Memang adakah dasar rasminya?) Kita mula melupai Islam Hadhari. (Apakah kini memang harinya terhad?)

Sebaliknya, dalam rahsia, kita mula mempertanya tentang kerugian bilionan di bawah kuasa dua orang bekas Perdana Menteri; berhujah tentang pencemaran makna 'royalti'; berdebat tentang mengapa selepas 6 Perdana Menteri Melayu berkuasa kita masih juga terpaksa menjerit Melayu terancam?

Posted by A. Samad Said.

Masa meeting lu orang jangan pulak buat perangai macam ni..

Buang tebiat orang kata..


- Posted using Mobypicture.com

Lu ingat lu layak?




- Posted using Mobypicture.com

Saturday, March 27, 2010

Perkasa yang rasis melampau tapi bahalolnya pun boleh tahan tingginya..

Melayu yang tergadai dan diperkotak-katikkan selepas UMNO terduduk pilihan raya lepas adalah mereka-mereka yang siang malamnya sibuk menjilat dan mengampu Barisan Nasional dan UMNO. Biasa dah kenyang dengan kontrak tender tertutup ajaran khurafat UMNO.

Ambil contoh Johor, bahagiakah Melayu disana? Terbelakah nasib mereka dan juga tanah-tanah mereka?

DAP baru perintah 2 tahun dan mana Melayu yang dah mula makan pasir kalau bukan mereka yang selama ini hidup bermewah dengan punca hasil rezekinya dari belakang dan rasuah..

Come on la penyalak-penyalak ketuanan sekalian, lupakah tahun hitam bagi raja-raja Melayu saat di mana kekebalan mereka dilucut. Tidak cukup lucut malahan dihiasi dengan caci-makian didalam dewan Parlimen. DAP punya kerjakah?

Untuk record, Malaysiakini dan themalaysian insider pun belum wujudkan?

Perkasa itu pondan..

Menyalak boleh la, debat tengok..

Khhaaak tuihhh...

(Pribumi tu Melayu sahajakah?)

Mamat ni memang true!




- Posted using Mobypicture.com

Tahu kenapa si celaka ni berani?

Tahu kan jawapannya?


- Posted using Mobypicture.com

VIG sticker!

Sekadar pendapat peribadi aku la.

Cukup tak berkenan dengan sticker tu yang di tampal di kereta. VIG Mcdonald..

Takda sapa tahu kau makan fastfood tu kalau tak tampal sticker tu kan? Heboh time boikot kemain susah nak tengok orang Islam di McD tapi sekarang?

Sensitif la sikit. Orang Palestine pun paham susah kalau nak baikot semua benda keluaran Yahudi, tapi tak perlulah jadi agen pengiklanan pulak. Ye tak?

IQ, lelaki atau perempuan yang lebih baik?

An analysis of 30 different studies shows that men and women are fairly equal in terms of overall IQ, but women tend to underplay their own intelligence while men overestimate theirs.

The studies show that on average, women underestimate their IQ scores by about five points while men overestimate their own IQs by at least that much. Because the studies were international, the results were the same whether the people were from the United States or Japan, Argentina or Zimbabwe.

But not only do men think that men are smarter, surprisingly even the women in these studies perceive men to be smarter. Both sexes believe their fathers are smarter than their mothers and, if there are children, both men and women think their sons are brighter than their daughters.

Pernah tengok orang lelaki main anak patung?

Lain macam pulak gua tengok caranya..


- Posted using Mobypicture.com

Friday, March 26, 2010

Apa pulak pesen bergambar macam ni?




- Posted using Mobypicture.com

Kita juga akan pergi jua, cuma tak tahu bila.

Sekalung takziah buat ahli keluarga MP Hulu Selangor diatas pemergian beliau. Moga beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang sentiasa dirahmati Allah.

Al-Fatihah.

Kahkahkah.. Terbarai aku tengok gelagat kakak sorang ni..

Agak2 apa la nasib dia skang ni ye?


- Posted using Mobypicture.com

Betul-betul konpius gua dengan pakcik ni. Pesal aaa?

Thursday, March 25, 2010

Tak payahlah Kak Ros oi.. Buang karan jee namanya tu

Ahli Bakti perlu ke peringkat antarabangsa: Rosmah

KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, mahu ahli Badan Amal Kebajikan Tenaga-Tenaga Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti) mendapatkan pendedahan antarabangsa dan sentiasa mengikuti perkembangan semasa.

"Ini kerana dengan arus globalisasi, dunia kian berubah dan peranan wanita pada masa kini menjadi lebih mencabar," kata Rosmah yang juga Yang di-Pertua Bakti dalam ucapannya pada mesyuarat agung Bakti ke-33 di sini, hari ini.

***

Peringkat shopping complex boleh la. Kena pulak peringkat antarabangsa macam kat Dubai ke contohnya.

Dapat peringkat Kuala Sepetang pun canggih dah sebenarnya wahai Kak Ros..

Mamat ni kalah judi ke apa? (18SX)




- Posted using Mobypicture.com

APCO + UMNO = UPCO?

UPCO ni kalau di bahasa Melayukan jadi UPKO kan?

Macam pernah saya dengar nama UPKO ni, tapi dimana ya?

Nama parti jugak kan? Dalam negara ni jugak ke?

Huh.. Tak popular langsung..

Ni la gadget yang gua guna untuk manage blog lamputih ni.

Simple kan?


- Posted using Mobypicture.com

Apa yang terjadi pada Inbox anda bilamana anda sudah meninggal dunia?

Saving that parting email from your first love in your inbox? Well, chances are, after you pass away, your spouse and the entire family will know about the long-held secret.

This is because web email services like hotmail and Gmail do not let users specify what should happen to their massages when they die.

In fact, email services owned by internet giants like Google and Microsoft have a policy of keeping your data after you die and letting your next of kin or the executor of your estate access it. These services can hold tens of thousands of messages.

Accounts with Gmail can hold up to 7GB-or roughly 70,000 emails with a small to medium picture attached to each and they archive the messages you've written as well as received.

When it comes to deleting the data, Microsoft's Hotmail will remove an account if it is inactive for 270 days, while Gmail leaves the responsibility to the next of kin.

Of the top three providers, only yahoo refuses to supply emails to anyone after the users has died. The user's next of kin can ask for the account to be closed, but cannot gain access to it.

A yahoo spokesperson said the only exception to this rule would be if the users specified otherwise in their will.

Mean while, social-networking site Facebook has recently publicized a feature called memorialisation that lets the family of deceased users keep their profile page online as a virtual tribute.

MySpace, on the other hand, says it addresses the issue of family access to sensitive data on a "case by case basis.

Pernah tengok ayam main bola?

Amacam? Ganas tak?


- Posted using Mobypicture.com

Iklan yang boleh tahan. Kreatif yang amat...

Jangan terkejut, Pokemon sebenarnya wujud!!




- Posted using Mobypicture.com

Setelah bertahun perang di Iraq, ni lah yang boleh kita simpulkan..

Bahagia ke?