Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Saturday, July 31, 2010

Pantun orang barat.

Friday, July 30, 2010

No plate rare gila babi. KJ pun tak mampu beli. Gua confirm!

Haha.. Terkena gak korang ye..

Ralat nama singa dalam entry sebelum ni..

Silap. Bukan sunny tapi ani. Nama panjang dia manjakani.. Hehe..

Gua skang kat kandang singa

Tapi payah sangat nak amik gambar real si sunny ni jadi gua jolok gambar ni je lah ye.

Nampak tak singanye?

Saiful tersilap langkah!

Gua rasa la. Tapi gambar tu takda kena mengena dengan dia tau. Tu gambar lawak Jumaat je

Thursday, July 29, 2010

Konpius gua part 2

Konpius gua part 1

Wednesday, July 28, 2010

Contoh didikan yang memang nak makan penampar!

Tuesday, July 27, 2010

Ko ingat ni sukan sepak takraw ke apa?

Ganas!

Monday, July 26, 2010

Beghahim ni dulu tak sekolah ke?

Loveperak: Brahing ali kata nik aziz manusia paling hipokrit. Woi, pru 2008, nik aziz lah yg approve ko bertanding dekat... http://fb.me/u4KpmZXy

ni orang patut tak kena sumpit? pulak tu ajak pas same umno berkawan, bepadu-padu.

gua syak otak dia kat lutut pun bukan..

Marah jin pokok tengok..

Lambat betul, gua dah tak sabar-sabar nih..

RFC dah ada kat Kubang Kerian dah. TGNA dah pi buat perasmian pun. Seremban bila lagi. Dari kenit gua dah kena KFC. Muak tau tak. Nak pulak boikot-boikot ni gua in skali. Takkan nak tunggu mak gua goreng baru gua dapat merasa ayam ala-ala bertepung KFC?

Nak pegi pasar malam gua tak biasa berembun pulak. Cepat la RFCnyaaa.. Kat Bangi pun sempoi gak..

Sifu bekam harap amik perhatian. Takkan kopi Radix je sampai tua? Ubat tuju angin takda rasa ayam pulak untuk perhatian.

Nanti boleh suruh Robert De Niro rasa. Stakat KFC pejadah pulak katanya nanti. Buat malu nenek sorang tu je nanti.

Friday, July 23, 2010

Layan jap..

Best!

Entry sepam sebelum esok , lusa dan tulat gua terputus hubungan dengan dunia luar.

Tu pun kalau Digi takda line la. 1 kat Rantau dan satu lagi kat Rembau. Haha.. Gurau je KJ oi, Tok Mat pun sama. Jangan la marah-marah dalam bulan sya'ban ni ye. Bidaah.. haha..

Orait, kita fokus balik.

Melihat pada situasi sekarang yakni selepas UMNO and the geng tergolek lepas PRU 2 tahun sudah, 2 negeri yang teruk di bantai ialah Selangor dan Pulau Pinang. Perak belum pape dah bungkus manakala Kedah kena cuit-cuit sikit je nasib baik Ust. Azizan tak cepat melatah. Manakala Kelantan bohonglah kalau gua kata takda. Ada, cumanya tak seterik mentari di Selangor dan Pulau Pinang tadi.

Mungkin ini agaknya sebab UMNO nak berpadu-padu dengan PAS. Teori cap ayam je tu. Sedia maklum pendapatan cukup meriah di negeri Selangor dan Pulau Pinang. Segala projek yang ikut jalan belakang terpaksa gostan pegi depan balik. Yang dah bertahun-tahun kenyang cari makan secara mudah kini menggelupur bagai itik tak dapat kolam nak berenang-renang. Matematik mudahnya kontaktor-kontarktor yang seperti itik tak dapat kolam ni tadi adalah supplier duit buat UMNO and the geng. Matematik mudah gua yang mampu gua fikirkan buat setakat inilah. Sebabnya hari ni terik betul mentari. Dah macam itik jugaklah gua sekarang ni.

Gerombolan UMNO ni kalau takda duit memang susah. Diaorang memang dah biasa senang sejak lahir. Tak macam pihak lawan dari PAS dan DAP. Sejak kecil dah di ajar bertapa di gunung-ganang serta mandi menutup aurat di pantai Port Dickson. UMNO? huh... lu tanya je Cristiano Ronaldo dan Robert De Niro. Tahulah dia menjawabnya.

Takda duit maka UMNO lumpuh. Bila lumpuh memang jadi merbahaya dibuatnya. Melayu boleh berpecah-belah dan kalau lebih kronik negara akan bankrap pada tahun 2019. Macam pundek!!!

Dah abang Selangor serta kakak Pulau Pinang lumpuh, apatah lagi adik-adik di Negeri Sembilan, Melaka, Pahang hatta adik nombor 3 iaitu Johor. Buat pengetahuan semua, adik yang nombor 3 ni sejak pandai berjalan memang asyik main pasir aje. IQ memang kosong. Jadi kalau along Selangor dan kak ngah Penang pun senak alamatnya bukan main pasir lagi dah. Terus aje makan pasir-pasir itu tadi. Sial jadinya. Betul tak?

Jadi apa jalan penyelesaiannya wahai tuan-puan sekalian?

1. Berpadu dengan PAS sekaligus bengkok PR Selangor?

2. Kitai Khalid cukup-cukup sampai hilang jambul beliau?

3. Jemput Robert De Niro datang Malaysia agar lepas ni semua orang putih bertandang dan bikin filem di Malaysia sekaligus lu orang boleh tengok Dinasor bertempur di tengah-tengah pekan Kuala Pilah dan membuatkan orang-orang Pilah itu kaya raya akibat darah lembu kambing mereka di jadikan props dalam filem. Makanya Pilah je dah confirm pangkah UMNO ye tak?

4. Bina Wisma Wanita pakai duit lima sen yang dari minyak naik kelmarin untuk jadi markas-markas tentera-tentera puteri umno bersidai sekaligus pekan-pekan yang didominasi oleh PR bungkus sebabnya semua orang akan pangkah UMNO. Pesal nak pangkah UMNO pulak? Kerana kalau UMNO bungkus maka puterinya pun jadi lauk. Takdelah penyeri pekan macam tu. Nak harapkan minah bangladesh gamaknya semua akan mati pucuklah!!

5. Sumbat Anwar dalam penjara satu hal tapi auranya ada. UMNO sedar itu makanya skrip dicipta agar Anwar dan aura-auranya sekali padam. Caranya? arghhh... macam mana pulak boleh lupa nak pikir caranya tadi. WTF!! betullah.....

WTF! Part 6

Zoom kasi jelas aaa..

Harap badan je gemuk..

Tak rosmah langsung!

Thursday, July 22, 2010

Lain macam perangai si Jolie ni.

Wednesday, July 21, 2010

Boring betul dengan si gemuk ni.

Asal ada bunyi artis luar negara aje mesti ada nama pompuan tua ni. Boring betul aku. Nak jemput yang hebat-hebat aje. (gua pun minat lakonan Robert De Niro ni). Motif jemputan sebab nak tunjuk Malaysia negara yang best. Best macam mana? Best yang ikut definasi kepala otak dia sorang.

Ada dia nak jemput orang baik-baik? Macam Sheikh Azhar ke? ada? kerat bulu jembut la kalau pompuan tua tu jemput!!!

Tadi usha blog memeber terselit gambar pompuan tua ni nyalam orang ramai tapi laki selaku PM duk kat belakang. Woi!!!!!!!! sapa PM ni????????

Nak buat Wisma Wanita setiap negeri? Lu orang tengok nafsu berahak pompuan tua ni, ada dia pikir nak berjimat? Memang bankrap negara selagi si gemok nafsu besar ni ada!!!!!!

Shakira - Waka waka

Memang terbaik. Plus suara yang gitu-gitu membuatkan gua rasa nak main futsal malam ni.

+10 untuk Shakira!

Akon - oh Afrika pun gempak gak. Membuatkan diri ini nak pegi panjat gunung Tahan pulak. Ntah apa-apa si sabun ni.

Budak-budak pun dah handal skang ni.

World siput babi championship racing.

As races go it was not the most action-packed, and despite taking 3m 41s to complete the finely honed athletes only covered 13 inches. Welcome to the WorldSnail Racing Championship 2010.The obviously prestigious event takes place annually in Norfolk and sees more than 200 of the world's speediest snails compete in the races which each start with a ref saying: "Ready, steady, SLOW!"

The racers are started at the centre of a circular table and sprint to the circular finish line 13 inches away. After a series of round the winner scoops a silvertankard filled with lettuce.This year the honour went to Sidney the snail (and 62-year-old owner ClaireLawrence) took the title in a leisurely 3m... (snailracing.net)

merepek...

What’s going to happen in thefuture in the year 2024? iPlanet?

Sumber gua terpaksa rahsiakan. Permintaan personal Steve Jobs pada gua. Sungguh-sungguh betul permintaan beliau. Sampai merah-merah mata.

Masalahnya gua takda duit nak upah peguam.

Untung jadi rakyat Perak.

Saman ekor melalui perangkap kamera ke atas pesalah jalanraya tidak dianggap satu kesalahan yang dilakukan oleh pemilik kenderaan selagi tidak dibuktikan di mahkamah.

Tindakan tidak boleh memperbaharui cukai jalan seolah-olah pemilik kenderaan sudah dibuktikan bersalah oleh mahkamah. Ini bercanggah sama sekali dengan keadilan yang sebenar, pengguna jalan raya sekalipun di perangkap dengan kamera mesti dibuktikan bersalah terlebih dahulu oleh mahkamah, dan pengguna tersebut mesti diberi peluang membela diri di mahkamah.

Cuba teka ayat keramat dibawah ucapan dari siapa..

"my wife has said all that I wanted to say"

merepek gila!!

Nak kesian kat Harussani ni gua rasa memang tak patut la kan.

Nak berpadu-padu ni sekarang yang banyak jadi hero ialah Harussani. Tu pun berleter selepas UMNO hampir lingkup dikerjakan oleh Pakatan Rakyat. Kalau tidak? Haraammmmmmmmmmmmm

Yang keras kepala ni semuanya adalah PAS ujar beliau (kerana tidak mahu berpadu/berdamai). Tak tahulah samada gua yang buta bila baca kenyataan beliau itu atau beliau tu yang terlebih sekolah sampai merepek-repek tak bukak buku sekolah.

Berdamai?? Mereng ke apa?

Gua nak tanya, lepas berpadu apa jadi? UMNO bertambah kuat? Boleh rembat pasir? Melayu boleh pergi angkasa sekali lagi? Atuk hang laaaaaaa

Macam photoshop je muka rosmah ni?

Mau tipu kaaa?

Tuesday, July 20, 2010

Keta 2 stereng

Nasib baik sesumpah dukun bekam tak da macam ni.

Mana satu nak ikut ni?

Macam-macam WC2010 yang tak abis lagi.

Tiru kerajaan 1Malaysia ke hah?

Saturday, July 17, 2010

Kajian rambang gua berkenaan facebook.

Friday, July 16, 2010

Kenaikan harga minyak adalah untuk meyakinkan pasaran dunia.

Jahat betul DAP ni. PKR tersangatlah zalimnya. PAS bilanya akan jaga ketuanan bumiputra?

Inilah padahnya bila bukan Barisan Nasional yang memerintah.

Masa inilah Karam S. Walia yang boleh membela kami!

Hidup Aduan Rakyat!

Thursday, July 15, 2010

Macam katak perangai sekor-sekor.

Dah kata orang sesat tapi nak jugak berbincang berpadu bagai! Pehal?

Wednesday, July 14, 2010

Paul dah bersara.

Maklumat yang tersangatlah klasiknya.

Tuesday, July 13, 2010

Mendengar fatwa paling WTF!! untuk minggu ini.

Yang ni makin gua confuse. Ibrahim Ali atau nama glamournya Ibrahim al-Kataki telah berfatwa bahawa dengan menyisihkan Nazri Aziz maka UMNO akan dapat di pulihkan. Berderau darah gua, ingatkan Nasha Aziz tadi.

Pejadah pulak mamat ni jadi penasihat UMNO ni? Apa dah takda kerja lain ke dah nak buat. Lepas berkuntau dengan MCA, bersilat pulak dengan KJ. Tup-tup bergossip dengan Nazri pulak. Yang dia sibuk-sibuk dengan UMNO pehal?

Berpeluh rambut gua pikirkan motif mamat kataki sejak dua tiga menjak ni. Ni kalau bagi orang biasa-biasa punya IQ contohnya Khir Toyo pikirkan mau terus botak bulu ketiak ngan bulu jembut dia. Memang susah nak kesan motif tindakkan beliau. Bagi Anna Chapman pun mau minah tu skang duduk Spital Permai.

Inilah politik. Yang patutnya diselesai dan di tumpu duk kat saf belakang. Hal-hal ketuanan yang arwah Pak Pandir pun tahu sabab-musababnya tak pulak diperbesarkan. WTF!!nya Anwar yang jadi agen CIA. Tak ke boleh gugur bulu ketiak gua mendengarnya.

Dah tu kata Anwar bayar CNN untuk interview diri dia sendiri!! Woi mangkok UMNO dan Utusan pembelit, lu orang dah makan julap lom?

Ekonomi merudum, budak bersosial kalah Paris Hilton, harga barang melambung naik sampaikan RM100 dah takda rasa apa, orang kita bawak kereta macam pundek kat jalan tu semua salah UMNO. Tak de kejadah salah DAP atau PKR de. Orang yang maknya salah tempat beranak aje yang pikir tu semua salah DAP. Nak gua ulas kang mau abis bateri keyboard bluetooth gua yang canggih ni kang.

Dan Ibrahim Ali itu cumalah penyemak mata dan telinga kita untuk tahun ni. Nasib baik budak-budak peserta Imam Muda tu tak kata Ibrahim Ali idola diaorang. Memang tak pasal-pasal ludah gua bertepek kat kening diaorang.

Akhirnya company pisau cukur bikin kereta..

Gua tunggu tilam dreamland buat moto pulak. Apa rupa agaknya kalau ada ye?

Weh Lukut, Sabtu ni datang KS ye..

Hehe..

Bodoh sangat teknik Khir ni nak bodohkan orang.

Lu orang pikirlah sendiri tahap akal bekas seorang MB UMNO. Agaknya tahap akal ketua cawangan lagi teruk dari Babun rasanya.

2010/07/11SHAH ALAM: Kerajaan negeri Selangor digesa menghentikan sebarang aktiviti mengorek pasir di tanah miliknya kerana dikhuatiri akan menjejaskan alam sekitar serta struktur tanah pada masa akan datang.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, berkata Selangor bakal menjadi "negeri berlubang" sekiranya aktiviti melombong pasir di tanah milik kerajaan negeri tidak dihentikan segera. "Saya dapat tahu ada tanah milik kerajaan negeri dirobek dan dikorek sesuka hati sehingga meninggalkan lubang dan kolam yang besar. Terdapat pasir dikorek hingga 26.6 meter dalam. "Ini boleh memberi implikasi buruk kepada pembangunan negeri pada masa depan, terutama untuk aktiviti perumahan baru dan kawasan pertanian. Malah, untuk menimbus kembali lombong pasir itu memerlukan kos lebih tinggi daripada aktiviti mengorek pasir," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya hari ini.

Monday, July 12, 2010

Semoga Paul masih ada untuk World Cup akan datang.

Selamat tinggal Afrika Selatan. Selamat tinggal Nelson Mandela. Terima kasih untuk debaran selama sebulan.

Gua sempat layan 3,4 game je. Harap-harap masa kat Brazil nanti anak gua tak meragam minta tukar lampin pulak.

Menang jugak Spain!

Sunday, July 11, 2010

Gambar kelakar dari kem askar.