Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Saturday, October 30, 2010

Maklumat terkini bola Piala Malaysia.

Kelantan 2 Negeri Sembilan 1.

Eleh, kalau menang bukannya dapat cuti pun. Kalau dapat cuti sebab menang sekalipun gua tetap keras jugak. Sebabnya gua kerja kat Selangor.

Apa khabar Tok Mat? Hehe..

Qada' atau Jamak 3 sekaligus.

Fokus kat Bukit Jalil skang. Berapa banyak yang hanyut?

Moga semua terpelihara hendaknya.

Gua orang Seremban.

Friday, October 29, 2010

Teknik untuk halang pelajar meniru dalam peperiksaan.




- Posted using Mobypicture.com

Wednesday, October 27, 2010

Haha.. Amik ko

ETP: Tiada lagi pasar malam, Bazaar Makan ganti gerai


Pasar malam, pasar tani, pasar minggu dan pasar tamu akan menjadi nostalgia apabila ia bakal digantikan dengan Pasar Komuniti, mengikut bidang ekonomi utama negara (NKEA) melalui Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang dilancarkan Isnin lalu.

Tujuan rancangan kerajaan itu adalah menyelaraskan beberapa pasar berkenaan dan menyatukan mereka di lokasi-lokasi yang mempunyai persekitaran yang kondusif.

Pada masa ini, pasar-pasar tersebut menghadapi cabaran prasarana.

Mereka beroperasi di beberapa lokasi sementara (contohnya,; padang permainan,tempat letak kereta, di tepi jalan raya) yang sering menyumbang kepada kesesakan dan keadaan kotor, petik laporan ETP itu.

Projek ini dijangka menyaksikan peniaga terpaksa berbelanja lebih kerana pasar tradisional mereka sekrang ini adalah murah - mereka boleh menyewa satu lot untuk kurang RM10 sehari.

Bagi menyusun semula peniaga berkenaan, projek ini memerlukan dana swasta dan pelaburan RM15.5 bilion bagi membantu memperuntukan pinjaman pada kadar faedah yang lebih rendah, menyediakan pembiayaan atau rundingan bagi mendapatkan kadar bayaran lesen kenderaan dan lesen gerai jualan yang lebih rendah kepada peniagaan.

Inisiatif Pasar Komuniti yang dicadangkan itu dikatakan akan menghasilkan pendapatan tambahan sebanyak RM8.8 bilion pendapatan negara kasar setahun dan mewujudkan 141,000 pekerjaan menjelang 2020.

Projek yang sama juga akan menyaksikan penjaja yang menjual makanan di gerai-gerai jalanan ditempatkan di pusat makan sehenti yang dinamakan Bazaar Makan di mana pengunjung boleh mencuba dan menikmati masakan Malaysia dan antarabangsa yang terbaik

Pusat makan besar premium itu turut akan mempunyai kedai makanan ternama seperti restoran keluarga, restoran perkhidmatan segera, kafe, bar dan restoran mewah.

Pusat makanan ini juga akan menyediakan daya tarikan seperti taman pancaindera, permainan dan gelanggang acara dan taman permainan, dan kedai runcit kecil seperti kedai serbaneka dan surat khabar.

Setiap Bazaar Makan yang didirikan akan bersaiz lebih kurang 9,000 meter persegi, dengan kapasiti tempat duduk sekitar 3,500
orang.

Sejumlah 10 Bazaar Makan akan dibina dalam tempoh 10 tahun akan datang di bandar-bandar utama di Malaysia dan usahasama ini akan diuruskan secara persendirian dan oleh Wesria Food Sdn Bhd.

Projek ini melibatkan pelaburan dan pembiayaan sebanyak RM270 juta, di mana hampir 90 peratus daripadanya dicadangkan dari sektor swasta.

Kerajaan berharap Bazaar makan ini mampu akan menghasilkan pendapatan tambahan sebanyak RM230 juta pendatan dalam negara kasar setahun dan mewujudkan 4,200 pekerjaan baru menjelang 2020.

Sumber: Malaysiakini

Nak berfesyen tapi desperate la pulak!




- Posted using Mobypicture.com

Tuesday, October 26, 2010

Pehal FAM ni?

Bukak stadium pukul 4 petang. Makanan tak bagi bawak masuk. Memang kebulur la penonton nak pulak kalau di drag sampai penalti.

Sejadah boleh bawak masuk?

Tiket RM30? Khak tuihh.. Pro la konon...

Saja nak tunjuk meja kerja gua.




- Posted using Mobypicture.com

Monday, October 25, 2010

Gambar-gambar yang memerlukan penjelasan.

Friday, October 22, 2010

Buang tebiat?!!




- Posted using Mobypicture.com

Thursday, October 21, 2010

Gajah ngan badak tu buat apa?




- Posted using Mobypicture.com

Dah cantik, tapi otak buh kat lutut.

Menyusahkan. Tudung mana?

Wednesday, October 20, 2010

Ah, Islamic benar la tu? Khaakh tuih..




- Posted using Mobypicture.com

Perhatian uolls..

Ku orang nak tengok beruk cakap bahasa melayu yang 24 jamnya pikir nak mentekedarah tak kenyang-kenyang?

Boleh tengok AGM UMNO skang..

Silalah.. Hati-hati, jangan biol otak sudah la

Percaya ke UMNO tu dah kenyang?

Bila gomen nak buat bangunan setinggi seratus tingkat yang lebih tinggi dari KLCC, gua lebih ke arah tak bersetuju. Sejak awal tahun kita di suruhnya berjimat cermat sampaikan kertas photostate pun amik yang nipis. Boleh rosak woo mesin kalau macam ni.

Sepantas kilat pengumuman Najib sampai semua orang terkedu. Gua yang tak berada cerdik ni terus rasa diri ini jauh lebih bijak dari pakar ekonomi negara. Pasal apa nak jana ekonomi guna bangunan setinggi 100 tingkat? Dan pada masa yang sama Bra dan Seluar dalam di kecualikan dari cukai perniagaan?

Subsidi semacam tak di ambil berat dalam hal ni gua rasa dan pastinya ada udang di sebalik batu.

Ghairah naikkan tol sesuka hati dan sekarang tak moh dah selama 5 tahun. Pun gua heran.

Apa yang pasti mereka ini memang takkan pernah kenyang. Percayalah!!

Susah nak percaya, tapi ia memang menarik dan hebat.

Tuesday, October 19, 2010

Gambar rare kapal selam dan aksinya.




- Posted using Mobypicture.com

Bajet apa nih?

Bajet apa nih? Maksud gua pada ketika lu orang suruh rakyat berjimat cermat
-Tambah budget istana
-Kurang atau hapus cukai pada barang-barang yang bukan rakyat beli tiap hari e.g spenda dan bra
-Modified Sri Perdana sampai RM65 juta!!!
-Bangunan pencakar planet Marikh setinggi 100 tingkat.
-Takda pulak cerita pasal harga barang keperluan seperti minyak, gula dan etc.
-Begitu penting PERMATA tu sebenarnya.
-Bonus tarak?
-Matematik bangangkan orang tentang cuti pompuan bersalin.

Lain-lain gua tak amik pusing seperti laki tentera dapat cuti sebulan masa bini bersalin dan kenapa hanya tentera? Samada realiti atau retorik gua dah boleh agak sebenarnya. Apa pun perbelanjaan negara tahun depan adalah dari budget yang defisit. Dan kita makin parah.

Lu orang rasa best tak duk kat London?

Saturday, October 16, 2010

Jantan Takubin

Tahu apa itu Jantan Takubin?

Tahu Bajet RM?

Tahu Permata pundek dapat RM111 juta?

Memang pundeklah!!!!

Pehal?




- Posted using Mobypicture.com
http://murace.it/mas5.html

Wednesday, October 13, 2010

Haha..




- Posted using Mobypicture.com

Monday, October 11, 2010

Talengong ke apa?

Perkasa aje yang rasis. UMNO pun sama. Kenapa?

Sebab lunyai dalam PRU yang lepas. Cuba kalau menang? Lintang-pukang Hadi Awang ko kerjakan.

Semut api pun tau la pak jib.

Friday, October 8, 2010

Top 10 internet fail.