Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, February 28, 2011

Menuntut ilmu dipermudahkan dengan disiplin

KHALIL IDHAM LIM


17 Rabiulawal 1432H. [MOD] -
1) Jika anda membaca Al-Quran empat mukasurat sahaja (dua helai) setiap kali selepas sembahyang fardhu, anda dapat menamatkan 30 juz dalam masa sebulan.

2) Jika anda membaca Sahih Bukhari 11 mukasurat sahaja pada waktu pagi dan 11 mukasurat sebelum tidur, anda dapat menamatkan bacaan keseluruhan Sahih Bukhari dalam masa 2 bulan sahaja. (Cetakan Dar Al-Salam: 1300 halaman)

3) Jika anda membaca Mukhtasar Sahih Muslim 11 mukasurat sahaja pada waktu pagi, dan 11 mukasurat sebelum tidur, anda dapat menamatkannya dalam masa sebulan sahaja. (CetakanDar Al-Fikr: 670 halaman).

4) Jika anda membaca 45 hadis sahaja setiap kali selepas sembahyang fardhu, anda dapat menamatkan bacaan Bulugul Maram dalam masa seminggu.

5) Jika anda membaca 16 hadis sahaja setiap kali selepas sembahyang fardhu, anda dapat menamatkan bacaan Musnad Ahmad dalam masa setahun sahaja. (50 jilid)

6) Jika anda membaca kitab Syamail Al-Nabi S.A.W oleh Imam Tirmzi, sebanyak 27 mukasurat sehari, anda dapat menamatkannya dalam masa seminggu.

7) Jika anda membaca kitab Al-Adab Al-Mufrad oleh Imam Bukhari, sebanyak 15 hadis sehari, anda dapat menamatkannya dalam masa 3 bulan. Dan jika anda membacanya sebanyak 45 hadis sehari anda dapat menamatkannya dalam masa sebulan sahaja.

8) Jika anda membaca kitab Ahkam Al-Quran oleh Imam Syafie sebanyak 37 mukasurat setiap hari, anda dapat menamatkannya dalam masa 2 minggu.

9) Jika anda menghafal satu rangkap syair sahaja setiap hari daripada kitab Alfiyah Ibn Malik, anda dapat menghafal keseluruhan 1000 rangkap syair Alfiyah dalam masa tidak sampai 3 tahun.

10) Jika anda menghafal dua hadis sehari, anda dapat menamatkan hafalan keseluruhan hadis-hadis Umdatul Ahkam dalam masa 8 bulan.

11) Jika anda membaca dan menghafal satu persoalan feqah sehari, berserta dengan khilaf dan dalilnya, maka dalam tempoh 3 tahun anda sudah menguasai lebih 1000 masalah feqah.

12) Jika anda menghafal 2 rangkap syair sahaja sehari, anda dapat menghafal keseluruhan syair matan Al-Baiquniyyah (Mustalah Hadis) dalam masa tidak sampai 3 minggu.

13) Jika anda menghafal 2 hadis sahaja setiap hari secara konsisten bermula hari ini, percayalah 30 tahun akan datang anda boleh berbangga di hadapan cucu-cucu anda dengan berkata, “Atuk sudah menghafal lebih 20,000 hadis”.
~ Tahukah anda, di dalam Al Qurâan terdapat kata-kata LAKI-LAKI sebanyak 24 dan kata-kata PEREMPUAN juga berjumlah yang sama sebanyak 24 ?

~ Tahukah anda, di dalam Al Qurâ??an terdapat kata-kata DUNIA sebanyak 115 dan kata-kata AKHIRAT juga berjumlah yang sama sebanyak 115 ?

~ Tahukah anda, di dalam Al Qurâan terdapat kata-kata MALAIKAT sebanyak 88 dan kata-kata SYAITAN juga berjumlah yang sama sebanyak 88 ?

~ Tahukah anda, di dalam Al Qurâan terdapat kata-kata HIDUP sebanyak 145 dan kata-kata MATI juga berjumlah yang sama sebanyak 145 ?

~ Tahukah anda, di dalam Al Qurâan terdapat kata-kata LAUT sebanyak 32 dan kata-kata DARATAN berjumlah sebanyak 13 ?

Dimana 32 + 13 = 45

~ Luas Lautan 32/45 x 100% = 71,11% dari permukaan bumi dan Luas Daratan 13/45 x 100% = 28,89% dari permukaan bumi. Dan ini terbukti

Sumber: www.jiwang.org

posted from Bloggeroid

Untuk anda bergelak ketawa malam ini.

Gambar gua cilok dari internet

Mereka ini bersyukur sebenarnya.

Bersyukur kerana Najib cukup prihatin dalam pemerintahan. Adil serta saksama.

Najib juga baik hati mendiskaunkan saman. Maka rakyat perlu bersyukur sebenarnya. Jangan melawan pemerintah. Ini adalah pemerintah yang adil.

Tahukah anda, saman yang anda bayar itu adalah untuk proses pembangunan negara? Tahukah anda? Anda patut berbangga dengan usaha murni anda sendiri setelah berjaya menyedekahkan harta anda untuk bayar saman tersebut. Jangan mengeluh.

Tak baik...







Contoh rakyat yang patriotik.

Orang PAS dan PKR tidak patriotik...

Khalassssssss.......

posted from Bloggeroid

Android 2.3 to hit the HTC Desire HD, Desire Z, Desire, Incredible S

But no to wildfire or wildlife.. kahkah

http://www.gsmarena.com/android_23_to_hit_the_htc_desire_hd_desire_z_desire_incredible_s-news-2370.php

Macam photoshop, tapi ni real dowh..









posted from Bloggeroid

Adakah ini wajah sebenar Muammar Gaddafi?



Mana hati perut beliau? Sudah 1000 orang terkorban dowh....

posted from Bloggeroid

Sunday, February 27, 2011

Untukmu Gaddafi..



posted from Bloggeroid

Handal ros...

Malaysiakini melaporkan, "Saya minta 30 minit saja (mengundi Syed Ibrahim). Esok kalau dia menang, ada masalah apa pergilah ketuk pintu rumah dia. "Kalau dia tidak buat apa, beritahu saya," kata-kata Rosmah berseloroh.

Hampeh, ingat kan apa ke benda tadi....

posted from Bloggeroid

Tidak ku pinta, lahir kedunia...

Nik Aziz: Saya tak minta lahir sebagai Melayu, tapi asalkan Islam

Beliau juga berkata adalah secara kebetulan beliau lahir di negara ini.
KOTA BARU, 27 Feb — Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak minta untuk dilahirkan sebagai seorang berbangsa Melayu.

Beliau juga berkata adalah secara kebetulan beliau lahir di negara ini.

“Kalau saya (lahir) dari kalangan masyarakat Orang Asli sekalipun tidak apa, asalkan saya Islam dan beriman dengan Allah SWT,” katanya.




posted from Bloggeroid

Lagu untuk seronok-seronok...


Kalau berpacaran memang banyak pantang larang
Menjaga susila ibu bapa adik abang
Apabila berdua carilah tempat yang terang
Agar tidak pula mencoba aksi terlarang

Chorus
Jangan seronok-seronok (boleh seronok-seronok)
Jangan happy-happy (jangan happy-happy)
Duduk renggang-renggang (duduk renggang-renggang)
Bertambah sayang (bertambah sayang)
Biar malu-malu (biar malu-malu)
Biar segan-segan (biar segan-segan)
Kerna malu itu perisai orang beriman

Kalau berpacaran jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasihmu disambar buaya

Ulang Chorus

Yeah kita sambung cerita
Kalau kamu berdua aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia ucap syahadah

Ulang Chorus

Jangan seronok-seronok (boleh seronok-seronok)
Jangan happy-happy (jangan happy-happy)
Duduk renggang-renggang (duduk rapat-rapat)
Bertambah sayang (nanti confirm dapat)
Biar malu-malu (jangan malu-malu)
Biar segan-segan (jangan segan-segan)
Kerna malu itu perisai orang beriman (hahahaha)

Dari wartamaya.blogspot.com

posted from Bloggeroid

Friday, February 25, 2011

Maaflah

Twitter senyap, Facebook pun haram, blog apatah lagi...

Sibuk kemain.

posted from Bloggeroid

Wednesday, February 23, 2011

Gaddafi sedia mati syahid.

Sempoi jugak orang tua ni. 40 tahun memerintah tanpa ada masalah, buat negara macam tanah sendiri, anak buat parti ntah ikut pendapat mazhab mana, alih-alih cakap macam panglima perang badar.

Ni dulu masa kelas KAFA confirm ponteng pegi mandi sungai.

Lu gila ke Gaddafi? Sudah-sudah la tu bagi la orang lain pulak. Duk lu nak pertahan tahta berapa ramai pulak dah mati. Apa ke gila moral lu saiko punya teruk ni????

Gaddafi sedia mati syahid http://goo.gl/yCfZB

posted from Bloggeroid

Tuesday, February 22, 2011

Anak Ayah Pin serta Ayah Pin itu dua kisah yang berbeza tau

Walaupun anak ayah pin tu cemerlang dalam STPM tidaklah bermakna bapak dia benar dalam ilmu perdukunan dan menjadi tuhan yang mencipta bumi ini. Yang sesat tetaplah sesat.

Bila nak tangkap Ayah Pin tu? Kita kan dah ada angkasawan..

posted from Bloggeroid

Kita semua tertipu jugak..

Dulu mula-mula memang gua kagum sangat dengan Muammar Gaddafi ni. Yelah, maunya tak kagum. Steady je hentam barat sebab main perangai double standard melampau. Eleh, arab Mesir pun ada gak yang kagum dengan Mahathir, maunya tak ngko selamba badak je hentam barat pasal backing Israel keterlaluan. Gitulah ceritanya.

Tapi bila pecah cerita pasal anak Gaddafi order Beyonce dalam parti liar beliau, terus gua mencarut. Pejadah gila talam muka tua terkutuk ni. Padanlah rakyat mengamuk.

Masa gua kat Mesir dulu takla gua kagum dengan Mubarak ni sebenarnya. Dah duduk sana jadi sedikit sebanyak gua paham la perjalanan politik palat kat sana. Banyak kasihan pada itu negara. Dan kekayaan melampau Mubarak pun gua tak heran. Apa ada hal, anak Mahathir pun billionaire apa.

Dari sini kita nampak betapa korupnya negara yang mengaku Islam. Harta di timur tengah sekali pun. Kalau di tanya tentang Arab Saudi pun gua sungguh yakin yang disana pun mungkin lebih lagi korupnya pemerintahan mereka. Ini kerana bangsa tidak menjanjikan apa-apa. Kepatuhan pada agama itulah benteng pada kemungkaran.

Kita renung dan fikirlah, pemimpin yang bagaimanakah cirinya itu diredhai Allah, terpelihara dari maksiat riba serta keangkuhan jawatan serta punyai hati perut. Kerana kita nanti tidak juga terlepas dari pertanyaan di padang mahsyar. Amanah yang kita pikul ini namanya amanah undi, amanah memilih pemimpin. Kita tidak mungkin akan terlepas..

posted from Bloggeroid

Monday, February 21, 2011

Kami bergembira malam tadi.

Adalah dalam 2,3 hari gua tak update blog. Sibuk kemain nguruskan program untuk surau gua. Seronok memang seronok, letih pun memang letih. Pape pun gembira sangat-sangat sebab semuanya berjalan dengan lancar.

Terima kasih pada semua yang membantu melancarkan program MAULIDUR RASUL tersebut. Semoga objektifnya kalau tak banyak, sikit pun alhamdulillah.

Semoga tahun depan kesempatan itu ada untuk kami kembali.

Sollu alla an-nabi!!

Friday, February 18, 2011

Kau yang buat orang tu tunggang-langgang.

Bahana betul tpm sorang ni. Dah ko kerjakan orang tu sampai tak cukup tanah pastu tuduh yang bukan-bukan. Bukan ko patut menilai. Biarlah rakyat buat keputusan. Jawa tu ke yang bagus atau khalid.

Ko tu pun tunggang-langgang jugak. Pehal pulak Rosmah yang banyak ganti tempat ko?

Tak reti buat kerja ke?

MB Selangor tak reti buat kerja, tunggang-langgang - Muhyiddin http://tinyurl.com/4vzok5z

posted from Bloggeroid

Sambutan Maulid Nabi di Kampung saya.

Berita baik buat pencinta ilmu.

Satu ceramah dan perbentangan kertas kerja oleh al-Fadhil Dr. Jahid Hj. Sidek al-Kholidi yang bertajuk "Mencintai Rasulullah" akan dibentangkang pada 20 Februari ini pada pukul 8.30 malam bertempat di surau kampung saya iaitu surau Kg. Pondok Rasah, Seremban.

Bersempena dengan Maulid tersebut juga, majlis berzanji akan diadakan pada sebelah petangnya iaitu selepas solat asar.

Muslimin dan muslimat dijemput hadir pada yang berkesempatan.

*kertas kerja disediakan.

posted from Bloggeroid

Mahathir dah boleh berhenti bercakap.

Kalau beliau tidak nyanyuk lagi tidak mengapalah. Namun hari demi hari agak kelakar saya mendengarnya.

Terbaru isu isa. Sudah tiba masanya beliau bergerak bersama GMI untuk menyokong kata-kata beliau itu. Dan saya juga akan bersama beliau.

Namun adakah mahathir seberani itu? Jikalau beliau bersama GMI adakah Perkasa juga akan turut serta? Ini juga adalah satu persoalan yang tak terjawab.

Jikalau itu semua tidak berlaku, maka kasihan pada mahathir. Akhir hidupnya bersama dengan kehibaan dan kehinaan. Jutawan Mokhzani perlu bantu bapanya agar tidak merepek lagi. Kerana bapa beliau adalah legend.



posted from Bloggeroid

Thursday, February 17, 2011

Kes liwat saiful lagi

Bersungguh puak ni lagi. Tanpa putus asa nampaknya. Walaupun drama kartun semakin ketara.

Semoga Anwar tetap tabah.

http://kerabubersuara.blogspot.com/2011/02/liwat-ii-seluar-dalam-saiful-ditanda.html

posted from Bloggeroid

Perbicaraan hari ini.


Pakar kimia Dr Seah Lay Hong hari ini memberi keterangan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur
bahawa beliau menjumpai kesan air mani pada seluar dalam berwarna kelabu dan seluar hitam yang digunakan oleh pengadu , Mohd Saiful Bukhari Azlan .

Pada perbicaraan liwat yang membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu , Seah berkata kesan air mani itu dijumpai pada kawasan berhampiran zip seluar itu .



Tu dia. Haha.....

Tak penat-penat.

posted from Bloggeroid

Wow.. memang panas!



Lanjut di sini... http://pulakdah.blogspot.com/2011/02/kisah-sebenar-tragedi-upp-tembak-warga.html

posted from Bloggeroid

Tuesday, February 15, 2011

Baju Wan Azizah tersangat mahal

Kahkahkah...

Baju Rosmah? Lu bikin panas la bro.

Rosmah terasa tau... lu memang cari nahas la bro.

Lu ngungkit pun agak-agak la. Jangan la tunjuk bangang lu tu sangat.

posted from Bloggeroid

Ada apa dengan hari kekasih 2.








Sekian..

(Thechive.com)

posted from Bloggeroid

Ada apa dengan hari kekasih..







posted from Bloggeroid

Saturday, February 12, 2011

Meanwhile..

Sekadar hiburan sahaja.



Detik-detik yang mencemaskan..



Sungguh mendebarkan saat ini...

posted from Bloggeroid

Gambar hiburan hari ini



posted from Bloggeroid

Mereka masih lagi bergembira.

Walaupun kita tidak terkesan secara langsung namun demi Palestine kita perlu nikmati juga kegembiraan ini.

Masih berdebar, siapa ye yang jadi Presiden lepas ni.


Berakhirnya jiwa diktator...

Full statement from Vice - President Suleiman: " In the name of God the merciful , the compassionate , citizens, during these very difficult circumstances Egypt is going through, President Hosni Mubarak has decided to step down from the office of president of the republic and has charged the high council of the armed forces to administer the affairs of the country.

May God help everybody ."

posted from Bloggeroid

Dari tweeter al jazeera

AJEnglish: Hosni Mubarak resigns as president and hands over power to the Supreme Council for the Armed Forces: http://aje.me/i4aIaI #Egypt

Original Tweet: http://twitter.com/AJEnglish/status/36094849081933824

posted from Bloggeroid

Friday, February 11, 2011

Semakin memuncak tetapi semakin degil.



Berlangsung depan tv sejak maghrib tadi. Semangat mereka tetap tak pudar. Aku pulak yang letih.

Kat Malaysia steady berkuntau pasal Valentines. Ramai tak paham lagi rupanya.

Corak berpolitik timur tengah akan berubah andai mubarak gugur dan penggantinya 360° berbeza. Itu yang kita nak lihat. Perubahan lanskap itu sebelum kita mati.

posted from Bloggeroid

Tua kutuk tu masih belum mahu menyerah kalah.

Dia berfikir rakyatnya minda tertutup rasanya. Lalu dia beri alasan nanti negara porak poranda. Dia masih sayangkan mesir lagi. Patriotik sungguh mubarak.

Dia ingin membantu rakyatnya. Dia kan ada 70b.

Sebijik dalil macam umno...

Kahkahkah...

posted from Bloggeroid

Wednesday, February 9, 2011

Antara 2 darjat..



Haha.. ketara sungguh erti turbo itu.

posted from Bloggeroid

Dari Dataran Tahrir

Tidak reda lagi nampaknya demo di Mesir. Begitu degil sekali tali barut yahudi ini.

Teruskan berdemo wahai pahlawan mesir. Biar terlungkup si tua kutuk itu.

Saya melihat dataran tahrir. Mereka belum lagi berputus asa. Bersama kita berdoa agar tidak luntur semangat mereka.

30 tahun sudah bersabar. Takkan tidak cukup lagi 70b?

Allahuakbar!!

posted from Bloggeroid

Tuesday, February 8, 2011

Sementara itu..

Kanda kurang sihat la dinda. Dah sihat nanti kanda update ye..

posted from Bloggeroid

Monday, February 7, 2011

Bukan malas update.

Bukan aku taknak update. Dah taip panjang-panjang boleh pulak force close. Dah la update pakai hp.

Memang pedih jiwa dibuatnya.


Saturday, February 5, 2011

Kenapa dibantai ditangkap pendemo itu?

Mereka menyatakan sokongan mereka. Maklum tahu mereka demo bukan mahu Najib turun tapi sokong orang Mesir mendesak diktator tua itu turun. Sudah 30 tahun.

Kenapa pendewa perkasa tiada semalam? Kalau ada tentu sahaja tiada yang luka ditangkap. Amerika pun hampir senada namun kenapa Najib membisu? Mana stand anda?

Kita menyokong kerana kita faham serta simpati. Tiada demokrasi itu yang kita tentang. Kuku besi itu yang kita marah. Kita perlu jatuhkan kerana ia adalah kebenaran. Hak asasi dan moral disitu. Bukan lawak petang sebagai hiburan. Ini kehidupan nyata. Mereka miskin kerana kejahatan pemimpin. Kebenaran itu yang ingin dipersembahkan.

Celakalah mereka yang berterusan ingin bersama Mubarak. Semoga Allah hinakan kamu di dunia ini lagi.

Moga demokrasi itu terus subur...

Pertama kali up entry pakai official blogger app for android

Ini entry cubaan sahaja ye. Bebudak IPhone janganla kutuk saya pulak tau.




Friday, February 4, 2011

Politik yang hampir serupa.

Demokrasi itu penting dan kebebasan bersuara tiada agama yang menghalang. Namun batasannya tetap ada. Manusia berfikir dengan logik semata dan mengenepikan proses taa'bud itu mintalah di jauhkan.

*


Kita tidak ada kena mengena dengan Mesir tetapi nilai dan keperibadian kepimpinan itu memang ada kaitannya kerana nilai kepimpinan
itu adalah satu nilai yang universal; yang baik diterima dan yang tidak baik itu dihindarkan.

Kalau kita kaji dengan terperinci dengan apa yang disebut oleh Hosni itu , alasan yang diberikan itu adalah alasan yang agak biasa didengar kepada mana - mana pemimpin yang
sedang didesak untuk mengundurkan diri.
Kalau disini pihak yang memeritah akan menggunakan alasan ‘ continuity ’ atau kesinambungan pentadbiran itu penting untuk
menjana pembangunan negara dan rakyat. Tetapi jika dibandingkankan dengan apa yang disebut oleh Hosni itu memang tidak ada bezanya dengan alasan pimpinan kita apabila
berhadapan dengan rakyat semasa pilihanraya.

Matlamatnya sama ; iaitu untuk terus berkuasa .

Sedutan dari http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2011/02/di-malaysia-ni-mubarak-yang-dah.html

posted from Bloggeroid

Wak Banjar dah marah.


Kerajaan umno tak payah le kutip cukai pada warganegara pembangkang. Ini cukai berjuta
juta kutip dari kerajaan pembangkang. Celaka sungguh pencacai dan balaci umno . Dah le
makan kedarah duit rakyat , cakap pulak hebat macam celaka .

Celaka punya umno , ingat malaysia ini hak milik orang umno ke ? Kalau kena saudara umno baru nak bawak balik ke ? Kenapa umno tak buat interview tanya pelajar . Mung sokong mana pas ke umno ? , kalu sokong pas kena tinggal dulu , selamat kemudian , kalau mung sokong umno naik kapalterbang . bodoh dan bangang . Interview le semua sekali yang berjumlah 11 ribu orang . Pencacai dan balaci
umno hendaklah dihantar ke mesir untuk melakukan upacara interview. Nak tengok sempat ke tak mereka interview. Hantar pasberuk dengan papagomo, sure. . suka gila dua
ekor mangkuk ini. Dapat elaun perjalanan luar negara. ( fzt )

Carutan di sedut dari http://tinyurl.com/4a8ab6n

Memang degil si tua kutuk ni..

Tahrir Squares echoes with 'Leave Mubarak' chant


sumber dari al-Jazeera.

Mubarak live in DAY OF DEPARTURE.

Orang paling degil dalam dunia ni ialah Hosni Mubarak

Orang yang paling celaka ialah orang yang menyokong akan kedegilannya.

Orang yang bodoh ialah orang yang tak paham konsep "blah la Mubarak"

Orang yang kasihan ialah orang yang bodoh tapi duk bodohkan orang lain sebab kebodohannya itu.

Ramai orang bodoh rupanya terutama liberal sekular tak bertempat.


Kepada pelajar-pelajar al-Azhar, saya harap anda kuat, Saya memahami perasaan mereka yang cintakan ilmu itu. Insyaallah, rahmat ke atas kamu.

Saya kini merindui al-Azhar. Rugilah mereka yang tidak memahami ERTI lubuk keilmuan di situ.


Cuba teka sapa yang cakap ni?


Its UMNO , not PKR or PAS.

xxxxxx said the party struggle now was only about contracts, APs and
licenses . He stressed that the party must return to its roots and help unite a divided Malay community .

" We can unite the Malays if we are willing to work hard and explain that UMNO 's struggle is for religion , race and country," he told the
audience during a talk on " Malay race and the future "

posted from Bloggeroid

Ramai berbulu, mamat ni dapat juga anugerah.


Pengasas WikiLeaks, Julian Assange, telah diusulkan menjadi calon penerima Nobel Perdamaian 2011 oleh anggota Parlimen Nurwegia, Alasannya, penerbitan dokumen-dokumen rahsia yang dilakukan dianggap membawa angin segar bagi iklim demokrasi, penegakan
hak asasi manusia, dan kebebasan
berpendapat.

Sumber : http://tinyurl.com/4crpao2

posted from Bloggeroid

Wednesday, February 2, 2011

Apa yang gua perasan tentang revolusi di Mesir.

Pecah berita tentang pertempuran antara penyokong Murtabak dengan Anti Murtabak. Kenapa perkara ini boleh berlaku? Berlaku selepas lebih seminggu demo gila-gila menyuruh Murtabak turun. Kenapa lembab penyokong Murtabak beraksi?

Kini gua dah tau. Penyokong Murtabak baru ni hah dapat online. Kahkahkah..

Confirm Murtabak sedih dan pilu. Senjata makan tuan. Kahkahkah.

Terbalik di Malaysia pulak..

Ke Israel silap bagi arahan?

Kahkahkah...

posted from Bloggeroid

Mahathir

Seorang yang aku cukup confuse dengan ucapannya. Adakah dia faham dengan apa yang dia tuturkan?

Islam dan perpecahan melayu ini memang payah nak tangkap. Detail yang diberi masih lagi samar-samar.

Kalau orang kata dia nyanyuk, sepantas kilat aku percaya.

http://www.malaysiakini.com/news/155117

posted from Bloggeroid