Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, May 30, 2011

Kena berjimat lagi la nampaknya kita.

Berjimat itu tidak salah. Tapi sebab bangangnya UMNO itu memerintah maka yang dah sedia berjimat makin tersepit. Yang dah sedia tersepit makin parah. Sementelah menengok Rosmah tak kurus-kurus diet dalam berjimat melantak makanan walaupun istiqomah berpoco-poco dan senamrobik.

Duit masuk tang gitu aje, kerja bagai nak mati tapi perbelanjaan semakin susut. Idamkan ipad2 tu nampaknya esok suruh la sape-sape tolong belanjakan.

Sebelum minyak, gula dan kini elektrik naik nescafe ais kedai depan tu dah mencekik rm2. Kot kedai pattani tomyam boleh lagi dapat rm1.6. Tak tahulah berapa lama mamat tu boleh bertahan.

Persoalan bagaimana nak tingkatkan taraf hidup gua kini jadi persoalan. Benda yang nak dijual makin murah tapi nak beli makan pakai sehari-hari mahalnya melonjak-lonjak. Bingung pula dibuatnya. Payah nak berniaga pada musim-musim sekarang ni. Ada sesiapa boleh bagi idea?

Mari bergelak ketawa dengan saya.



TEACHER:    Maria, go to the map and find   North America   .
MARIA:         Here it  is.
TEACHER:   Correct.  Now class, who discovered   America ?
CLASS:         Maria.
____________________________________  

TEACHER:    John, why are you doing your math multiplication on the floor?
JOHN:          You told me to do it without using tables.

TEACHER:  Glenn, how do you spell 'crocodile?'
GLENN:      K-R-O-K-O-D-I-A-L'
TEACHER:  No, that's wrong
GLENN:       Maybe it is wrong, but you asked me how I spell it.  
(I  Love this child)
____________________________________________

TEACHER:   Donald, what is the chemical formula for water?
DONALD:     H I J K L M N O.
TEACHER:   What are you talking about?
DONALD:    Yesterday you said it's H to O.  
__________________________________

TEACHER:   Winnie, name one important thing we have today that we
didn't have ten years ago.
WINNIE:       Me!
__________________________________________  

TEACHER:   Glen, why do you always get so dirty?
GLEN:          Well, I'm a  lot closer to the ground than you are.  
_______________________________________

TEACHER:     Millie, give me a sentence starting with '  I.  '
MILLIE:         I  is..
TEACHER:     No, Millie..... Always say, 'I  am.'
MILLIE:         All right...  'I am the ninth letter of the alphabet.'      
________________________________

TEACHER:    George Washington not only chopped down his father's cherry tree, but also admitted it.  
                   Now, Louie, do you know why his father didn't punish him?
LOUIS:           Because George still had  the axe in his hand....    
______________________________________  

TEACHER:    Now, Simon , tell me frankly, do you say prayers before eating?
SIMON:         No sir, I don't have to, my Mom is a good cook.  
______________________________

TEACHER:       Clyde , your  composition on 'My Dog' is exactly the same as your   brother's.. Did you copy his?
CLYDE  :         No, sir. It's the same dog.     
(I want to adopt this kid!!!)
_________________________________

TEACHER:    Harold, what do you call a person who keeps on talking when people are no longer  interested?
HAROLD:     A teacher
________________________________  

PASS  IT AROUND AND MAKE SOMEONE LAUGH!
LAUGHTER  IS THE SOUL'S MEDICINE!!


Moment yang gila-gila

Semoga Monday Blues anda bertukar ceria.

Thechive.com















Saja nak share gambar

Payah la bila mata tak mau lelap ni.. Kahkahkah



Ni la post bila mata tak mau tido.

Dengarnya ada perkumpulan juta - juta belia kat Putrajaya. Ganas pulak mendengarnya. Ada program qiamullail tak? Memang brilliant otak - otak pemimpin UMNO ni.

Najib dengarnya turun sana pakai baju Manchester United.

Harap maklumat.

Hidup orang muda!!


Thursday, May 26, 2011

The Perfect Man and the Perfect Woman

Once upon a time, a perfect man and a perfect woman met. After a perfect courtship, they had a perfect wedding. Their life together was, of course, perfect.

One snowy, stormy Christmas Eve, this perfect couple was driving their perfect car (a Grand Caravan) along a winding road, when they noticed someone at the side of the road in distress. Being the perfect couple, they stopped to help.

There stood Santa Claus with a huge bundle of toys. Not wanting to disappoint any children on the eve of Christmas, the perfect couple loaded Santa and his toys into their vehicle. Soon they were driving along delivering the toys.

Unfortunately, the driving conditions deteriorated and the perfect couple and Santa Claus had an accident. Only one of them survived the accident.

Who was the survivor? (Scroll down for the answer.)


The perfect woman survived. She's the only one who really existed in the first place. Everyone knows there is no Santa Claus and there is no such thing as a perfect man.

Women stop reading here, that is the end of the joke.

Men keep scrolling****.


So, if there is no perfect man and no Santa Claus, the perfect woman must have been driving. This explains why there was a car accident.

By the way, if you're a woman and you're reading this, this illustrates another point: women never listen.


www.etni.org.il/farside/perfect.htm

Wednesday, May 25, 2011

Ini gunanya bila ada Pakatan Rakyat.


Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Pengguna Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebentar tadi mengumumkan tidak ada kenaikan bagi petrol RON95, diesel dan gas petroleum cecair (LPG).

"Keputusan ini dibuat kerana kerajaan mengambil kira kepentingan rakyat,” katanya pada sidang akhbar di Putrajaya.

Bagaimanapun katanya, jemaah menteri tidak membincangkan selama mana keputusan itu akan bertahan.

#####

Kalau ada Perkasa memang tak berguna satu sen pun. Ngabehkan boreh adalah. Sibuk nak bikin perang salib time orang sibuk pasal minyak nak naik. Kan ke bangang!!!

posted from Bloggeroid

Kahkahkah Zahid. Apa hal ko ni?

Tak perlulah kau sibukkan parti lain. Jaga sahaja parti sendiri. Itu lebih molek rasanya. Lagi pun cakap mu itu serupa orang yang tiada otak gamaknya. Kahkahkah Zahid. Kasihan sungguh engkau.

Pakatan Rakyat pula jangan leka dengan kebodohan Zahid itu. Teruskan bekerja. Memang mereka sudah hendak tenggelam.

Kahkahkah...

Zahid: DAP 'anak jantan' jika keluar Pakatan http://goo.gl/h4VN5

posted from Bloggeroid

Tuesday, May 24, 2011

Dulu-dulu dan sekarang

Monday, May 23, 2011

Tips nak suruh orang stop sms kita

Want someone to stop texting you?

Send them this text:

Error 23: SMS Not Delivered; The number (insert your number here) has blocked you. Please Try again later.

Every time they text you or “try” to text you just resend that. It works, someone wouldn’t leave me alone and I sent them that and the texts stopped for two years.



(Source: rachelofftheheezay, via stfuandblogg)

posted from Bloggeroid

Inilah realiti dalam perniagaan.


Indah khabar dari rupa. Politik pun sama. Tiada apa yang berbeza.

Memang sukar mencari yang telus. Ibarat menunggu kucing bertanduk.

posted from Bloggeroid

Hiburan today



Handal betul



Ingin mengetahui cuaca hari ini?


Ah sudah...

posted from Bloggeroid

Apa yang kita dapat faham tentang movie Hollywood

Fakta ini kadang-kadang ada betulnya

Sunday, May 22, 2011

Musibah yang melanda dan menteri yang bangang secara spontan

Terkejut kita mengenai tanah runtuh yang membaham 12 nyawa. Yang terlebih pilu bila musibah ini adalah anak yatim. Semoga roh mereka di tempatkan di kalangan orang yang soleh. Amin.

Dan musibah ini juga mengundang amarah di atas kenyataan Shahrizat Jalil. Osah bangangnya menteri sorang ni. Lek-lek la dulu kalau iye pun. Semoga beliau tak sakit dada malam ni kerana rata-rata blogger politik malam ni hangin satu badan dengan kenyataan tersebut.

Semoga Malaysia terus sejahtera. Dan UMNO bungkus dalam PRU akan datang.

Saturday, May 21, 2011

Hai-O di bongkar pula..

Why am I so angry? Dah cakap omputeh pulak dah... aku sekeh ko kang. Hai-O ni scam inside-out... tanya orang terpelajar seperti doktor (kecuali 5 ekor dogtor hampeh kat atas), para jurutera yang tahu pasal Far Infrared, dan saintis-saintis dikalangan orang Melayu di pusat-pusat pengajian tinggi - Apa yang Hai-O lakukan untuk memasarkan produk haprak Premium Bloodyfool itu adalah tidak masuk akal, dan hanyalah modal scam untuk jual barang cara MLM. Korang sendiri aku rasa pernah baca pelbagai cara promosi produk ni - kejap toumaline la,  kejap bioceramic la, kejap injek FIR kat Jepun la - ntahapekejadahnya punya bahalol punya promosi berunsurkan sains medikal ntah, boleh tukar-tukar sumber FIR macam haramjadah - kelentong gilabab macam cipan. Saintis dan Industrialis gunakan FIR untuk buat laser sebab power nya sangat la kuat. Apekebendanya bengkung kain nak keluarkan FIR kasi badan kurus. Itu penerangan paling sempoi aku boleh kasi tahu korang adik-adik anak-anak Melayu yang baca blog aku ni. Sedap-sedap cakap ikut bontot aje la korang promoter Hai-O eh? Seronok sungguh makan duit orang Melayu lain dengan mengelentong dan buat bzns cara MLM, sekaligus dapat mengayakan apek-apek kat Klang tu ye? Wadefak la korang neh?

Apa yang berlaku? Click link untuk cerita penuh:aididmuaddib.blogspot.com/2011/05/hai-o-scam-khas-untuk-melayu-dan-si.html

Tawaran dari kerajaan bn yang boleh di bakul sampahkan

INILAH sebabnya kenapa rakyat bawahan cukup marah bila kerajaan naikkan harga minyak dan gula. Kerajaan nak naikkan harga keretapi, kapal terbang, basikal, lipan, mengkarung, tayar basikal, skirt rosmah, dam aji dan bakul sampah tak ada siapa peduli. Naikkanlah! kerana tiada atau kurang kesannya kepada perkara lain.

Tapi bila kerajaan yang kononnya "mendahulukan rakyat" ni dah mula menggila menaikkan harga gula dan minyak, kerajaan ni memang cari masalah! Memang cari pasal dengan rakyat!

Bila minyak naik harga, maka semua barang yang ada kaitan atau menggunakan minyak, akan naik harga. Cuba korang fikir, betapa susahnya nak namakan barang yang tak ada kaitan dengan minyak? Semua barang mesti diangkut dengan kenderaan, maka bila kos pengangkutan meningkat, secara automatik harga barang meningkat!

Begitu juga dengan harga gula. Berapa banyak makanan yang berkaitan dengan gula? Kalau korang hebat, korang pergi cari bahan apa yang boleh menggantikan gula dalam Malaysia ni? Kalau tak ada dalam Malaysia, cari juga kat seluruh dunia, apa yang boleh gantikan gula? Gula melaka? Madu? Memang tak ada!

Maka bila harga gula naik, semua bahan makanan yang menggunakan gula juga akan naik harga!

Sekarang ni bukan saja harga minyak atau gula yang naik, tapi dua-dua sekali naik harga! Bayangkan kesan gabungan kenaikkan harga gula dan minyak ini. Gaji pulak dah berapa tahun tak naik-naik?

Kalau baca surat khabar, tengok televisyen, tak habis-habis mengampu kerajaan bagus, kerajaan pandai memerintah, pandai ekonomi, rakyat didahulukan dan bermacam-macam pujian termasuk Rosmah Mansor wanita hebat! Ini semua bullshit! Propaganda untuk membengapkan rakyat Malaysia!

Kalau betul kerajaan ini "mendahulukan rakyat", sebelum menaikkan harga barang-barang penting seperti minyak dan gula, kerajaan sepatutnya fikir bagaimana nak naikkan pendapatan rakyat. Naikkan gaji rakyat, naikkan pendapatan isi rumah, buat peluang kerja yang banyak, latih golongan muda agar pandai berniaga. Kemudian barulah naikkan harga. Tapi apa yang kerajaan buat sekarang? Ini namanya "rakyat didahulukan"? Hak Ptuihhh! Kahak hijau aku bagi!

ReJaM© "Selagi parti Barang Naik (BN) terus memerintah, rakyat akan terus sengsara. Lebih malang penyokong Barang Naik terus rela diperbodohkan malah bangga jadi bengap!"

Sumber:milosuam.blogspot.com/2011/05/berita-baik-susu-naik-harga-mulai-jun.html

Thursday, May 19, 2011

Antara fakta tentang produk Apple

Gua copy dari blog orang. Bukan gua yang buat. Harap paham.

Sumbernya bila gua Google. Hehe

Wednesday, May 18, 2011

Mari berceria

Mantap

Nak satu..

Ini fakts

Tuesday, May 17, 2011

Bateri untuk usb port

Kreatif. Dengan bateri yang boleh di cas semula anda kini tidak perlu risau apabila gadget anda kekeringan tenaga

www.yankodesign.com/2011/03/31/the-power-play-continues/