Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Sunday, October 30, 2011

Virus? Malware? The day for the Mac have come!!

We've been hearing the stories for years about how Apple's Macintosh is immune to malware. For years I've heard the smug claims from Mac owners about how it's too bad Windows users have to load their computers with antivirus software to be safe, but Mac owners didn't. For years I've known it was only a matter of time.

So let's say it right now: there's no such thing as a malware-proof platform, especially if that platform is somehow connected to the outside world. But even networks isolated from the Internet are no longer immune as the victims of the Stuxnet worm could attest. The fact is the Macintosh platform is highly vulnerable, especially since relatively few Macintosh users buy and use security software.
Tsunami waves in anti-malware flood
When the security company Sophos revealed on 25 October that a new backdoor infection named Tsunami had been detected in the wild I wasn't even surprised. I mostly wondered what took so long.

The reality, of course, is that malware writers look at market share when they're creating their payloads and Windows gives them the biggest bang for the buck. But the Mac is growing in market share, so it's now worth some attention. This is made more tempting to malware writers by the fact that relatively few Macintosh computers are protected against malware, so it's a very soft target.

So, Mac users, your time has come. You're going to have to plunk down the money and deal with the lost CPU cycles like everyone else, unless you want some botmaster in Lithuania to own your machine.

Of course, it's not just Macs. For too long device owners have taken few if any precautions against malware except on Windows computers. Owners of other devices, whether they're running Linux, BSD or some other Unix-like OS have assumed that they have no exposure to malware.

And the mobile market is even worse. Ask yourself what kind of protection you have for your BlackBerry, or your Android device, or your iPad, or iPhone. Chances are, the answer is none. While there has been some movement in the Android world after apps in the Android Marketplace were found to contain malware, relatively few Android devices are delivered with anti-malware apps. Worse, the companies selling such apps aren't reporting huge sales - and that's too bad.
More than one way
The Apple Appstore and BlackBerry AppWorld are tightly controlled, so owners tend to assume that they don't have to worry about malware infected apps showing up on their devices and in that sense, they're correct.

But malware doesn't need to be delivered in an app to infect your device. As is the case in Windows machines, malware can be delivered in email attachments, images from the Web, and anywhere else binary content is opened on a device. If your BlackBerry malware arrives in an infected attachment, it's still malware, and your device is still infected.

The Mac isn't the only soft target out there. In fact, given the success of the iOS platform the relatively small amount of attention it attracts is a little surprising. Even more surprising is the fact that, until recently, Apple resisted allowing AV vendors to sell anti-malware apps through the Appstore. That's changed, but the view of owners that they're somehow immune hasn't.

So the time has come for a reality check. If you have an unprotected platform of any kind, you're subject to attack. As Windows machines get better and better protection, and as Windows users finally get a clue about avoiding malware, the bad guys will focus on easier targets. That means you.
Windows hell for everyone
You will need to start taking the precautions people with Windows computers have been taking for years. Those precautions include being careful which Websites you visit, being careful about opening email attachments, and being careful about viewing images where you don't know the source.

At this point, you have time. Relatively few malware creators have focused on the mobile environment just yet, and relatively few are targeting Linux and Macintosh platforms, but they will. These platforms are currently really easy pickings and that's what the bad guys love. As the relative market share (compared with Windows computers) increases the amount of malware targeting those platforms will also increase.

This means, among other things, that it's time that you start investigating security software for all of your platforms, not just the ones running Windows. This is actually pretty easy to do just by searching for "Security" in whatever app market you use. In the enterprise it's even easier since many enterprise security packages already cover mobile devices, either as part of the basic package or as an option.

But, Mac users, the bottom line is that your free ride is over. The bad guys of malware have you in their sights, and you can find out just how frustrating it is to have your machine taken away from you and made part of a botnet. Fortunately, it's only one really bad Trojan so far. But there will be more.


Original Page: http://goo.gl/D84ei


Tatoo 3D

Macam-macam cara nak bagi cantik

Soalan dan jawapan yang macam celake.

Barai perut aku gelak pagi-pagi buta ni.

Thursday, October 27, 2011

Strategi perang Ibrahim Ali

INI BETUL TAKTIK GERILA AJARAN MAO TSE TUNG.... kah kah kah..

kah kah kah.... BILA MUSUH REHAT KITA BURU.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA MUSUH BURU KITA LARI.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA BINI MARAH ... KITA SENYAP MENGKATAK KAN DIRI.... kah kah kah

Ehsan dari Tukar Tiub

Sudahlah...

AHLI PERKASA PENENTU KEMENANGAN CALON PRU KE 13 : IBRAHIM ALI - mStar

KUALA LUMPUR: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yakin mereka berupaya memainkan peranan besar dalam menentukan kemenangan mana-mana calon dan parti pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 akan datang berikutan keahliannya yang semakin bertambah di setiap negeri.
Ibrahim Ali berkata, beliau tidak akan teragak-agak untuk meminta ahli Perkasa supaya tidak mengundi mana-mana calon yang didapati menghina Islam dan menguris hati orang Melayu.
"Walaupun kami bukan parti politik, kami mempunyai hampir 300,000 ahli di seluruh negara.

*merepek apa? Bingai

Wednesday, October 26, 2011

Macam-macam perkara boleh di lawakkan..









Sunday, October 23, 2011

Poster kreatif untuk garaj kereta rumah anda


memang pelik kalau M. Shumacher lihat ni.


Boat pun jadi ye?


Memang mintak kena pecah rumah lah kalau macam ni.


Pandai betul dia parking..


gajah?


bujang senang?


kuda pun jadi?.

Saturday, October 22, 2011

Himpunan dan Murtad

Kenapa perlu ada himpunan sejuta umat dalam menentang murtad padahal menteri semua sunyi sepi. Mana pergi orang melayu dalam parlimen dalam menangani isu murtad? Kenapa perlu menyalak sekarang wahai Ibrahim Ali?

Selepas ini apa jalan penyelesaian dari anda semua, adakah cukup dengan sekadar berhimpun saja? Melihat kepada realiti umat sekarang ada sesuatu yang merunsingkan dan yang perlu diberi perhatian namun gagal dikesan oleh pihak berkuasa. Kenapa perlu mufti negeri negeri semua mandulkan dalam bersuara berkaitan murtad. Apakah benar perdana menteri islam atau menteri besar islam layak bercakap berkenaan islam berbanding mufti? Sedangkan kalau kita lihat kehidupan mereka tidak semuanya  berlandaskan kepada agama islam. Tidak perlu kita tuding jari kepada sesiapa namun kita boleh lihat dengan mata kasar yang ada. Gagal menjadi contoh yang baik itulah punca sebenar dalam masyarakat kita gagal dalam menangani isu murtad.

Selepas apa yang dihidangkan di dalam televisyen apakah benar tindakan berhimpun ini? Adakah kita tidak nampak pandangan masyarakat bukan islam kepada kita selepas ini, apakah persepsi mereka kepada kita? Najib tolong jawab.. Gagal atau berjaya perhimpunan ini bukan persoalan namun apakah realiti yang akan berlaku dalam masyarakat kita. Baik atau semakin bertambah buruk? Dan siapa pula yang akan bertanggungjawab selepas ini andainya keadaan semakin bertambah meruncing? Aziz Bari? Nik Aziz? Muhyidin Yassin?

Persoalan mereka yang bukan islam terhadap hukuman kepada manusia bukan islam yang masuk islam adalah persoalan yang kedua. Jawapannya ada namun perlu penelitian yang rapi sebelum ia benar-benar boleh didedahkan kepada masyarakat.

Persoalan di sini adakah wujud kuasa dari tangan ghaib yang menguasai kepimpinan masyarakat islam dalam negeri ini? Tiada jawapan nampaknya. Berterusanlah kita dalam saling menuding jari menyalahkan pihak lain dan sampai bila- bilalah kita begini saja nampaknya.

Telatah binatang.

Kena rajin bawak kamera ke hulu dan kehilir. Baru dapat snap gambar cun.






Friday, October 21, 2011

Android vs ios



Paham tak? Kahkahkah..

Thursday, October 20, 2011

Tabung Cinta

Ada sepasang suami isteri yang hidup sangat rukun dan damai. Mereka saling mencintai satu sama lain. Sebagai wujudnya cinta, mereka menyediakan tabung cinta di sisi katil yang akan di isi wang sepuluh ringgit oleh suaminya, sebagai ungkapan cinta suami terhadap isteri sehabis berasmara.

Begitulah setiap hari, wang dalam tabungan itu bertambah banyak. Di akhir bulan sepasang suami isteri tersebut membuka tabung itu. Alangkah terkejutnya si suami ketika melihat isi tabungan. Di sana tidak saja ada wang sepuluh ringgit, tapi juga beberapa helai lima puluh dan seratus ringgit.

"Sayang, bukankah aku selalu memasukkan duit sepuluh ringgit ke dalam tabung ini sehabis kita bersama, tapi mengapa sekarang ada beberapa wang lima puluh dan seratus ringit?" tanya suami kehairanan.

Si isteri menjawab, "abang, tidak semua lelaki bakhil seperti kamu. Buktinya banyak yang bagi wang lima puluh dan seratus ringgit."

Infografik pasal minyak dan Amerika

Banyak ye Amerika pakai minyak?

Published on Cool Infographics

Wednesday, October 19, 2011

Hands-On : Galaxy Nexus and Android 4.0 Ice Cream Sandwich



Wow..

Warning paling berhemah

Bertempik macam Hang Tuah. Padahal..

Allahyarham Mat Indera tak ada peluang menjawab satu pun tuduhan dan kata nista yang dilempar kepadanya. Walaupun beliau punya tempoh setahun terdekam dalam penjara -ditangkap pada 1952 sebelum digantung mati pada 1953 - beliau tetap tak mahu tunduk sujud di bawah telapak duli Inggeris. Betapa pun batang tubuhnya diseksa.

Kalau hidup jadilah macam Anwar. Sampai mati pun orang tu takut pegi mahkamah.

Ini realiti PM kita sebenarnya.

Monday, October 17, 2011

Kuliah Dr Zulkifli Mohamad al-Bakri

Di maklumkan kuliah Dr Zulkifli Mohd Al-Bakri pada malam ini di Madrasah as-Saidiyyah, Surau Kg. Pondok Rasah, Seremban selepas solat Maghrib. Kuliah beliau dari buku karangan beliau sendiri buku "Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf".

Semua di jemput hadir..

Antara contoh kehandalan Siri Iphone 4s

Terbukti sudah kehandalan aplikasi ini dalam Iphone 4s yang baru-baru ini di lancarkan. Namun sayang seribu kali sayang,  English slang jawa jangan mimpilah Siri nak recognized.

Kahkahkah..

Autocorrect buat hal lagi

Hah.. Have fun in Monday blues

Bagaimana Malaysia berbelanja dan bagaimana pula China..

Ini namanya perbelanjaan berhemah kerajaan paling cerdik oleh PM kita. Orang lain semuanya bodoh..

Sunday, October 16, 2011

Cara Mengenal Kedai atau Tempat Perniagaan Mengunakan Pelaris

Di zaman moden hari ini masih ramai lagi yang berani menempah tempat di Neraka dengan mengamalkan sihir untuk pelbagai tujuan dan maksud.Walaupun sudah jelas larangan Rasulullah s.a.w tentang bahaya sihir ternyata masih ada lagi yang mendapatkan khidmat bomoh.

Mereka ini terdiri dari berbagai lapisan masyarakat dan tujuan,bahkan ada juga dari kalangan artis dan ahli pilotik yang mendapatkan khidmat tukang-tukang sihir ini.Ada juga yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang tidak disukainya dengan cara ini. Apa yang saya nak sentuh pada kali ini ialah berkenaan dengan penggunaan pelaris kedai.Di sangkakan dengan bercambahnya ilmu dan pusat-pusat pengajian Islam di masjid-masjid ,surau-surau dan forom-forum amalan khurafat ini sudah berkurangan tapi nampaknya masih rancak di negara kita malaysia.

Jika dulu amalan pelaris yang menggunakan khidmat jin khadam atau tangkal ini hanypopular  di Indonesia dan Sabah sarawak sahaja tapi sekarang sudah merebak sampai ke semenanjung.Jadi kita sebagai pengguna harus berhati-hati dalam memilih kedai makan.Persoalannya bagaimana nak tahu kedai makan yang di syaki itu benar2 mengamalkan pelaris atau tidak. Ini satu petua yang di ajarkan oleh seorang pengamal perubatan Islam.

Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he he Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar)

Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, "khadam" tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.

Beberapa cara di bawah bolehlah di amalkan untuk mengelak sihir :-

1) Al-Fatihah.

2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.

Ia berdasarkan hadith :

قال لي رسول الله صلى الله عليه وسلم : إقراء قل هو الله أحد , والمعوذتين , حين تمسي و حين تصبح , ثلاث مرات تكفيك من كل شيء ( رواه أبو داود والترمذي )

Ertinya : Baginda S.A.W telah berkata kepadaku : "Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad" (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu.( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 ) At-Tirmidzi : Hasan Sohih, An-Nawawi : Sohih



Original Page


Stuck Leaf

Published on [daily dose of imagery]

And Fall begins. This is from three weeks ago at Philosopher's Walk.

Kerajaan Sediakan Komputer 1Malaysia Juga Untuk Facebook

Published on EkEle.Net

Apa yang dibimbangkan oleh MP Arau Datuk Ismail Kasim ada benarnya. Kajian menunjukkan lebih 60,000 pelajar menghadap komputer lebih empat jam sehari semata-mata untuk melayari laman sosial termasuk facebook. Kajian dari mana, entah!!

Ada pelajar yang kelihatan mengantuk semasa di dalam kelas apabila ditanya, mereka akan menjawab kerana 'games' di facebook. Tidur pada pukul 2 pagi menjadi kebiasaan dan ada yang menjawabnya sampai 5 pagi berfacebook. Meninggalkan sembahyang kerana facebook juga adalah menjadi lumrah.

Komputer 1Malaysia yang disediakan kerajaan juga untuk melayari facebook dan mencari hiburan yang lain. Amat kurang yang menggunakannya untuk pembelajaran. Yelah kan...tentulah yang seronok akan mereka pulun, belajar mana ada seronok!!

Jadinya, peranan ibu bapa amat penting menangani perkara ini. Guru tak tahu apa yang mereka lakukan di rumah!!

Pakar perlembagaan akan saman Utusan

Published on Kerabu Bersuara

Hazlan Zakaria

Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata akan menyaman akhbar Umno Utusan Malaysia kerana didakwa memfitnahnya dalam laporan berkaitan kenyataannya terhadap titah diraja dan isu agama.

"Sebab utamanya kerana Utusan memutarbelit dan pusing kenyataan saya.

"Mereka menggambarkan saya sebagai sombong, angkuh, tidak tahu hormat dan dan keras kepala," kata pensyarah kanan undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) kepada Malaysiakini hari ini.

Aziz pada 11 Oktober lalu berkata, tindakan Sultan Selangor Sultan campurtangan berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja Methodist di Damansara Utama pada 3 Ogos lalu, bukan tindakan yang lazim.

Menurutnya, sebagai ketua agama Islam di negeri itu, baginda mempunyai hak untuk campurtangan tetapi ia perlu dijalankan selaras dengan ajaran Islam.

Aziz berkata beliau sudah mengarahkan peguamnya Hanipa Maidin bagi menyaman Utusan dan seorang lagi peguam Zulqarnain Lukman bagi menguruskan perkara berkaitan laporan polis yang dibuat terhadapnya.

"Isunya di sini, saya bercakap berdasarkan pengetahuan dan kepakaran saya," katanya - ahli akademik tunggal yang menulils tesis doktor fasafah tentang peranan raja-raja dalam Islam dan demokrasi.

"Tetapi mereka bukannya memberitahu saya pandangan mereka, sebaliknya pergi ke merata tempat dan membuat dakwaan terhadap saya." [Baca berita penuh]

Utusan terus kritik

Katanya lagi dalamSementara itu, dalam perkembangan berkaitan, Utusan melalui kolumnis kontroversinya Awang Selamat terus mengkritik Aziz dan Malaysiakini yang menyuarkan kenyataan pensyarah itu sebelum ini.

Awang menulis, Aziz memberikan isyarat salah kepada pelbagai pihak termasuk bukan Islam bahawa Sultan boleh disanggah biarpun bawah bidang kuasa baginda.

Katanya, sebagai rakyat Malaysia dan orang Islam, reaksi Aziz yang mempertahankan kenyataannya dan enggan memohon maaf kepada Sultan Selangor, dilihat angkuh.

"Awang percaya seandainya kenyataan Sultan Selangor berhubung insiden di gereja itu dilihat memihak kepada pembangkang, nescaya Abdul Aziz akan berdiam.

"Tidak mungkin beliau akan menyanggah baginda kerana ada percaturan lain yang mengatasi soal kepentingan agama dan perlembagaan," coretnya.

Saturday, October 15, 2011

Sindiket Mykad, 5 soalan untuk KDN

Lebih meragukan, kenapa proses pemberian kad pengenalan dibuat di sebuah resort tidak di pejabat kerajaan. "Murah sangatkah nilai kewarganegaraan kita. Kenapa proses pemberian kad pengenalan dimudahkan? "Kenapa mereka tidak melalui proses yang ketat seperti ujian bertulis untuk menilai kesetiaan mereka kepada negara," soalnya.

Turut menimbulkan tanda tanya kenapa ada kawalan ketat daripada pihak polis semasa warga asing ini berada di Masjid Putrajaya dan Istana Dugang Country Resort. "Kenapa terdapat arahan yang sentiasa berubah-ubah terhadap distinasi yang hendak dituju? "Bukankah ini tanda-tanda adanya manipulasi dalam pemberian kad pengenalan kepada warga asing," soalnya yang juga Ketua Pemuda PAS Johor.

Kesan 7 buah bas

Menurut Suhaizan, pada 11 Oktober lalu, Pemuda PAS berjaya mengesan tujuh buah bas yang penuh dengan warga asing daripada negeri Johor menuju ke Putrajaya. Difahamkan mereka memulakan perjalanan pada jam 10 malam daripada beberapa lokasi di Johor Baharu. Kira-kira jam 1 pagi, kumpulan ini telah berhenti di hentian Rehat & Rawat (R &R) Pagoh.

Daripada cakap-cakap warga asing in,i tujuan mereka ke Putrajaya adalah untuk mendapatkan kad pengenalan bagi mengesahkan mereka menjadi warganegara. Selepas berehat mereka terus bergerak ke Masjid Putrajaya dan sampai di sana sekitar jam 6 pagi untuk solat Subuh di Masjid Putrajaya.

Mereka juga mendakwa seolah-olah ada kawalan daripada anggota polis tidak beruniform (preman) yang mengawal pergerakan mereka. Beberapa buah bas didakwa diarah oleh seorang Datuk yang tidak dikenali masuk ke Jabatan Perdana Menteri (JPM).

Bagaimanapun selepas menyedari perjalanan mereka diekori, secara tiba-tiba arahan dibuat kepada pemandu-pemandu bas agar membawa penumpangnya ke sebuah resort berhampiran. Sementara itu, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) semalam menafikan terlibat dengan program yang didakwa memberikan kerakyatan untuk warga asing untuk didaftar sebagai pengundi.

27,293 PR dapat MyKad

Dewan Rakyat sebelum ini dimaklumkan terdapat 27,293 warga asing telah diterima menjadi warganegara sejak tahun 2008 hingga 2011.

Bagi Suhaizan, ianya satu jumlah yang sangat besar bagi sebuah negara seperti Malaysia lebih-lebih lagi dalam keadaan rakyat negara ini berada dalam kesempitan hidup dan mereka terpaksa bersaing dengan warga asing yang seolah-olah menjadi anak emas kerajaan kerana begitu mudah menjadi warga negara ini.

"Pemuda PAS tetap curiga terhadap pemberian hak warganegara ini. Kami mengesaki bahawa tujuan pemberian hak warganegara ini ada kaitan dengan terdesaknya Barisan Nasional(BN) untuk terus berkuasa selepas pilianraya ke-13," katanya./mc



Sumber saya

Reflected City


Published on [daily dose of imagery]

Seem from Eglinton and Scarlet Road.

Ohsemm.. Gotcha! by Marsel van Oosten

Published on 500px: Editors' Choice |

The Namib desert,Namibia, has some of the highest sand dunes in the world. One morning I spotted this chameleon and watched it for a while. When it walked towards a bush and stopped, I saw the bug. I lay flat on the sand with a 90mm macro, chose a fast shutterspeed and composed the shot.