Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Monday, March 2, 2015

Mufti Perlis bukan wahabi tapi dia yang panas dengan fatwa baru N9

Macam-macam perangai Mufti Perlis ketika ini apabila Negeri Sembilan mengharamkan ajaran Wahhabi. Sehingga tulisan seorang yang tidak dikenali pun diambil untuk memberikan sokongan menghentam fatwa Negeri Sembilan berkenaan. 
Di Perlis garis panduan Masjid melarang diadakan doa qunut, zikir dan wirid beramai-ramai dan sebagainya ini dibuat pada tahun 2007. 
Ini dinamakan 'keterbukaan mazhab' atau kononnya 'mengamalkan mazhab asy syafie tulen' dan 'darul Sunnah'. Namun masih ramai lagi Rakyat Perlis mengamalkan apa yang dilarang dalam garis panduan berkenaan kerana ia bersandarkan dari al Quran dan as Sunnah serta manhaj salafussoleh. 
Berapa kerat ulamak dan asatizah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah yang dibenarkan berceramah, menyampaikan kuliah di negeri darul sunnah berkenaan ? 
Wahhabi di Malaysia yang mengamalkan tadhlil, tasyrik dan takfir dalam amalan yang ada sandaran dari al Quran dan hadis serta pemahaman para alim ulamak muktabar seperti tahlil, doa qunut, tawassul, tasawwuf pula disamakan dengan ayaq acaq, mawlidul rasul dan banyak lagi. 
Agaknya pengikut Wahhabi tidak pernah solat di belakang imam-imam masjid dan surau yang mengamalkan amalan di atas ? Jika meninggal di Malaysia siapa yang uruskan pengurusan jenazah mereka ini ? Itupun ada penyebar ajaran wahhabi yang menerima jemputan ceramah Maulidul Rasul. Taqiyyah atau kerana duit ? 
Mengapa solat di belakang umat Islam yang telah dikafir, syirik, dan sesat oleh ajaran kamu ? 
Jika diamati perkara ini, masih ada ruangkah untuk ajaran wahhabi berada di bumi Malaysia
Demi kemaslahatan umat Islam, dan Agama Islam itu sendiri wajarlah Wahhabi diharamkan. Sebab dakwah Rasulullah untuk meramaikan umat Islam ke syurga. Dakyah Wahhabi pula meramaikan umat Islam ke neraka.
Ust Zamihan

No comments: