Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, September 7, 2012

Ugutan Dr. Mahathir kali ni memang tepat


MalaysianInsider melaporkan:  

KUALA LUMPUR, 6 Sept — Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberi amaran kepada rakyat di negara ini agar tidak memilih Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya akan datang kerana mereka tidak akan berupaya untuk berubah kepada Barisan Nasional (BN) semula apabila PR telah memerintah.

Jelas mantan perdana menteri itu lagi, pilihan untuk "merubah pemimpin" itu juga bukanlah satu tindakan yang baik, sebaliknya mengingatkan berkemungkinan ia langkah yang amat teruk.

"Ada yang kata kita tukarlah (pemimpin) ... cuba yang lain ... kita cuba lima tahun, kalau tidak baik, kita tukar.

"Sekali mereka berkuasa, mereka akan buat untuk rakyat tidak boleh bertukar lagi kepada BN," kata Dr Mahathir (gamber) ketika program sepetang bersama beliau di Pusat Komuniti Bukit Bandaraya anjuran Kelab Pesara Kerajaan Lembah Pantai di sini. - TMI.


Nampak sungguh Dr. Mahathir ni berusaha bersungguh-sungguh berkempen untuk Umno BN. Nampak sangat yang Dr. Mahathir pun tak yakin dengan kemampuan Najib.

Kalau sebelum ni Dr. Mahathir dalam mode merayu sungguh-sungguh kepada rakyat Sabah dan Sarawak supaya bersabar dengan kemiskinan yang tak mampu BN atasi walaupun mentadbir Sabah dan Sarawak hampir setengah abad.

Kali ni Dr. Mahathir gunakan kaedah mengugut pulak. Kalau mode Dr. Mahathir sebelum ni nampak sangat-sangat tak relevan, ugutan Dr. Mahathir ni bagi aku agak tepat.

Kalau Umno BN kalah PRU13 nanti memang rakyat besar kemungkinannya takdak peluang dah nak pilih BN balik.

Tapi bukan pasai macam yang Dr. Mahathir kata "Sekali mereka berkuasa, mereka akan buat untuk rakyat tidak boleh bertukar lagi kepada BN." Bahkan Pakatan Rakyat tak perlu buat apa-apa pun pasai pemimpin Umno BN sendiri yang akan mengkuburkan Umno BN. Kalau dah berkubur nama boleh rakyat undi balik.

Pasainya untuk pastikan Umno BN terus hidup, kos untuk maintenance sangat-sangat tinggi. Umno BN akan berkubur pasai pasai takdak duit untuk maintenance.

Sangat berbeza dengan parti PAS yang walaupun sejak merdeka tak pernah menang tapi PAS senang-senang dapat duit dari poket ahli melalui derma jihad masa ceramah untuk maintenance. Tambah-tambah pulak untuk maintainPAS tak perlukan dana yang banyak.

Walaupun PKR dan DAP mungkin tak dengan mudah boleh dapat duit dari poket ahli macam PAS tapi ramai yang sanggup bagi duit kepada DAP dan PKR dan termasuk juga PAS pasai nak tengok Pakatan Rakyat menumbangkan Umno BN yang terlalu korup.

Selain dari tu ramai jugak para cukung yang sanggup melabur terutama sekali yang dah kena cantas kabel dalam BN. Depa sanggup bagi kepada Pakatan Rakyat dengan harapan bila Pakatan Rakyat dapat tumbangkan Umno BN, depa boleh dapat pulangan melalui kontrak yang depa boleh dapat hasil 'pelaburan' depa tu.

Dalam keadaan takdak lagi peluang untuk dapat rasuah dan seleweng duit rakyat melalui jawatan dalam kerajaan, mana lagi sumber pemimpin Umno BN nak dapat duit untuk maintenance Umno BN.

Satu hal lagi, aku cukup yakin kalau Umno BN tumbang dalam PRU13 nanti, akan berbondong-bondong pemimpin Umno BN yang akan berubah jadi berudu, berusaha nak berubah jadio katak lompat masuk Pakatan Rakyat.

Dengan cara hidup depa yang terlalu mewah sekarang ni depa memang tak mampu untuk jadi pembangkang sepenuhnya. Tambah-tambah pulak dengan sejarah yang penuh dengan salahlaku rasuah dan penyelewengan tentu punya depa sangat takut akan didakwa kalau terus jadi pembangkang.

Jadinya, Pakatan Rakyat sebenarnya tak payah buat apa pun, pemimpin Umno BN sendiri yang akan mengkuburkan Umno BN dan bila Umno BN dah berkubur memang betul macam yang Dr. Mahathir kata, rakyat takkan ada peluang untuk bagi kuasa kepada Umno BN balik.

No comments: