Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Sunday, April 28, 2013

Iklan kempen pilihanraya paling fobia Islam

 

Dalam banyak2 iklan kempen pilihanraya ke-13 yang aku jumpa kat Youtube, iklan yang dibuat oleh orang2 Cina pro-BN ni yang paling menunjukkan betapa fobianya mereka terhadap Islam itu sendiri dan cuba menimbulkan ketakutan dikalangan non-muslim terhadap Islam itu sendiri.




Bagi aku ini bukan soal politik tapi soal akidah. Ini menunjukkan betapa mereka tidak faham dan hormat pada agama Islam yang menjadi agama rasmi kepada negara Malaysia. Aku harap mana2 pemimpin Islam tanpa mengira parti dapat mengutuk tindakan mereka ini dan menasihati mereka agar jangan jadikan islamophobicatau anti-Islam sebagai bahan kempen politik.

tags: iklan kempen pilihanraya pru13 mca bn anti islam muslim islamophobia islamophobic fobia non-muslim now future entertainment hina tudung aurat censored minum arak sosial life undi pembangkang pr pakatan rakyat dap pkr pas ubah ubah malaysia 

(Via Buasir Otak)

UMNO Tawar VCD LUCAH PERCUMA, PR Tawar PENDIDIKAN PERCUMA

 


Tidak sukar sebenarnya bagi rakyat untuk membuat pilihan dalam 5 Mei ini. Terkini di Seberang Takir, Terengganu telah dapat dilihat banner daripada sebuah parti politik yang menawarkan kepada rakyat di sana untuk mendapatkan CD Skandal Seks PERCUMA.

Pada ketika Pakatan Rakyat menawarkan kepada rakyat Pendidikan Percuma, mereka hanya sekadar dapat menawarkan kepada rakyat VCD LUCAH Percuma!

Ini kalilah! #TUKAR

(Via Pulakdah!)

Friday, April 26, 2013

Bercerita pasal TOLL!!!!

 

Senarai TOL yang sudah habih HUTANG serta balik MODAL dan boleh dihapuskan TOL bila PR memerintah..!!

Yang mana konsesi tol dah balik modal..

Jambatan Pulau Pinang..
Penang Bridge Sdn Bhd

Mula Dibuka : 1985
Kos Pembinaan : RM 944 juta
Kos penyelenggaraan :RM968 juta
Keuntungan 1993-2006,: RM1.859 bilion setakat ini………….
Tempoh konsesi : Sehingga Disember 2038.

Pembinaan Lebuhraya Utara Selatan :

Mula Dibuka : 8 September 1994
Kos Pembinaan : RM 6 billion
Pendapatan : RM24.3 billion
Keuntungan : RM 18.3 billion setakat ini………….
ROI : 305%
Tempoh konsesi : Sehingga Disember 2038.

Pembinaan Lebuhraya Metramac
Kos Pembinaan : Hanya RM45 juta
Keuntungan : RM440 juta
ROI : 978%

Pembinaan Lebuhraya Kuala Lumpur – Karak
Kos Pembinaan : Sekitar RM451 juta
Keuntungan : RM1.4 billion
Tempoh konsesi : selama 38 tahun.

Pembinaan Lebuhraya Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP)
Kos Pembinaan : RM1,08 bilion
Keuntungan : RM1.61 bilion.
Tempoh konseasi : selama 34 tahun

Sepatutnya mana-mana konsesi tol yang sudah melepasi “break-even cost” dan telah memperolehi keuntungan besar, kerajaan sepatutnya perlu mengambil alih konsesi tersebut. Takkanlah sampai 20-30 tahun pengguna tol harus terus menyara “syarikat konsesi tol ini”?

(Via shalehudin)

SPR sengaja timbulkan kekeliruan tentang undi pos dan undi awal?

 

SEMALAM heboh di Buletin 130, TV3 mengenai laporan polis yang dibuat oleh SPR terhadap blog MiLo SuaM berhubung aduan salah seorang anggota polis yang mendakwa telah diarahkan mengundi pada 23 April 2013.

MiLo SuaM telah menyiarkan aduan beserta bukti rujuk sini ~ Anggota polis mengundi hari ini yang dikirim oleh anggota polis tersebut.

Kononnya mereka mendakwa MiLo SuaM menyiarkan fitnah. Namun sebenarnya SPR sendiri telah mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan sebelum ini. Lihat kenyataan SPR yang dilaporkan oleh portal Kosmo bertarikh 11 April 2013 di bawah ini baik-baik.



Baca baik-baik ayat di atas, "Pengundian awal mula diperkenalkan pada PRU-13 bagi menggantikan undi pos". Apa makna ayat ini? Bukankah ia bermaksud undi pos sudah digantikan dengan undi awal?

Lantaran itulah salah seorang anggota polis yang diarahkan mengundi terkejut kerana menyangka bahawa beliau diarahkan untuk mengundi awal pada 23 April 2013 sedangkan undian awal sepatutnya diadakan pada 30 April 2013.

Laman facebook rasmi PDRM juga mengesahkan bahawa anggota polis telah mula mengundi pada 23 April 2013. Lihat printscreen di bawah atau rujuk link ini ~ Facebook PDRM




Anda nilailah sendiri sama ada MiLo SuaM memfitnah atau SPR (sebut Suruhanjaya Penipu Rakyat) yang mengeluarkan kenyataan bangang untuk mengelirukan rakyat? Samdol wal bahalol!

Lebih lucu lagi Buletin 130 melaporkan MiLo SuaM memfitnah anggota Polis sudah melakukan proses undi pos, padahal memang betul polis sudah melakukan undi pos dan perkara ini disahkan sendiri oleh Polis kahkahkah...

Lihat rakaman video di bawah dengar baik-baik apa yang disebut oleh pemberita ini. Inilah akibatnya bila terdesak sangat nak jadi macai Barisan Nasional.



ReJaM© "Tepuk akal tanya otak siapa yang bangang? "

(Via MiLo SuaM)

Tuesday, April 23, 2013

SPR jelaskan! Pilihan Raya apa ni? (LM)

 

SALAH seorang sahabat seorang anggota Polis mendakwa telah diarahkan untuk mengundi hari ini meskipun difahamkan tarikh pengundian awal sepatutnya ialah pada 30 April 2013 (lima hari sebelum tarikh undi awam).

Sahabat ini turut mendedahkan bukti kertas undi yang tertera nama dan lambang parti calon yang bertanding di kawasannya. 
 
Kalau dilihat dari nama yang tertera, ia menunjukkan sahabat ini mengundi di Parlimen Setiawangsa, di mana calon KEADILAN di parlimen tersebut adalah Ibrahim Yaacob manakala calon BN, Ahmad Fauzi Zahari.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bacaan seterusnya:   SPR jelaskan! Pilihan Raya apa ni?

(Via WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI)

Terkini! Rasul Dahri Masuk TV? Siapa Bagi Kebenaran?

 

 http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/400685_196042273852822_1497626446_n.jpg

Mohon SEBARAN semua pihak DAN TINDAKAN dari Pihak berkuasa. Siapa yang jemput Rasul Dahri masuk stesen TV Malaysia. Siapa yang beri dia TAULIAH? Mohon SEBARAN DAN TINDAKAN dari Ustaz Ustaz yang punya "Authority".

Kesesatan rasul dahri.. apa kata Ustaz Azhar Idrus..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QVYapT2zo0Q

rasul dahri dilabelkan sesat oleh JAKIM, cuba check
http://www.erapasca.com/2012/12/pecah-berita-idola-ulama-muda-umno-di.html

EDIT: Majlis Fatwa MENGHARAMKAN buku Encik Rasul Dahri
http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/pengharaman-buku-buku-tulisan-saudara-rasul-dahri-yang-telah-diperakui-haram-0

Mohon KESEPAKATAN SEMUA PIHAK DALAM ISU INI. Bagaimana orang yang terkenal mendustakan ulama, di ban di Masjid Masjid seluruh Negara BOLEH MASUK TV AL HIJRAH dengan mudah. MOHON KESEPAKATAN!

(Via Kerabu Bersuara ®)

Thursday, April 18, 2013

Serius : Orang Islam Dipersalahkan Atas Serangan Bom Di Boston (2 Gambar)

 


Tidak lama selepas berlakunya tragedi 2 letupan di Boston, Amerika Syarikat, media sayap kanan, milik jaringan Zionis Fox News, menyeru supaya semua orang Islam di Amerika Syarikat dibunuh. Erik Rush, seorang penganalisis di Fox News, menyeru seluruh orang Islam dibunuh, dan ini merupakan sebuah kenyataan yang sangat kurang ajar yang dipost melalui Twitter.

Erik Rush, penganalisis dan pengulas di Fox News, nampaknya menyalah dan menuduh ekstremis Islam sebagai dalang disebalik letupan ketika berlangsungnya pesta marathon di Boston. Kejadian itu membunuh sekurang-kurangnya tiga orang awam, dan lebih 100 orang mengalami kecederaan.

Pengguna Twitter lainnya bertanya, "Apakah yang melakukannya sudah pasti muslim?" - Kemudian, Rush menjawab: "Ya, mereka jahat. Mari kita bunuh mereka semua.." Kemudian, Rush menyatakan melalui tweet-nya yang menggunakan kata yang sangat "sarkastik", namun dia telah menghapus kenyataan itu tidak lama kemudian.


Tweet tersebut menarik banyak maklum balas daripada pengguna Twitter yang kebanyakannya melahirkan rasa terkejut dan marah. Rush menerima banyak kritikan dengan serangkaian maklum balas  daripada pengguna tweeter lainnya.

Letupan bom di Boston menarik perhatian media antarabangsa. Insiden itu memenuhi halaman depan surat khabar. The Daily Telegraph memilih judul "Bom Pembunuhan Ketika Maraton", sementara The Sun memilih judul, "Marathon Pembunuhan".  Pihak berkuasa di Amerika Syarikat menggambarkan insiden itu sebagai satu tindakan pengganas. Meskipun belum mengenal pasti siapa dalang di sebalik letupan itu, Presiden Obama berjanji bahawa mereka yang terlibat dalam pemboman itu "akan merasa hukuman yang berat dan setimpal", ujarnya..


p/s : Botak Jahanam... 

Sumber : Here

(Via Aku Stress Giler)

Malunya tengok cara pemimpin Amno dilayan [Saksikan...]

 

Cara untuk menjawab SMS bodoh dari pemimpin-pemimpin POYO...
 
Haha...
 
Padan ngan muka Be End...
 
Gambar diatas adalah satu contoh bijak bagaimana untuk menjawab SMS bodoh pemimpin Be End yang tak tau malu yang merayu undi cara SMS. Pemimpin Be End neh memang jenis tebal muka. Jenis yang memang tak tau malu. Dekat pilihanraya baru nak ingat kat kita, baru nak SMS mintak nyawa. Masa depa senang lenang tak dak pun nak ambik tahu hal kita.
 
Ni mesti dah terdesak sesangat dah neh... Sampaikan SMS merayu-rayu mintak nyawa...
 
Haha...
 
 

(Via shalehudin)

Mengundi BN satu kemestian

 

Di Malaysia, mengundi BN merupakan satu kemestian dan kewajipan. Walaupun negara kita merupakan negara yang mengamalkan sistem pemerintahan Demokrasi Berparlimen dan Raja Berpelembagaan, namun sebenarnya kita tiada pilihan selain memilih Barisan Nasional sebagai pemerintah negara kita.
Sumber gambar
Sebabnya adalah kerana BN sebenarnya bertanding dengan siapa? Di dalam media2 utama di televisyen2 dan akhbar2 perdana hanya menyiarkan berita2 mengenai BN seolah2 hanya mereka yang bertanding dalam PRU13. Hanya BN yang mendapat liputan, hanya BN yang berkempen, hanya BN yang ditemuramah, hanya wakil2 BN yang dipanggil dalam rancangan wawancara dalam membincangkan isu2 politik. Malah hanya iklan BN yang wujud dalam TV seperti lagu Sayangi Selangor Yakini BN yang berulang2 kali dimainkan. Tapi bukan main lagi bersungguh2 nak rampas balik Selangor sampai ada lagu keluar kat TV. Negeri Kelantan, Pulau Pinang, Kedah takde lagu ke?
Jangan kata kat TV dan radio sahaja, kat Youtube, Twitter, Yahoo dan lain2pun hanya ada iklan kempen BN sahaja. Mana ada iklan PR kat website2 popular? Macam mana nak jaga kerajaan kalau duit pun takde. Nampaknya hanya BN yang benar2 bersungguh untuk berkempen walau perlu keluarkan belanja yang banyak dengan menggunakan duit mereka sendiri.  


Hanya BN yang mempunyai manifesto pilihanraya yang telah dilancarkan di sebuah acara yang gilang gemilang dan disiarkan secara siaran langsung untuk tontotan seluruh rakyat Malaysia. PR ada manifesto ke? Tak pernah tengok kat TV pun? Adakah media2 perdana ni tak sedar kewujudan PR atau memang PR tu memang tak wujud dan tidak bertanding kat pilihanraya?

Yang aku tahu mereka hanya wujud di media perdana dengan cerita2 buruk sahaja seperti isu air, Talam, demonstrasi, skandal seks, liwat dan segala jenis macam keburukan. So buat apa kita undi PR lagi kerana segala keburukan mereka telah didedahkan dalam berita dan mereka takde pun keluar kat TV untuk memberi penjelasan dan pertahan diri mereka. Tak seperti pemimpin2 BN, segala dakwaan yang dilemparkan kepada mereka, mereka pasti keluar TV untuk defend diri mereka dan jelaskan perkara sebenar.  

Malah, aku baca di suratkhabar perdana berita mengenai ulama Kelantan telah mengeluarkan hukum bahawa haram undi DAP, PAS dan seluruh pembangkang secara amnya, so buat apa nak undi mereka lagi sebab ianya haram, kalau undi lagi mestilah berdosa.



Dan yang cakap tu ulama, bukan cuma orang2 biasa je. Sapalah kita nak pertikai cakap ulama yang  ilmunya bernilai RM2 juta tu.
So secara matematiknya, undi BN adalah wajib. Ini kerana mufti cakap mengundi itu wajib. Bila dah haram mengundi PR, maka secara tak langsung mengundi BN itu juga wajibseperti yang telah ditekankan oleh Ayahanda pertubuhan 3 line (JATI) iaitu Datuk Dr. Hasan Ali. So tiada alasan lagi untuk tidak mengundi BN.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Sebenarnya aku tak kisah pun sapa2 menang hatta BN atau PR. Kalau majoriti pilih BN, kita kena ikut suara majoriti. Kalau majoriti pilih PR, kita juga kena akur dengan suara majoriti, sebab negara kita negara demokrasi. Tapi yang sebenarnya demokrasi sebenar tak pernah wujud di Malaysia. Kita dipaksa untuk memilih satu parti sahaja. Tidak memilih parti itu membuatkan anda seorang penderhaka, pengkhianat negara, berdosa, tidak mengenang jasa dan akan membuatkan negara tidak aman, huru hara dan bankrap.

Seperti juga dalam sebuah pertandingan bintang paling popular di antara 2 selebriti, yang seorang selalu diberi peluang keluar kat media, TV, suratkhabar, majalah, ditemuramah dalam rancangan bual bicara, cerita2 yang keluar pulak semuanya cerita baik2 je. Yang seorang lagi jarang diberi peluang keluar kat media, kalau keluar pun mesti kat rancangan gossip cerita pasal kisah kontroversi itu ini yang buruk2 sahaja dan tidak pula diberi peluang untuk membela diri. Rasa2 siapa yang akan menang? Rasa2 adil ke pertandingan antara 2 selebriti ini?

So berbalik kepada situasi PRU13 ni, aku tanya korang balik, terutama penyokong BN, korang rasa adilkah pertandingan itu? Perlu ke korang buat macam tu semata2 nak menang? Korang rasa korang tak boleh menang ke kalau tak buat macam tu? Korang tak yakin ke boleh menang kalau peluang dan hak yang sama rata diberikan kepada PR untuk muncul dan berkempen di media2 utama?

Sejujurnya aku boleh katakan BN memang ada harapan besar untuk menang, tapi rasa2nya korang puas hati dan boleh berbangga ke dengan hasil kemenangan dalam sebuah pertandingan yang tidak adil dan sangat berat sebelah? PR kena hentam kiri kanan atas bawah secara beramai2 kat RTM1, RTM2, TV3, Utusan Malaysia, Berita Harian, New Straits Times dan lain2 media mainstream dan langsung tidak diberi peluang untuk mempertahankan diri, ibarat seorang budak yang kena buli beramai2.


Adil ke macam tu? Orang cakap kalau berani jomlah 1 lawan 1. Masalahnya nak 1 lawan 1 setakat nak berdebat antara pemimpin pun tak boleh ke, bukannya bergaduh bertumbuk pun. Kalau nak hentam, hentam depan2. Bukan hentam belakang2 dan guna seluruh jentera media untuk hentam sekali, cakap pula debat bukan budaya kita. Jangan kata negara maju seperti US, tapi negara Kenya yang boleh dikatakan lebih bawah dari kita pun calon pemimpinnya boleh berdebat depan2 untuk rakyat sendiri menilai sejauh masa misi dan visi mereka dan pilih yang mana lebih layak menjadi pemimpin mereka.

Aku cakap betul, andai kata DS Najib Razak berdebat dengan DS Anwar Ibrahim, dan Najib pulak dapat tapau dan patahkan hujah2 Anwar, konfirm sokongan rakyat kepada BN akan bertambah dan orang akan lebih respek kepada Najib. Dan selepas bagi ruang kepada PR untuk berkempen di media utama, BN menang pulak PRU13, semakin tinggilah tahap kehormatan orang ramai terhadap Najib. Masa tu pasti penyokong2 dan para pemimpin PR pun pasti akan tabik spring kepada Najib kerana membawa perubahan kepada demokrasi dan kebebasan media itu sendiri. Malah penyokong BN sendiri layak merasa bangga kerana menang dengan sangat bergaya dalam suasana yang sangat adil dan demokratik.

Harap artikel aku ini dapat memberi sedikit pencerahan kepada para pemimpin dan penyokong BN, bukan untuk mereka menyokong PR, tapi at least bagilah sedikit keadilan dan ruang kepada PR dalam PRU13 ni. Aku nakkan sebuah negara yang dah menggunakan sistem penjajah demokrasi ini sejak merdeka di mana rakyatnya berhak memilih mana2 pemimpin dan parti yang dia suka, bukannya sebuah negara separa komunis yang rakyatnya dipaksa secara halus dengan tidak diberikan pilihan untuk memilih pemimpin dan parti yang mereka suka, sebaliknya hanya boleh memilih sebuah parti sahaja buat selama2nya.

tags: undi bn barisan nasional satu kemestian kewajipan wajib ulama kelantan pondok geting tuan guru abdullah samaah ilmu ambo 2 juta pas dap pkr pakatan rakyat haram iklan kempen berita utama rtm1 rtm2 tv3 astro awani youtube twitter yahoo kos iklan video lagu sayangi selangor yakini bn keburukan kebaikan kes buli beramai pelajar student murid asrama sekolah vokasional miri sarawak debat adil keadilan demokratik demokrasi pilihanraya pru13 spr najib razak anwar ibrahim us kenya presidential debate bukan budaya kita utusan malaysia berita harian new straits times media elektronik cetak massa arus perdana berat sebelah bias

(Via Buasir Otak)

BUDAK TADIKA PUN TAHU MANA SATU GAMBAR YANG ORI.

 

 

Nampak sangat dia sedang menegakkan benang yang basah kah3........

(Via Na'im Nikmat @blog)

Wednesday, April 17, 2013

Kapal Selam Nuklear Tercanggih Di Dunia Buatan British (8 Gambar)

 


Dengan kos pembinaan yang menelan belanja sebanyak £1 Bilion setiap sebuah, ia mempunyai sistem gelombang sonar yang boleh mengesan kapal-kapal lain di laut sejauh 3,000 batu dan mampu membawa muatan gergasi 38 buah peluru berpandu Tomahawk.

HMS Ambush, kapal selam serangan berkuasa nuklear terbaru pihak tentera Laut Diraja British merupakan salah satu kapal selam tercanggih berkuasa dari jenisnya yang pernah dicipta.

Kapal selam kelas Astute yang telah di lancarkan kini mempunyai teknologi yang sangat tinggi di mana ia tidak memerlukan periskop, sejenis alat untuk melihat keadaan di permukaan laut seperti yang lazimnya ada pada setiap kapal selam.

Anak-anak kapal dipercayai akan menggunakan sistem kamera digital untuk melihat di atas permukaan air apabila ia menyelam. Di bina oleh BAE System, ia mempunyai jumlah bahan api nuklear yang cukup untuk membuat perjalanan selama 25 tahun tanpa henti - memberi fleksibiliti yang besar untuk taktikal.

Reaktor nuklear yang dilengkapi pada kapal selam ini sangat kuat dan hanya memerlukan masa yang terhad untuk keperluan penyelenggaraan dan mengisi semula bekalan.Kapal selam kelas Astute ini merupakan yang paling besar, paling maju dan paling berkuasa dalam sejarah Tentera Laut, menawarkan reka bentuk bertaraf dunia dan senjata serba boleh.

HMS Ambush mampu membuat perjalanan sejauh 500 kilometer dalam sehari dan membolehkan ia berada di mana sehaja tempat di seluruh dunia dalam masa 2 minggu.

Ia juga merupakan kapal selam yang paling senyap pernah dibina, mampu melayari sepanjang perairan negara musuh untuk menurunkan tentera pasukan elit atau mengesan bot-bot musuh selama beberapa minggu.

Kuasa-kuasa asing akan mendapati mereka akan mudah dikesan dengan sistem sonarnya yang paling sensitif dan mampu mengesan kapal dalam jarak yang jauh. Peluru berpandu Tomahawk nya mampu menembak sasaran dalam jarak 1,200 batu jauhnya - menjadikannya senjata paling penting dalam armada tentera laut British.

Komander kaoal selam tersebut, Peter Green, 47 berkata kapal selam ini 'sukar ditandingi'. "Kapal selam ini menjadi satu langkah yang besar dalam operasi air", katanya pada Daily Mirror.

"Keupayaan mengesannya sangat menggerunkan. Ia mempunyai sistem sonar dengan kuasa pemprosesan sebanyak 2,000 komputer riba".

Trajektori persenjataan lain pada kapal selam ini tidak dapat didedahkan atas sebab-sebab keselamatan. Sebanyak 103 anak kapal nya akan tinggal di kabin yang berukuran 2x1 meter dengan 18 anak kapal perlu berkongsi dalam satu bilik.

Kapal selam ini akan menjalani beberapa ujian sebelum ia boleh ditauliahkan dalam perkhidmatan tentera Laut.


p/s : Kapal selam kita lagi canggih. Bboleh menyelam di permukaan air... pergh... 

Sumber : Here

(Via Aku Stress Giler)

SPR HARUS SEKAT PENGGUNAAN LOGO 1MALAYSIA DALAM KEMPEN PILIHANRAYA

 


Kenyataan Terbuka
15 April 2013

SPR HARUS SEKAT PENGGUNAAN LOGO 1MALAYSIA DALAM KEMPEN PILIHANRAYA

Logo 1Malaysia mula diperkenalkan oleh Kerajaan Malaysia pada 16 September 2010. Prinsip utama yang mendasari 1Malaysia adalah kebersamaan dan kekitaan dalam satu keluarga besar.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) percaya Logo dan konsep 1Malaysia adalah milik negara. Telah ratusan juta ringgit duit rakyat digunakan bagi membina dan mempromosi 1Malaysia. Lihat sahaja semua agensi kerajaan dan mana-mana sudut dalam negara ini telah diperkenal serta dinaikkan logo 1Malaysia. Malah, kerajaan telah menghabiskan RM77juta kepada sebuah syarikat berkaitan Israel, APCO worldwide yang memberi ilham penerbitan konsep dan logo 1Malaysia.

Namun mutakhir ini memasuki arena pertembungan pilihanraya menyaksikan logo 1Malaysia telah digunakan dalam kempen pilihanraya Barisan Nasional. Lihat di papan billboard, lihat di banner dan bunting, malah di bendera dacing juga terdapat logo 1Malaysia. Ini tidak sepatutnya berlaku.

SAMM ingin mengingatkan semua bahawa parti Barisan Nasional tidak membelanjakan walau sesen untuk membangunkan logo ini. Oleh demikian sudah semestinya BN tidak ada hak untuk guna dan pakai logo 1Malaysia termasuklah untuk kempen pilihanraya.

Bagi SAMM, tidak ada masalah jika pihak yang menggunakan logo 1Malaysia itu adalah untuk kempen program dan aktiviti kerajaan ketika masih memerintah. Tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya, Barisan Nasional yang sudah tamat mandat sebagai kerajaan tetapi telah mencuri logo 1Malaysia untuk digunakan dalam kempen pilihanraya mereka.

Turut perlu diperhatikan, logo Barisan Nasional seperti yang kita kenal hanyalah berbentuk dacing. Meletakkan logo 1Malaysia di sebelah dacing menjadikan ianya entiti lain, bukan lagi logo parti BN.

Justeru itu, SAMM mendesak keras supaya SPR mengarahkan semua bendera parti BN yang mempunyai logo 1Malaysia diturunkan dan harus tidak dibenar untuk dinaikkan sebagai paparan umum. 1Malaysia adalah hak eksklusif negara dan tidak patut diguna oleh mana-mana parti untuk memancing undi.

SAMM juga menuntut SPR untuk batal penyertaan Barisan Nasional dalam PRU-13 jika mereka masih berdegil menggunakan logo 1Malaysia.

Sekian,

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia

(Via edyesdotcom)

Saturday, April 13, 2013

Sesi Soal Jawab Politik dan Kehidupan Bersama Blogger Terkenal, Mantot (Part 1)

 

1. Kau mesti anti gila kerajaan sebab kau tak dapat apply kerja gomen dulu kan?

Jawapan  : Mungkin kau juga anti Anwar Ibrahim sebab kau try apply sekretariat Pakatan, tapi tak dapat. Lebih teruk lagi, lepas dengar ura2 Anwar gay dan kau approach dia, kena rejek, membuatkan kau benci Pakatan.

2. Aku tak setuju kau kata Wan Azizah mencerminkan sifat suami dia, yakni isteri cerminan suami. Nabi Noh pun isteri dia tak ikut dia dan masuk Islam bro!

Jawapan : Kau ingat kau Nabi? Yakin aje lah hadis yang mengatakan, lelaki yang baik akan dapat perempuan yang baik. Jadi, berdasarkan pandangan kau dan menggunakan hadis tersebut, aku rasa kau assume Nabi Noh adalah seorang yang tidak baik.

3. Kenapa kau tak percaya itu Anwar dalam video?

Jawapan : Kalau kau sebagai Islam, tau ada orang Islam lain nak buat maksiat dekat tempat dan masa yang kau tau, kau buat apa? Pasang hidden camera atau gi tegah dia? Aku lebih berminat nak tau...siapa yang mastermind projek2 hidden camera ni.

4. Kenapa kau suka sangat tengok Melayu berpecah belah?

Jawapan : Rasulullah dah pesan, Islam akan terpecah kepada 73 aliran di akhir zaman. Melayu berpecah ikut politik bukan satu masalah pada aku, aku tak heran. Melayu berpecah kepada yang jaga agama dan tidak peduli pasal agama, itu masalah aku dan kau semua.

5. Aku tau kau tidak percaya dengan parang terbang 13 Mei 1969! Kau takkan tak tau Allah hantar bantuan ghaib untuk tolong tentera Islam semasa perang dulu-dulu?

Jawapan : Aku percaya ada benda ghaib. Tapi aku tak percaya Allah akan tolong kita, orang Melayu Islam kalau niat kita tak betul. Masa tu, pergaduhan berlaku atas dasar bangsa. Bukan atas dasar agama. Tolong jangan samakan tentera Islam zaman Nabi dengan pejuang2 Melayu sekarang ni. Mungkin betul, mungkin tidak. Tapi....janganlah sampai percaya habis-habisan benda ni.

Lagipun, macam mana Lim Kit Siang boleh terlepas? Kata dia berak atas poster pemimpin Melayu? Blogger UMNO dan Zul Kulim claim dia dalang 13 Mei.

6. Kenapa kau anti kerajaan?

Jawapan : Dekat luar sana, maksud aku negara lain, walaupun diorang kafir, satu sen diorang curik dari duit cukai pun boleh membuatkan diorang kena pecat. Ada yang lebih bermaruah, diorang resign sendiri. Tapi kita kat sini? Bertambah kuat diorang defend. Kerajaan kita memerintah menggunakan teknik tolong member. Kalau member buat salah, kena tolong tutup.

Kerajaan BN sekarang hanya mampu buang orang ketika pencalonan PRU. Takde maruah dan rasa bangga nak mentadbir dengan ikhlas dan amanah. Amanah tu tah ke mana.

7. Apa bukti semua yang blogger UMNO ni tulis fitnah?

Ada blogger UMNO start cerita tulis Rafizi Ramli kena buang kerja sebab menyeleweng duit Petronas. Aku ada ramai kawan kerja Petronas. Benda tu semua fitnah belaka dan tuan punya badan pun dah jawab. Itu modus operandi blogger upahan UMNO ni. Reka cerita sudah cukup. Asal ada orang percaya dan kredibiliti lawan jatuh. Itu baru satu. Ada banyak lagi yang malas aku nak list down.

8. Kau percaya benar dengan Pakatan?

Tak dinafikan akan ada bad apple antara diorang. Tapi diorang is a better option pada aku sekarang. Kalau diorang jadi macam BN sekarang, aku akan berubah. Aku lalang. Tapi kalau nak jadi lalang, jadi la lalang yang berayun ke benda betul.

9. Ala Mantot, berdasarkan entry2 kau, aku tak rasa kau ni kategori beriman pun. Kalau beriman pun takat sekerat sekerat. Mana yang rasa sedap dengan nafsu kau, kau amik, mana rasa tak kena ngan nafsu kau, kau kutuk habis-habis. Cara kau kutuk pun dah menunjukkan tahap keimanan dan kesabaran kau macam mana.

Jawapan : Ya, betul. Aku cukup suka tengok perempuan menyusu di khalayak ramai sebab tu aku cukup gemar galakkan supaya ibu2 hot berhijab bonggol unta menyusu di depan aku.

10. Ikut kisah kau, senior kau ditangkap oleh warden ketika sedang meliwat. Ada berapa saksi tu? Kalau ikut syarak, dah dikira fitnah ni!

Jawapan : Apasal perlu saksi lagi kalau diorang sendiri dah mengaku tengah melakukan hubungan songsang.

11. Kenapa kau sokong benar Cina dan komunis DAP?

Jawapan : Kalau DAP itu komunisme, dah lama polis tangkap diorang. Yang aku paling pelik, kenapa kau kata kau akan sokong PAS dan PKR kalau DAP dibuang keluar tapi kau still sokong Barisan Nasional yang ahli2 nya adalah gabungan majoriti 3 parti berasaskan kaum.

12. Kalau kau jadi aku, kenapa aku perlu pangkah Pakatan?

Jawapan : Jika kau nak aktif memperjuangkan Malaysia, kau perlu pilih Pakatan. Sebab dalam sistem BN, choice kau terhad kepada bangsa kau. Kau takkan nak join MCA atau MIC kalau kau tak suka hala tuju UMNO. Samala macam orang Cina dan India, diorang tak suka Samy Vellu, apa lagi diorang mampu buat? Terhad gila. Jadi, walaupun kau tak suka, kau kena angguk jugak.

Tapi Pakatan.... aku Melayu, aku boleh masuk mana2 parti yang aku nak. Mungkin Cina dan India agak limited sikit tapi ada pilihan. Aku tak suka hala tuju PKR? Aku boleh masuk DAP.

Sistem BN sekarang membuatkan rakyat sangat bergantung dengan kepimpinan parti. Melayu nak mintak sokongan anak dapat biasiswa sebab result baik? Carik wakil rakyat UMNO. Tapi cuba bayangkan masa depan Malaysia kalau anak Melayu boleh disokong oleh pemimpin Cina dan anak India, Melayu yang endorse? Sokong 1Malaysia...tapi penghayatan tak betul dan masih bersifat perkauman apa cerita bai?

Itu baru sikit. Nanti aku sambung.


(Via Cursing Malay : Terus Terang)

Friday, April 12, 2013

Jenis Manusia Tak Sedar Diri, Tak Sedar Dek Untung!

 

Yang ni saya ceduk seratus peratus dari blog Isa
Lawak Melayu Celup... Muakakakakaaaa...!!!!

FRIDAY, APRIL 12, 2013


Muakakakakaaaaaaa....!!!!
Terkencing-kencing gua gelak beb... nonton video melayu celup yang tergagap2 bercakap nih... dia punya auta pasal sejarah memang tak bleh blah laaaaaa....

Bila gua sentuh bab melayu celup dalam entry ini, ada laaaa... dua tiga ekoq melayu celup yang katakan gua racist beb... hahahaha.... tapi dalam video tu jelas dan nyata si melayu celup tu lebih racist dari gua.... dah la sejarah pun tak tau lagi mau sembang pasal melayu... piiiiraaaahhhhh....

Kepada melayu2 celup sekalian..., lu orang lain kali kaji balik sejarah beb..., baca perjanjian kemerdekaan yang ditandatangani dan dipersetujui oleh Tengku Abdul Rahman dengan British beb...., salah satu termanya ialah bersetuju menerima kaum/bangsa Cina dan India sebagai rakyat Malaysia.

Dalam perjanjian tu tak sebut pun untuk terima kaum/bangsa Mamak sebagai rakyat Malaysia... sebabnya asal usul lu orang dari keturunan bangsa India beb... bezanya agama anutan lu orang adalah Islam, jadinya lu orang dalam kategori India Muslim aka Mamak...

Tak tertulis pun dalam perlembagaan negara bahawa India Muslim diiktirafkan sebagai Melayu. Jika nak  bercakap soal parti... tempat lu orang bukannya dalam parti Melayu umno laknatullah... tetapi dalam parti kaum India iaitu MIC atau PPP atau Kimma (NGO)... hahahahahaaa....

Nak lebih solid lagi.... sebagai yang mengaku muslim eloklah duduk dalam parti PAS... hehehe..., gua pun tak paham laaaaa... kaum mamak nih masih celaru dengan identiti kaum diorang... muakakakakaaa...

Haiiiii.... tak paham la gua dengan sikap mamak2 Penang nih... seburuk2 Tuan Guru Nik Aziz yang dituduhnya sebagai YAHUDI.... tak laaa... seburuk mamak perkasa haramjadah dalam video tuuu.... sebab Tuan Guru tak pakai GELANG TANGAN dan bergebang auta dalam masjid.




Oleh sebab itu... demi keselamatan dan kedaulatan negara tolak calon2 MAMAK daripada bertanding dalam Pilihanraya dan elakkan diorang memegang apa2 jawatan dalam pentadbiran negara mahupun negeri.... belajar daripada kesilapan tumbangnya Empayar Kesultanan Melaka kerana Mamak.... hahahaha..

Lu orang tau... kenapa mamak haramjadah dalam video tu besaq kepala...????
Sebab umno laknatullah lindungi dia, polis pun takut nak tangkap mamak haramjadah tu walaupun dia dah mengaku pukul aktivis Lynas. Mamak haramjadah tu ingat Geran Tanah Penang/Malaysia nih bapak dia simpan kot.... muakakakakaaaaa....!!!!

Dah laaaa... tanpa sebarang rasa kemaluan mengaku sebagai melayu.... lagi tak tau hormat Melayu, Cina dan India Original Malaysia.... hahahaha... lupa daratan laaaa... puak2 celup nih... kah... kah.... kah....!!!!

Nota: Ada yang tuduh gua racist... hahahaha... gua mengaku gua racist yang berpegang pada perlembagaan negara... hahahaha... dengan kaum cina dan india original gua respeks.... dengan cina dan india celup.... fuck off la sama lu orang.... terutamanya melayu celup aka mamak2 umno laknatullah yang tak tahu asal usul keturunan.., siang cakap melayu... malam speaking kerala... yeeeyyynaaadeiiii....!!!!

Ada ke mana2 Cina Muslim mengaku sebagai Melayu....????

(Via MOUNTDWELLER)

Sebarkan Poster Husam Musa Ini. Tawan Putrajaya!

 

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/529351_10151486826103046_1634827513_n.jpg
 
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/64441_459472374131538_223166889_n.jpg

 

Mamak Celaka Ni Harapkan Sangat Huru-Hara!

 

Sebelum ini, sebelum dia mula melalut tak tentu hal aku memang kagum dan hormat dia ni
Tapi bila dia dah jadi nyanyuk dan separuh biul, hormat aku padanya langsung hilang
Rupanya dia tak mahu menjadi Negarawan yang disanjung dengan tidak mengotori personaliti dan kradibilitinya di mata rakyat

Pada aku perkataan huru-hara ini elergik sikit
Malam ni aku dah naik panas
Terpaksa lepaskan perasaan di sini
Melampau tak melapau, itu perasaan aku!
Inilah pertama kali aku berkasar di blog
Maafkan aku.......

Pihak Keselamatan bertungkus lumus mengelakkan terjadinya huru-hara dan mengekalkan keamanan negara
Mamak gayut pula tak habis-habis bercakap tentang, kekacauan, huru-hara dan sebagainya yang sepatutnya dihindari

Agaknya celaka dan dajalnya dia sehingga ke hujung nyawa
Atau memang dia berniat merancang huru-hara?
Hakikatnya diri dan jiwanyalah yang huru-hara kalau BN kalah!

Bukankah ini provokasi dan menghasut?

 

Dr M: Konfrontasi kaum jika Kit Siang menang Gelang Patah

OLEH DEBRA CHONG
PENOLONG PENGARANG BERITA
APRIL 11, 2013
 
KUALA LUMPUR, 11 April — Kemenangan Lim Kit Siang di Gelang Patah akan menyebabkan konfrontasi kaum, kata Tun Dr Mahathir (gambar) hari ini, serta menyatakan kerjasama ekonomi antara masyarakat Melayu dan Cina akan hancur.
Dengan tinggal beberapa minggu sahaja lagi menjelang Pilihan Raya 2013, bekas perdana menteri tersebut membuat ramalan hebat
dengan menghentam pemimpin pembangkang sambil menggambarkan kemenangan Lim akan menyebabkan timbul pergaduhan kaum sekaligus menghancurkan kerjasama sedia ada antara majoriti masyarakat Melayu dengan masyarakat Cina.
“Kit Siang akan membawa konflik dan permusuhan antara kaum, untuk menimbulkan sentimen benci dikalangan orang Cina ke atas orang Melayu,” tulis Dr Mahathir dalam blognya chedet.cc.
Pemimpin veteran berusia 87 tahun tersebut dilihat sebagai ketua kempen de facto, lebih bersemangat berbanding mereka yang lebih muda dalam Barisan Nasional (BN) sekaligus menunjukkan cabaran kali ini daripada lawan mereka Pakatan Rakyat (PR) adalah yang paling sengit.
Anak kelahiran Johor, Lim menerima asakan bertali-arus daripada Dr Mahathir sejak mengumumkan rancangannya untuk bertarung dengan BN di negeri kelahirannya sendiri - yang juga tempat lahir parti Umno dan kem terakhir parti rakan komponennya, MCA.
Dr Mahathir tidak berhenti dalam usahanya memperlekehkan DAP yang mendapat sokongan majoriti masyarakat Cina sebagai tidak mampu berkongsi kuasa dengan rakan politiknya, sama ada parti Islam PAS mahupun parti bandar PKR yang diketuai bekas timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Beliau juga berkata slogan “Malaysian Malaysia” yang dilaungkan oleh DAP memperjuangkan meritrokasi kaum, mendakwa ia ditiru daripada parti di Singapura, PAP - yang kini merupakan parti pemerintah republik itu - dan menggunakan taktik itu untuk melemahkan pengaruh masyarakat Melayu.
“Apabila Kit Siang membuat keputusan untuk bertanding di kawasan majoriti di Cina Gelang Patah adalah kerana dia mahu orang Cina di sana dan di Johor untuk menolak kerjasama dan perkongsian dengan orang Melayu.
“Satu konfrontasi kaum yang tidak sihat akan menggantikan kerjasama Cina-Melayu yang telah menjadikan Malaysia stabil dan makmur.”
Beliau menambah, “Kerjasama itu akan berakhir apabila Kit Siang menang Gelang Patah.”
Perdana menteri keempat tersebut, yang merupakan musuh utama Lim di Parlimen sepanjang 22 tahun memegang jawatan itu berkata bahawa walaupun keganasan tidak berlaku, “konfrontasi antara ketiga-tiga kaum utama” akan menyebabkan pembangunan negara terganggu.
“Atas sebab ini keputusan Kit Siang untuk bertanding di Gelang Patah akan menjadi tumpuan pada Pilihan Raya Umum ke-13 di negara ini.
“Adakah DAP akan mengakhiri persahabatan Melayu-Cina dan kerjasama di Johor atau “ kongsi” akan kekal sebagai asas hubungan kaum di Johor dan di Malaysia?” soal beliau lagi.
Masyarakat Melayu membentuk kira-kira 60 peratus daripada 28 juta penduduk Malaysia, manakala masyarakat Cina adalah minoriti yang terdiri daripada satu perempat tetapi dilihat sebagai kumpulan pengundi yang berpengaruh.
Lim, yang mengetuai DAP di Johor mengharapkan tsunami politik di selatan, mensasarkan sekurang-kurangnya satu pertiga daripada 83 kerusi parlimen untuk PR di kubu BN di Johor, Sabah dan Sarawak.
Pemangku ahli parlimen Ipoh Timur tersebut baru-baru ini mengumumkan dirinya sebagai calon di Gelang Patah, Johor yang dilihat sebagai salah satu strategi pembangkang untuk menyapu bersih kerusi yang dipegang oleh MCA di selatan tanahair.
Pilihan Raya 2013 dijangkakan paling sengit dalam sejarah walaupun BN seperti diramalkan oleh ramai pihak akan terus menerajui negara selepas itu.
Walau bagaimanapun, PR tidak mustahil untuk membuat kejutan kerana buat pertama kalinya, BN bakal berhadapan dengan pembangkang paling tersusun.
Semalam, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan hari pengundian bagi pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang akan diadakan pada 5 Mei manakala penamaan calon ditetapkan pada 20 April.
Seramai 13,268,002 layak mengundi dalam PRU13 kali ini.
Sebanyak 222 kerusi Parlimen dan 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dipertandingkan pada pilihan raya kali ini yang dianggap sebagai paling sengit dalam sejarah negara.

(Via MOUNTDWELLER)

Wednesday, April 10, 2013

Aku memang tak boleh blah tengok ceramah ni!!! Kahkahkah……

 



Hebat, inilah ceramah Barisan Nasional!

Taman Bahagia, Bukit Baru, Melaka 08/04/2013
 
Kahkahkah...
 

Macam orang mabuk jer...
Betoi la bagai dikata...
Hanya orang bodoh jer sokong BN...

 

Kahkahkah...
 
 

(Via shalehudin)

TERNYATALAH BAHAWA UMNO BUKAN PARTI RASUAH DENGAN PENDEDAHAN INI

 



1.Isa Samad/ Pengerusi Felda:
Lembaga Disiplin Umno menggantung keahliannya selama tiga tahun (24 Jun 2005 hingga 23 Jun 2008) berhubung amalan politik wang dalam Perhimpunan Agung UMNO 2004 selepas menangi jawatan naib presiden. Lembaga Disiplin UMNO dipengerusikan oleh Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Ismail. Beliau bersalah terhadap lima daripada sembilan pertuduhan politik wang .Antaranya membabitkan penganjuran pertemuan, mengadakan majlis makan dan memberi wang untuk membeli undi.


2.Ali Rustam/ Ketua Menteri Melaka:
Dilarang bertanding jawatan Timbalan Presiden Umno pada pemilihan parti minggu hadapan setelah didapati bersalah melibatkan politik wang. Lembaga Disiplin Umno mendapati beliau melakukan kesalahan mengikut Perkara 10.1 tataetika ahli Umno, demikian diumumkan Pengerusi Lembaga Disiplin Umno Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail .


3.Khairy Jamaluddin/ Ketua Pemuda UMNO:
Lembaga Disiplin itu juga mendapati Khairy Jamaluddin, calon Ketua Pemuda, bersalah kerana melanggar perkara yang sama tetapi hanya diberi amaran.


4.Khir Toyo/ Mantan Menteri Besar Selangor:
Mahkamah Tinggi Shah Alam mendapati Dr Mohd Khir Toyo bersalah atas tuduhan rasuah.


5. Datuk Abdul Rahman Bakri/Ahli Parlimen (UMNO) Sabak Bernam:
 Didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen atas lapan tuduhan membuat tuntutan palsu berjumlah RM80,000 ketika menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)

6. Abd Ghani Ismail/ Ketua Umno Bahagian Pandan:
Dihukum penjara lapan tahun dan didenda RM977,560 oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini selepas didapati bersalah terhadap 10 pertuduhan rasuah membabitkan RM193,512 antara Mei 2006 hingga Mac 2007.

Begitulah kehebatan UMNO...

N'N: Apa yang kita patut harapkan drpd parti politik yang penuh dengan pemimpin rasuah? PRU-13 lakukan perubahan....Ubah sekarang selamatkan Malaysia.....UNDILAH PR.......

 

(Via Na'im Nikmat @blog)

Monday, April 8, 2013

Bagaimana boleh Pakatan Rakyat turunkan harga minyak?

TRANSFORMASI KEPALA HOTAK DIA!

 

Tiga kenderaan milik Jabatan Penerangan digunakan untuk membantu majlis perasmian pusat operasi pilihan raya BN semalam untuk kawasan parlimen Batu di Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, usaha Malaysiakini untuk mendapatkan ulasan rasmi mengenai kemungkinan penyalahgunaan jentera kerajaan ditolak dengan keras oleh penganjur acara terbabit.

Kenderaan berkenaan melibatkan satu kenderaan SUV dengan pembesar suara di bumbung untuk menyiar ucapan semasa majlis tersebut. Dua kenderaan lain melibatkan satu lagi SUV dan satu van yang diparkir di lokasi berdekatan.

Setiausaha penerangan BN Batu Rodzi Tajudin mengarahkan Malaysiakini bercakap dengan seorang yang bernama Suhaimi Yahya untuk penjelasan, dan mendakwa lelaki tersebut merupakan penganjur acara tersebut.

Suhaimi sebelum itu dilihat berucap melalui sistem siaran dengan logo Jabatan Penerangan.

Malaysiakini: Saya nak tanya soalan. Pasal van itu.

Suhaimi: Kenapa?

Malaysiakini: Adakah ia merupakan satu salahguna...

Suhaimi: Bukan hari ini. (Tanya) lain kali, lain kali.

Malaysiakini: Hari apa? Lain kali? Saya nak tulis pasal ni.

Suhaimi: Mana saya tahu? You ada mata, bacalah.

Malaysiakini: Mengapa van itu di sini?

Suhaimi kemudiannya berhenti berjalan, berpaling dan berkata: "Eh, saya tak lepuk (kamu) sudah baguslah."

Pada waktu itu juga, seorang lelaki yang tidak dikenali dengan memakai baju BN mendekati dan mengarahkan Malaysiakini meninggalkan kawasan itu dan menjerit: "Balik!" dan "Jangan buat kacau!".

(Via edyesdotcom)

Sunday, April 7, 2013

Umno Solat Tapi Tidak Mendapat Pahala.. Ini penjelasan TG Nik Aziz... (video inside)

 


Tan Sri Muhyiddin Yassin menyindir Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang bersikap seperti 'Tuhan' ekoran dakwaan Mursyidul Am Pas itu bahawa solat orang UMNO tidak mendapat pahala kerana kononnya parti itu menolak Islam.

Beliau berkata, fatwa songsang Nik Abdul Aziz yang menggelarkan dirinya sebagai tokoh agama di dalam Pas itu amat mengecewakan umat Islam di negara ini.

Menurut beliau, kenyataan tersebut telah disanggah oleh ramai tokoh agama termasuk mufti-mufti, malah ramai umat Islam tahu hanya Allah SWT yang berkuasa menentukan amalan seseorang itu diberi balasan pahala atau dosa.

''Kalau solat yang dianggap sebagai tuntutan agama dikerjakan umat Islam tanpa mengira latar belakang politik dikatakan oleh Pas tak dapat pahala, ini semacam mengatasi Tuhan.

''Yang nak beri pahala dan dosa itu bukan dia tetapi dia dah hukum macam tu,'' katanya dalam sidang akhbar selepas program turun padang di sekitar Kondo Rakyat Desa Pantai, Lembah Pantai di sini hari ini 6 April.

Berikut adalah jawapan dari TG Nik Aziz mengenai tuduhan daripada Timbalan Pengerusi BN Pusat ke atas Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dalam kempen BN sempena PRU-13 itu..

Saksikan apa penjelasan TG Nik Aziz mengenai perkara ini..


(Via Anak Sungai Derhaka)

Saturday, April 6, 2013

Fakta tentang Aisyah walaupun artis tapi bukan jenis cap ayam SPM pangkat 3

 

Memang tepat sekali macam kata Aishah, kalau doktor pun boleh jadi ahli parlimen pasai apa pulak artis tak boleh, tambah-tambah lagi kalau artis tu ada kelulusan dalam jurusan Sains Politik.


mStra melaporkan:

PETALING JAYA: Penyanyi Wan Aishah Wan Ariffin akan bertanding bagi kerusi Parlimen Jempol di Negeri Sembilan sebagai calon PAS pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.

"Ini adalah pilihan saya. Apabila kita mempunyai pengikut (sebagai bintang pop), dan ia juga untuk tujuan yang baik, mengapa tidak?" katanya dalam portal 'online' Red Carpet pada Jumaat.

"Jika doktor boleh menjadi ahli Parlimen dan anggota Kabinet, mengapa tidak seorang artis seperti saya?" katanya. - mStar.  

Aku yakin aku berkongsi pandangan dengan ramai ahli dan penyokong Pakatan Rakyat terutamanya dari PAS yang tak berapa nak setuju artis jadi calon PAS. Nampak tak berapa nak sesuai.

Cumanya dari segi political mileage aku terpaksa bersetuju golongan artis terutama yang dah berhijrah ke arah kebaikan macam Aishah ni tak banyak sikit memang ada 'nilai tambah' dari segi untuk mendapat undi tambahan.

Tapi kalau nak banding dengan artis-artis lain yang menyertai PAS pada aku Aishah mungkin yang paling layak untuk bawa suara golongan artis.

Walaupun Aishah terkenal sebagai penyanyi sebelum ni tapi bukan cap ayam punya artis macam majoriti artis wanita Malaysia sezaman dengan dia yang harapkan muka saja lawa tapi nak bagitau keputusan SPM pun malu. Tak malu apanya kalau dapat gred 3.

Nama Aishah sebagai penyanyi mula terkenal di luar negara iaitu New Zealand bila dia bersama menubuhkan kumpulan Aishah and The Fan Club yang kemudian melonjak naik melalui lagu Sensation.

Mungkin ramai yang tau Aishah masa tu sedang melanjutkan pelajaran di Universiti Auckland tapi ramai yang tak perasan yang dia sedang melanjutkan pelajaran dalam bidang Sains Politik.

Memang tepat sekali macam kata Aishah, kalau doktor pun boleh jadi ahli parlimen pasai apa pulak artis tak boleh, tambah-tambah lagi kalau artis tu ada kelulusan dalam jurusan Sains Politik.

Untuk tengok biodata terpeinci Wan Aishah Wan Ariffin boleh rujuk Wikipedia.

Kalau tengok ke dua video yang aku embed kat bawah ni, nampak ada tokoh kut sebagai bakal Ahli Parlimen Jempol mewakili PAS.

 

(Via Cenangau Daun Kari)

Tweet best malam ni

bongkersz
Now desperate to stay. RT @Rekka86: It all sounds good. Highway, schools and BR1M's.Why do it now when you could have done it past 55 years?
4/6/13 9:48 PM
bernamadotcom
Manifesto pembangkang adalah manifesto "fantasi dan khayalan" - Najib Razak
4/6/13 9:52 PM
ShibliVision
Cybertroopers BN kata kalau laksana buku jingga negara bankrupt. Sekarang sebijik sebijik tiru.
4/6/13 9:53 PM
wanji_bakistani
Melonjak jika cara pengurusan BN. Klu ikut perbelanjaan style Tan sri Khalid, hutang boleh dikurangkan. @najibrazak
4/6/13 9:54 PM
wanji_bakistani
Pilihanraya kali ni penentu kpd sistem baru oleh PR dgn dibuang sistem lama oleh BN @najibrazak
4/6/13 9:55 PM
bernamadotcom
Saya tidak tikam sesiapa dari belakang untuk naik dalam karier politik - Najib Razak
4/6/13 9:58 PM
tiewnama
JANJI CIPLAK sekali imbas.. semua y dijanjikan mcm BR1M dan KR1M.. 1off dan projek kat kroni..
4/6/13 9:59 PM
jabirmalik69
Kalau gua ada parti Pastu gua tanya ' siapa sokong saya?' pada semua penyokong gua,,, tentulah penyokong gua akan bangkit dan tepuk
4/6/13 10:04 PM
AbangMatBM
LawakPM "PR tiada track record to deliver". Kah Kah Kah! Tak pernah mmerintah PUTRAJAYA nk ada track record mcm mana? LOL Adui sakit ususku
4/6/13 9:59 PM
wanji_bakistani
Najib kata PR xada record perintah pusat. Maknanya, najib nak PR perintah pusat la. Sbb nak tengok record.
4/6/13 10:08 PM
warta_maya
Nasib baik Najib buat kat stadium. Kalau tgh padang, mau khemah terbang lagi. Wakaka !!! Sian umno.
4/6/13 10:11 PM

pipiyapong

Dah berenti jadi kerajaan pun sibuk nak masuk TV lama lama.
4/6/13 9:52 PM