Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, January 31, 2013

Dunia Akhir Zaman, Apabila Teguran Dibalas Cacian

 

Keadaan Manusia Semasa Akhir Zaman dan Tanda Awal Kiamat

Sahabat yang dimuliakan,

Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud :
“Kelak akan datang di akhir zaman segolongan manusia :

*. Di mana wajah-wajah mereka adalah wajah manusia, namun hati mereka adalah hati syaitan; seperti serigala-serigala buas, tidak sedikit pun di hati mereka rasa belas kasihan.

*.Mereka gemar menumpahkan darah dan tidak berhenti dari (melakukan) kekejian.

*. Apabila kamu mengikuti mereka, maka mereka akan memperdaya kamu.

*. Akan tetapi, apabila kamu menghindari mereka, maka mereka akan mencela kamu.

*. Apabila berbicara dengan mereka, mereka akan membohongi kamu.

*.Dan apabila kamu memberinya kepercayaan, mereka akan mengkhianatinya.

*.Anak kecil mereka jahil.

*. Pemuda mereka licik.

*.Sementara yang tua tidak menyuruh berbuat baik dan melarang yang yang mungkar.

*. Mereka itu sentiasa membangga diri dalam kehinaan.

*. Dan meminta apa yang ada pada mereka bererti kesusahan.

*.Orang yang santun di tengah mereka adalah sesat.

*.Dan orang yang menyuruh kepada perbuatan ma’ruf malah menjadi tertuduh.

*.Orang beriman di kalangan mereka adalah lemah,

*. Sedangkan orang fasiq menjadi mulia.

*.Sunnah di tengah mereka adalah bida’ah,

*. Sedangkan bida’ah itu sendiri adalah sunnah.

*.Maka ketika itu mereka dikuasai oleh orang-orang paling jahat di antara mereka.

*.Sedangkan orang pilihan apabila ia menyeru, pasti tidak akan dihiraukan.”

(Hadith Riwayat Thabrani- Kitab Al-Mu’jam Al-Kabir)

Sahabat yang dirahmati Allah,
Marilah sama-sama kita lihat dalam hadis-hadis Nabi menunjukkan tanda-tanda kecil kiamat sebagai pengajaran untuk kita.

Didapati kini bahawa seluruh tanda-tanda kecil telah muncul dan terbukti seperti yang dinyatakan dalam hadis-hadis Nabi s.a.w.

1. Penaklukan Baitulmuqaddis:
Dari Auf b. Malik r.a., katanya, "Rasulullah s. a. w. telah bersabda:"Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - (Hadis Sahih Bukhari)

2. Zina bermaharajalela.
"Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." -(Hadis Sahih Muslim)

3.Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik.

4. Bermaharajalela alat muzik.
"Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka."Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita" -(Hadis Riwayat Ibnu Majah)

5. Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita
"Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" - (Hadis Sahih Muslim)

6.Menghias masjid dan membanggakannya.
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" - (Hadis Riwayat Nasai)

7. Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik.
"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." -(Hadis Riwayat Ahmad dan Hakim)

8.Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan.

9. Ramai orang soleh meninggal dunia.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama dimuka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran" -(Hadis Riwayat Ahmad)

10. Orang hina mendapat kedudukan terhormat.
"Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulia" -(Hadis Riwayat Thabrani)

11.Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
"Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja." -(Hadis Riwayat Ahmad)

12.Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a."Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang"

13.Banyaknya berlaku pergaduhan dan pembunuhan
"Kiamat tidak akan berlaku kecuali apabila ilmu telah diangkat, banyaknya berlaku gempa bumi, timbulnya huru-hara dan banyak pergaduhan iaitu pembunuhan - (Hadis Sahih Bukhari)

14. Orang fasik dimuliakan sedangkan orang mulia dan terhormat direndahkan.
"Sungguh hebat dia, sungguh jarang orang seperti dia dan sungguh pintar dia sedangkan di dalamnya tidak ada iman sedikitpun" -(Hadis Riwayat Bukhari, Muslim, Ahmad, Tarmizi, Ibnu Majah)

Sahabat yang dihormati,
Marilah sama-sama kita renungkan hadis-hadis di atas sebagai sebagai muhasabah diri kita bahawa keadaan manusia akhir zaman dan tanda-tanda kecil kiamat adakah apa yang dinyatakan oleh Rasulullah s.a.w itu telah berlaku pada masyarakat kita hari ini? Sekiranya telah ada maka dunia kita telah hampir kepada penghujungnya.

Nabi s.a.w berpesan pada kita bahawa hendaklah kita tetap berpegang teguh dengan iman dan Islam. Kita jaga iman kita supaya sentiasa bersih, teguh dan tidak bercampur degan syirik dan kita berpegang teguh dengan Islam dan tidak bercampur dengan amalan dan kehidupan jahiliah.

Sentiasalah kita bertaubat dan beristighfar kepada Allah s.w.t. semoga Allah s.w.t sentiasa mengampunkan dosa-doas kita dan menerima amal soleh yang kita kerjakan dan sentiasa merahmati hidup kita di dunia dan akhirat.

(Via Kerabu Bersuara ®)

Friday, January 18, 2013

Menarik: Masa Depan Agama Islam, Bangsa Melayu dan Raja Melayu

 

Masa depan Melayu, agama Islam dan Raja2 Melayu.

Artikel ini asal nya dalam bahasa Inggeris. Tapi saya terbitkan nya dalam Bahasa Melayu terlebih dahulu. Supaya menghindarkan rasa takut orang Melayu kita yang berjumlah 18 juta dari 28 juta rakyat Malaysia. Supaya 64% orang yang beragama Islam jangan takut kepada 9% orang yang menganut agama Nasrani. Maklum sajalah, UMNO menakutkan orang Melayu supaya berfikiran mereka lemah, mundur, koro dan memerlukan UMNO. 

Takut kita orang Melayu dibuatnya UMNO. Kalau UMNO kalah, orang Melayu yang 18 juta, mati bergelimpangan. 18 juta Melayu lari kucar dan kacir, mundar dan mandir takde panduan. kalau UMNO kalah, maka 64% penganut Islam akan dikristiankan oleh 9% orang Nasrani. takut kita dibuatnya, Raja Melayu memilih pemimpin UMNO untuk menjadi jurucakap kepentingan mereka. takut lagi kita, bila Raja2 Melayu memilih Ibrahim Ali menjuarai kepentingan Raja2 Melayu. 

Bila kerajaan Pakatan ambil alih pemerintahan, bahasa Melayu tetap kekal bahasa rasmi. Kita tak ganti dengan bahasa Cina atau Bahasa India.

Orang Melayu tidak perlu takut. Dah lama mereka ditakutkan. 55 tahun orang Melayu ditakutkan oleh UMNO SUPAYA berfikiran bahawa tanpa UMNO, Melayu akan mati. Inilah sekatan keatas minda orang Melayu yang menyekat mereka dari merdeka fikiran dan minda.

Ingat tak kita ketika Najib sebut, zaman kerajaan tahu serba serbi sudah berakhir? Bohong! Orang UMNO kalau tidak mengkonsentrasikan kuasa, mereka tak boleh urus Negara. UMNO boleh kekal kuasa kalau ramai lagi yang miskin, susah dan jahil. kalau dah ramai senang, dan pandai, UMNO akan hancur. 

Bagaimana mengkonsentrasi kuasa? Guna kekerasan. Guna dakyah dan propaganda. Sebab itu Mahathir kata, kalau nak terus berkuasa, pemimpin jangan takut dan lembik. Mesti kuat( baca zalim) . Lumpuhkan minda rakyat. Lumpuhkan judiciary. Control dan kawal penjawat awam, polis, tentera. Letakkan ketua yang simpati dengan perjaungan UMNO disana- baru kita kuat. Pastikan ketua jabatan yang ada rekod buruk. Supaya mereka tunduk kepada kita.

Demikian cara UMNO mengurus negara.

Apa tindakan yang terbaik mengatasi kelumpuhan berkerajaan ini? Judiciary, civil service, the armed forces and pihak penjaga keselamatan awam( polis)? Mudah sahaja- buangkan semua elemen korap dan sudah habis tempoh. Amalan memberi kontrak kepada pemegang jabatan yang sudah pencen mesti ditamatkan serta merta.

General2 yang lebih suka keluarkan muka diTV dan bercakap mengenai pasukan bola ATM, dibersarakan. Buang semua general2 lapuk dan gantikan dengan professional general yang mahu mengukuhkan pertahanan negar ini.  Peralatan dan persenjataan angkatan tentera, darat, udara dan laut dilengkapkan mengikut kehendak benar pertahanan Negara.

Demikian nya, pimpinan polis yang korap dan rasuah, dibersarakan dan diganti dengan mereka yang professional.

Pastikan kesemua cabang2 kerajaan ini distrukturkan mengikut taburan bangsa diMalaysia. Beri peluang Malaysia ditadbir oleh semua bangsa warga Negara ini. Tarik balik kewarganegaraan mereka yang jadi warga Negara tidak mengikut undang2. Yang dikatakan mengikut undang2 mesti memenuhi syarat2 yang dikenakan.

Boleh atau tidak perlembagaan Negara sekarang ditukar oleh sesiapa? Tidak boleh kerana perubahan dalam perlembagaan memerlukan kekuatan 2/3 dalam parlimen. Kalau pakatan menang 2/3 boleh tukar? Sudah tentu boleh tukar jika perlu. Dan peruntukan perlembagaan keatas bangsa Melayu boleh ditukar atau tidak? Boleh jika dibenarkan oleh perlembagaan baru.

Bagaimana kita pastikan jika ada perlembagaan baru maka kepentingan orang Melayu dijaga? Jawapan mudah ialah memastikan ramai ahli parlimen dalam parlimen adalah Melayu. Dan bukan sahaja UMNO yang Melayu. Melayu yang tidak baik diganti dengan Melayu yang baik.

Dan mesti kita ingat, orang Melayu dalam PAS, dalam PKR dan dalam DAP dan mana mana parti, keMelayuan mereka TIDAK kurang dari Melayu nya UMNO? Perlembagaan boleh kita tukar tapi mesti tengok taburan bangsa, raja2 Melayu dan sebagainya. Ertinya, kalau Pakatan ambil alih kerajaan, kepentingan orang Melayu tetap terjaga dan terlindung. We Malays in DAP, PAS dan PKR are no less Malay than Malays in UMNO.

Siapa kata Melayu kurang cekap dan pandai? UMNO. Siapa kata orang Melayu tidak pandai berniaga? UMNO. Siapa kata Melayu belum sedia itu dan ini? UMNO kata. Jika demikian, mengapa bila UMNO menggantikan Melayu dan melakukan pemajuan dan pemerkasaan atas nama agama, bangsa dan tanah air, masih juga gagal dalam bidang yang UMNO pilih? GLC pun gagal. Syarkat yang UMNO taja pun gagal. Pendek kata apa sahaja yang Melayu UMNO pegang dan sentuh, besar kemungkinan akan gagal.

Penjara atau lokap minda ini membenarkan pemimpin UMNO melakukan durjana keatas bangsa sendiri. Perjuangan yang kononnya dibangunkan diatas agenda agama, bangsa dan tanah air, semenjak 1981 menjadi agenda megayakan segelintir masyarakat yang terpilih. Pada 1981 ma’nikam yang dikenali oleh jauhari Melayu memimpin bangsa kearah kebinasaan. Dalam tahun 1988, kehancuran orang Melayu sampai kekemuncak bila UMNO diharamkan dan diganti oleh UMNO Dr Mahathir. Sebab itu bukan lah satu rahsia mengapa Dr Mahathir tidak senang duduk sekarang, sebab legasi nya yang terbesar iaitu, UMNO88 akan berkubur tidak berapa lama lagi.

Dasar Ekonomi Melayu diganti dengan Dasar Mengayakan Melayu terpilih.
Orang Melayu ada masaalah banyak sekarang sebab membenarkan UMNO menentukan bagaimana kita hidup. Ambil contoh bidang ekonomi. UMNO beritahu kita, orang Melayu kurang pandai, kurang modal dan ada pelbagai kekurangan lain. Jika demikian, mengapa perniagaan yang sepatutnya dijalankan oleh individu Melayu apabila dijalankan oleh GLC tetap gagal? Yang mengendali nya banyak modal dan Melayu yang ada dalam GLC semua terpelajar. Megapa gagal?

Mungkin kalau dibenarkan dijalankan oleh Melayu yang kurang modal dan kurang expertise tadi, pada peringkat awal ada kegagalan. Failure rate dan casualty rate mesti ada sebab mereka berada pada leraning curve. Tapi mungkin juga pada masa sekarang, orang Melayu tersebut sudah diganti oleh Melayu yang sudah berjaya. Mereka berjaya melalui kumpulan pengalaman, ilmu dan kecekapan dan pengumpulan modal.

Tapi sebab UMNO rasa mereka tahu lebih, maka mereka yang menentukan. Bila mereka jalankan, pun gagal. Jadi kita nak tanya Najib, bila dia sebut slogan bahawa zaman kerajaan tahu segala nya, sudah berakhir dia faham atau tidak bagaimana hendak capai matlamat tersebut?  Jika zaman kerajaan tahu serba serbi sudah berakhir, mengapakan kemajuan Melayu sehingga hari ini mesti diarah dari centre?

Why must the progress of Malays for instance, must be centrally commanded by the UMNO plutocrats? Yang menentukan masa hadapan orang Melayu yang miskin, lembut diri, berbudi bahasa ialah golongan Melayu yang istimewa yang “limousine-riding, jet-flying, stylin', profilin', whiskey drinking, wheelin' dealin' kiss-stealin' son of a gun!

Besar kemungkinan dia tidak tahu.  Sebab Najib dan sebahagian besar pimpinan UMNO adalah mereka “ jenis manusia yang berkereta mewah, terbang sana sini dengan jet peribadi, ada gaya, ada stail, minum wiskey, pau sana sini, tidur sana sini. Mereka tidak tahu agenda Melayu yang sebenarnya!

Ketahuilah, UMNO itu hidup diatas system yang menyekat potensi. UMNO jadi penghadang terbesar menyekat kemajuan orang Melayu. Siapa yang kata orang Melayu tak boleh bersaing? UMNO. Siapa yang kata Melayu kurang cekap? UMNO. Siapa yang kata orang Melayu mundur sebab agama Islam penghalang itu dan ini? Ibrahim Ali- kontraktor politik UMNO. Oleh sebab2 maka UMNO kata- bergantunglah kepada nya dan percayakan nya- orang Melayu akan selamat.

Siapa yang menyebabkan orang Melayu sehingga sekarang hidup sebagai pengemis? UMNO. Siapa yang menjalankan dasar penjualan saham kepada Melayu berdarjat ? UMNO. Siapa pula yang membenarkan golongan atasan ini menjual RM52 billion saham tersebut? UMNO. Siapa yang menyebabkan pegangan saham tersebut tinggal RM2 billion? UMNO. Siapa yang menyebabkan Bank Bumiputera hancur? UMNO.

UMNO melakukan ini semua- orang Melayu masih mahu sokong UMNO?

Seoarang sahabat- ahli politik dari Sabah beritahu saya bagaimna nak menerangkan sistem UMNO. Saudara mempunyai anak. Dia lulus SPM 10A. anak seorang pemimpin UMNO lulus SPM dengan 5A, 5B. kedua2 memohon biasiswa. Mana satu yang dapat? Yang dapat ialah anak pemimpin UMNO. Itu sistem UMNO.

Apabila UMNO ujudkan dan pertahankan sistem reward yang rosak dari segi prinsip asal, maka perjalanan pentabiran negara dan ekonomi jadi rosak. Kenapa? Kerana kita ada sistem dimana yang berkerja kuat dan berusaha akan melihat buat apa berusaha keras jika mereka yang kurang pencapaian mempunyai jalan singkat mengatasi mereka. Mereka yang jujur dan amanah dan on the staright, tidak akan dapat meningkatkan diri. 
Ini system UMNO.

Sistem UMNO lah yang menyebabkan mengapa judiciary kita kucar dan kacir. Para hakim yang tegas dan menjalankan pengadilan mengikut hukum, tersekat dari naik keatas. Yang memihak kepada kepentingan politik naik keatas. Yang kekal on the straight path sukar untuk dinaikkan pangkat. Kenaikan pangkat mereka ditentukan oleh ketua eksekutif Negara. Dan ketua eksekutif Negara menaikkan pangkat mereka yang dirasai menjaga kepentingan golongan elit.

Sebagai contoh- how do we improve the judiciary and place it again as the final and trustworthy arbiter of conflicts in society? Di Malaysia, peyelesaian nya amat mudah. Pencenkan SEMUA hakim2 mahkamah tinggi, mahkamah rayuan dan ketua hakim sekali. Gantikan mereka dengan hakim2 yang disokong oleh suatu system pemilihan yang bebas dari campur tangan ketua eksekutif.

Bagaimana nak pencenkan mereka? Dengan membayar mereka. Belanjakan beberapa juta, pencenkan hakim2 yang merosakkan judiciary kita. Dengan sekali tindakan, overnight, kita akan membaiki judiciary kita.

Posted by sakmongkol AK47 at 8:56 am

(Via MOUNTDWELLER)

Monday, January 14, 2013

Isu Kalimah Allah

Kalimah Allah Tidak Boleh Diterjemah Ke Dalam Mana-Mana Bahasa - Majlis Syura PAS

Oleh NURUL AIN MOHD HUSSAIN

KUALA LUMPUR: Majlis Syura Ulama PAS memutuskan kalimah Allah tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa di dunia kerana ia tidak menepati kehendak sebenar kalimah ini.

"Tindakan menterjemahkan kalimah 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah tidak dibenarkan kerana ia salah dari segi makna dan tidak menepati kehedak sebenar," kata Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Timbalannya, Datuk Dr Haron Din dalam satu kenyataan bersama yang dikeluarkan pada malam Ahad.

Beliau menegaskan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan bagi penganut bukan Islam boleh membawa kepada kekeliruan yang nyata justeru tindakan tersebut perlulah ditegah.

"Kalimah Allah adalah kalimah khusus yang Allah menamakan diri-Nya.

"Kalimah itu tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa di dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah tersebut.

"Demikian juga tidak boleh kalimah asing hendak diterjemahkan kepada kalimah Allah," menurut kenyataan itu lagi.

Bagaimanapun, Nik Aziz dan Haron Din sepakat menegaskan kalimah Allah adalah alami kerana Allah Tuhan sekalian alam dan sesiapa pun boleh menyebut kalimah Allah seperti mana orang Arab jahiliah yang bukan Islam menyebutnya.

"Allah adalah kalimah suci yang merujuk kepada Tuhan Yang diimani oleh umat Islam, iaitu Allah Yang Esa, tunggal tidak beranak dan tidak diperanakkan," katanya.

Mesyuarat Majlis Syura PAS yang bersidang pada malam Ahad, diadakan khas bagi membincangkan mengenai isu kalimah Allah dan Amanat Hadi pada malam Ahad bermula pada pukul 9 malam dan berakhir kira-kira dua jam kemudian.

Pemimpin PAS dan ahli Majlis Syura yang hadir bagaimanapun enggan memberikan sebarang kenyataan sebaliknya hanya kenyataan media sahaja diedarkan kepada kira-kira 20 wartawan yang menunggu.

Selasa lalu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memutuskan kalimah Allah boleh digunakan oleh orang bukan Islam namun ia tidak boleh disalah guna untuk kerana ia boleh menimbulkan kekeliruan dikalangan umat Islam.

Isu penggunaan kalimah Allah kembali menjadi polemik apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menerusi mesej sempena sambutan Hari Krismas mendesak Kerajaan Pusat membenarkan perkataan Allah digunakan dalam kitab Bible bahasa Melayu.

Kenyataan Guan Eng ini mendapat kritikan keras oleh pelbagai pihak terutamanya dari kepimpinan Umno dan ulama bebas.

Malah sekutu mereka dalam pakatan pembangkang iaitu PAS kali ini turut tidak bersetuju dengan desakan berkenaan.

Bukan itu sahaja, pemimpin tertinggi PAS sendiri termasuk Ketua Dewan Ulama, Datuk Harun Taib, Haron Din, Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali dan Ketua Penerangan, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man telah menyatakan pendirian tegas mereka, tidak membenarkan kalimah Allah digunakan oleh penganut bukan Islam.

Dalam perkembangan lain, Majlis Syura PAS turut mendesak kerajaan supaya membenarkan Abdul Hadi menjelaskan mengenai isu 'Amanat Hadi' dan ia perlu disiarkan secara langsung selama satu jam di TV1 dan TV3.

Saturday, January 12, 2013

Live #KL112: Allahuakhbar! Bangkit Rakyat! Suasana Rakyat Dalam Stadium!

 

https://pbs.twimg.com/media/BAZHvUpCYAEpNmW.jpg:large
 https://pbs.twimg.com/media/BAZHUd1CUAAYsgk.jpg:large

untuk perhatian wartawan arus perdana.

allahuakhbar!

(Via Kerabu Bersuara ®)

Thursday, January 10, 2013

Kenyataan Terkini TG Haji Hadi Berkenaan Isu Amanat

 

Fenomena Amanat dan Takfir

Abdul Hadi Awang,

Saya tidak menduga petikan ucapan saya diawal 80-an telah dimartabatkan oleh seorang peniaga agama dalam PAS yang telah melompat masuk UMNO selepasnya, telah dijadikan satu polemik. Petikan ucapan saya ini pula secara terancang telah dijadikan hujah untuk merendahkan PAS, dan saya dijadikan sasarannya. Saya percaya bahawa isu lama ini diberi nyawa semula oleh UMNO, mungkin kerana menutup isu yang dikira menghantui mereka, seperti kegusaran generasi peneroka FELDA dan penyelewengan yang berlaku kepada FELDA, riuh-rendah pembongkaran Deepak, penganiayaan mereka terhadap orang Melayu, dan lain-lain kelemahan kerajaan UMNO-BN yang begitu menekan mereka di hujung penggal pemerintahan ini. Alhamdulillah, saya baru sahaja selangkah kehadapan untuk menyahut cabaran, manakala mereka pula berundur sepuluh langkah kebelakang.

Isu “takfir” (kafir mengkafir) dicetuskan oleh golongan sekular di dalam UMNO, diseluruh dunia Islam, termasuklah di negara Arab, bagi menyanggah kebangkitan Islam di zaman selepas mencapai kemerdekaan seawal tahun 60an. Kebanyakan kalangan umat Islam menjadi mangsa serangan pemikiran barat sehingga berjuang menganut ideologi yang dibawa oleh penjajah ke dalam masyarakat Islam. Kalangan umat yang masih menganut Islam, tetapi kerana jahilnya telah menghina hukum-hukum Islam yang dinaskan dalam al-Quran dan Hadith sahih lagi mutawatir, seperti halal dan haram, hukum-hukum yang berkait dengan negara dan masyarakat, politik,ekonomi dan sebagainya.



Ada yang menghalalkan riba, arak dan judi, menghina hukuman qisas dan hudud, mempersenda hukum menutup aurat dan sebagainya, kerana kejahilan. Di waktu itulah kita mendengar istilah ‘hantu kum-kum’ dilabelkan kepada kalangan muslimat yang menutup aurat dan memakai hijab. Ada pula yang berdiri diatas pentas komunis yang menolak adanya Tuhan dan menolak agama, dalam keadaan masih bersembahyang. Sebahagian umat Islam pula tetap berpegang teguh dengan ajaran Islam dan mempertahankannya, tetapi mempelajari kitab turath (kitab-kitab lama) yang menegaskan hukum murtad berdasarkan kepada kefahaman masyarakat dizaman kita bitu dikarang, sebelum umat Islam dijajah sepenuhnya. Akhirnya berlakulah gejala murtad secara jahil di satu pihak dan penentangan terhadapnya disatu pihak yang lain, sehingga meledakkan isu kafir mengkafir dalam masyarakat Islam.

Isu ini berlaku diseluruh dunia Islam. Malangnya golongan yang berkuasa memerintah mengambil kesempatan perpecahan masyarakat Islam bagi mengekalkan kedudukan mereka diatas landasan yang salah dan menjadikan parti Islam dan paraulamanya sebagai kambing hitam yang dikorbankan dengan hukuman bunuh, penjara dan sebagainya.Terpenting bagi mereka yang berkuasa adalah untuk menang bagi terus memerintah selama-lamanya dengan cara yang salah, tanpa ambil peduli kerosakan akidah yang berlaku.

Ramai di kalangan ulama PAS dan pemimpinnya merengkuk dalam penjara sejak awal60an, malangnya ramai pula kalangan agamawan yang menjadi syaitan bisu, tidak berani menegur atau menasihati pemimpin yang menghina Islam. Maka meledaklah pada waktu itu kenyataan seperti : “Kalau laksanakan hukum Islam berlakulah huru-hara, tak cukup batu nak bina jalan dan bangunan, boleh makan sup tangan bila banyak tangan dipotong kerana mencuri” dan sebagainya. Di peringkat kampung ada yang menjadi imam masjid membuat ucapan yang sama kerana jahil hukum Islam sepenuhnya, hanya tahu hukum sembahyang dan ibadat yang lain sahaja. Terlalu jauh untuk mengetahui sistem politik, ekonomi Islam dan segala sistemnya sehingga keperingkat antarabangsa dan angkasa lepas.

PAS dan parti Islam di negara lain menghadapi cabaran getir bagi membetulkan masyarakat yang songsang pemikirannya ini. Ketika itulah kita berdepan dengan umat yang jahil, para ulama yang lemah dan kerajaan yang zalim. Di negara Arab,Mursyid Am Ikhwan Muslimin Sheikh Hasan Hudaibi menulis buku “Nahnu Dua’at La Qudat” (Kita Pendakwah Bukan Hakim Yang menjatuhkan hukuman). PAS berada dalam kerajaan campuran 1970 -1978 memberi kesempatan kepada bahagian agama Jabatan Perdana Menteri, menerbitkan buku Mustika Hadith Jilid 1 menampilkan perkara yang merosakkan iman (membatalkan iman), bagi menyedarkan penganut Islam adanya perkara yang membatalkan Dua Kalimah Syahadah, bukan sahaja membatalkan sembahyang. Malangnya ramai kalangan pengikut UMNO tidak mempelajarinya di waktu itu.

Apabila PAS ditendang keluardaripada BN pada tahun 1979 isu kafir mengkafir dihidupkan semula. Pimpinan PAS dibawah pimpinan Datuk Asri, telah menugaskan saya menulis buku kecil dengan tajuknya “Batas – Batas Iman dan Kufur” dengan huraian yang lebih terperinci daripada kitab Mustika Hadith yang terlalu ringkas penerangannya. Saya panjangkan lagi dalam buku yang saya namakan Muqaddimah Aqidah Muslimin.

Apabila kalangan UMNO yang masih bebal memainkan isu tersebut, mereka sengaja mencari mana-mana ucapan saya yang difikirkan menjadi hujah bagi mereka, sehingga ke satu capan saya di selidik oleh pasukan yang ditugaskan secara khusus, maka terpilih sedutannya yang difikirkan munasabah. Saya telah dicabar dalam sidang Dewan Undangan Negeri 1982. Saya terus menjawab :”Ya ! Sebenarnya itu ucapan saya “. Maka hamba Allah yang mencari peluang terus mengangkat martabatnya kepada nama amanat yang disebarkan kepada umum. Namun petikan secebis daripada ucapan yang panjang itu tidak merosakkan sedikit pun mesej untuk menyelamatkan umat daripada gejala murtad secara jahil dan tidak sengaja.

PAS berulang kali mengajak kalangan ilmuwan agama dalam UMNO secara langsung dan melalui pihak ketiga kalangan NGO Islam, dengan ruang terbuka dengan UMNO boleh mendapat khidmat daripada mana-mana mufti yang sanggup menjadi khadamnya, kalau malu secara tertutup atau tidak mahu secara terbuka. UMNO tidak menjawab.

Tiba-tiba Presiden UMNO di masa itu memberi isyarat kepada kalangan agama dalam UMNO supaya berdebat, dengan tajuk secara unilateral pihak UMNO yang menentukannya tanpa berunding dengan pihak PAS, pihak UMNO melantik pengerusi dan penentuan masa. PAS menerima dengan terbuka. Akhirnya PAS dipujuk membatalkan debat dengan UMNO, padahal UMNO lah yang membuka pintunya. Akhirnya UMNO terpaksa diselamatkan oleh perisytiharan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja yang mengisytiharkan pembatalannya seperti perisytiharan tarikh puasa dan hari raya.

Saya bentangkan senario tersebut semata –mata untuk pengetahuan generasi muda yang belum lahir atau belum baligh di masa itu , kerana ada kalangan yang tidak ada pengetahuan hujung pangkalnya lalu membuat kenyataan tanpa pengetahuan yang sebenarnya.

Apa yang penting bagi kita semua ialah tidak kedengaran lagi suara dari kalangan orang Melayu yang bercakap bahawa politik tidak ada kaitan dengan agama ataupun yang berani menghina hukum Islam seperti yang berlaku dalam tahun 80an dahulu. Di sini kita mendahului Arab Spring yang masih mencetuskan kalangan nasionalis Arab yang menghina Islam. Maka saya nasihatkan kepada ahli PAS tidak melatah dengan permainan kalangan UMNO yang masih jahil atau hanya mencari kesempatan tanpa batas halal dan haram atau tanpa perhitungan dosa dan pahala.

Firman Allah yang bermaksud:

"Dan hamba-hamba (Allah) ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat sejahtera dari perkara yang tidak diingini." (al-Furqaan : 63)


Abdul Hadi Awang
Presiden PAS
10 Januari 2013

(Via Kerabu Bersuara ®)

Wednesday, January 9, 2013

PANAS!! Admin Pisau.Net dikehendaki oleh DAP, Tawaran RM1000

 


Setelah seorang Blogger Pro UMNO dari utara Semenanjung iaitu MiM, memohon maaf dari Khalid Samad kerana memfitnahnya, seorang lagi Blogger Pro UMNO juga dari utara iaitu Pisau.Net kini dicari oleh pihak DAP bagi diserahkan writ saman kerana fitnah.

Tawaran RM1000.00 dibuka kepada sesiapa sahaja yang boleh mendedahkan siapa admin blog pencacai UMNO itu hingga membolehkan pihak DAP menyerahkan writ saman tersebut..

Kepimpinan DAP menawarkan RM1,000 kepada mana-mana individu yang dapat memberi maklumat untuk mengesan pengendali laman blog pisau.net.

Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming berkata, pihaknya kini sedang menjejaki pengendali blog berkenaan bagi menyerahkan writ saman berhubung artikel yang dikeluarkan laman blog berkenaan.

"Orang yang fitnah berdosa besar. Perbuatan baling batu sembunyi tangan merupakan perbuatan yang keji dan bersifat pengecut.

"Saya di sini memberi masa 24 jam kepada pisau.net untuk tampil. Jangan berselindung di belakang nama samaran yang palsu," katanya melalui satu kenyataan hari ini.

Kor Ming berkata, tindakan menyembunyikan diri itu hanya membuktikan semua tuduhan terhadap Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dan beliau adalah bohong.

Menurutnya, tindakan saman itu dibuat terhadap mereka yang tidak bertanggungjawab memfitnah mereka berdua kononnya mendapat tanah di Kelantan sebagai habuan politik ~ Sinar Harian


Hangat la hang Megat kali ni... Hang nak lari mana? .. orang putih kata.. "You can run.. but you cant hide..."

Bersamalah kita nanti dan saksikan adakah nasib Admin Pisau.Net ini sama dengan nasib Admin MiM yang langsung tidak dibantu oleh pemimpin BN Pulau Pinang ketika berhadapan musibah disaman oleh YB Khalid Samad...

Artikel yang dipercayai sebagai fitnah oleh Pisau.Net itu sila baca di ( SINI )

(Via Anak Sungai Derhaka)

Monday, January 7, 2013

Ini bodoh

“Ini negara demokrasi, mereka tidak patut tidak memberi kebenaran sedangkan tindakan kami ini mengikut apa yang disarankan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengadakan di stadium.
“Kita bukan memintanya percuma, kami akan bayar sewa stadium pada hari itu,” 

Sunday, January 6, 2013

Siaran Lansung Haji Hadi Bakal Kuburkan UMNO


Adapun Tuan Guru Haji Hadi telah memberi pukulan maut pada UMNO dan Barisan Nasional.

UMNO menggunakan pelacur2 politik seperti beberapa Mufti terutamanya seorang mufti yang tiada ijaah untuk menaikkan isu basi dan fitnah yang dipanggil Amanat Haji Hadi.

Tidak cukup dengan itu NGO2 yang kononnya iSLAM seperti ISMA, juga dilacurkan untuk memanjangkan fitnah ini. Hairan juga manusia2 dalam ISMA ini. Pada tahun 1981, ramai di dalam ISMA ini belum lahir ke dunia ini. Apa yang mereka tahu pasal kesan Amanat Haji Hadi ni?

Sekarang jelas UMNO takut dan bachul untuk menyambut cabaran Haji Hadi. Mereka hanya berani memfitnah dan menista Haji Hadi dari jauh. Namun, bila diocabar untuk berdepan, mereka menikus dan lari bersembunyi dibelakang alasan2 yang dangkal.

Meraka tiada beza dengan Presiden UMNO yang bachul untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim.

Maklumat yang Tulang Besi dapat sekiranya Haji Hadi mendapat peluang, Haji Hadi akan menghurai buku "Mastika Hadeeth" terbitan Jabatan Perdana Menteri yang kata penghantar nya ditulis oleh Allahyarham Tun Razak.

Akan ditunjuk bahawa kandung Amanat Haji Hadi itu sebenarnya berpunca dari kitab Mastika Hadeeth terbitan Jabatan Perdana Menteri.

UMNO sedar kalau mereka terima cabaran Haji Hadi, mereka akan menggali kubur sendiri.

Ayuh, wahai Rais Bakar Jambatan. Sahutlah cabaran Haji Hadi tersebut kalau kamu anak jantan dan melayu sejati.

TULANG BESI

Saturday, January 5, 2013

Celebrity Stunt Doubles

 

(Via The Imgur Gallery)

SAYANGILAH AYAM ANDA SEPERTI ABANG INI SAYANG AYAMNYA (GAMBAR)

 

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/537448_558773740817922_806642454_n.jpg

(Via Na'im Nikmat @blog)

How to make money from Facebook

Sangat bersetuju…..

(Via The Imgur Gallery)