Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Monday, November 19, 2012

Soklan bodo piang macai Umno...


Soklan bodo piang macai Umno...

Awak lahir di hospital KERAJAAN, sekolah pun sekolah KERAJAAN, sambung belajar pun masuk Universiti KERAJAAN , sekarang kerja pun dengan KERAJAAN, tapi hari-hari dok kutuk KERAJAAN... tak mengenang budi langsung la...


Jawapan saya:

Saya lahir hospital KERAJAAN.... yang telah dibina menggunakan duit rakyat dari hasil mahsul negara, bukannya duit Umno.


Saya pi sekolah KERAJAAN.... yang telah dibina menggunakan duit rakyat dari hasil mahsul negara, bukannya duit poket Umno.


Masuk Universiti sambung belajar kat universiti KERAJAAN yang jugak dibina menggunakan duit rakyat dari hasil mahsul negara, bukannya duit Umno.


Saya bekerja dengan KERAJAAN MALAYSIA... bukannya KERAJAAN Umno. Mengutuk jugak bukan kutukkan KERAJAAN Malaysia tapi kutukan buat Umno... Gaji yang dibayar bukannya dari duit poket Najib dan Umno tapi dibayar dari duit rakyat dan hasil mahsul negara....


P/S: Apasal ramai yang tak reti-reti bahasa lagi neh bahawa Umno tu bukan kerajaan? Susah sangat ke nak faham?

Original Page: http://shalehudin.blogspot.com/2012/11/jawapan-sorang-kakitangan-kerajaan-buat.html

No comments: