Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, July 30, 2013

[GEMPAR] Putera Saudi Isytihar Belot Kepada Keluarga Al- Saud

Prince Khalid Bin Farhan Al-Saud telah mengumumkan Pembelotan dari keluarga diraja Al Saud melalui satu kenyataan, menyeru raja-raja lain untuk bersuara dan mendedahkan kebenaran demi Allah.


Dalam satu kenyataan pada hari Sabtu, Putera Saudi menyebut 'penderitaan' di bawah pemerintahan rejim Al Saud menggambarkan mereka sebagai pengalaman pahit yang akan didedahkan oleh penulis twitter Mujtahid dan aktivis arab Saad al-Faqih, yang kini tinggal di London . 


Katanya, beliau mengucapkan terima kasih kepada Allah yang membantunya untuk memahami kebenaran mengenai rejim Arab melalui "pengalaman peribadi langsung yang dahsyat " supaya dia boleh merasai apa yang dialami rakyat seluruh negara. 


"Dengan bangga, saya mengumumkan Pembelotan saya dari keluarga Al Saud di Arab Saudi," tulis beliau dalam kenyataannya. 


"rejim di Arab Saudi tidak berdiri dengan peraturan-peraturan Tuhan atau (negara) kaedah-kaedah yang mantap dan dasar, keputusan, dan tindakan yang benar-benar berdasarkan kehendak peribadi pemimpinnya." 


"Semua yang diperkatakan raja Arab Saudi tentang menghormati undang-undang dan peraturan agama adalah palsu. 


Dilakukan supaya mereka boleh berbohong dan berpura-pura seolah-olah rejim taat kepada undang-undang Islam. " 


Beliau mengkritik keluarga diraja kerana menganggapn negara sebagai harta sendiri serta menutup mulut semua sama ada dari dalam dan luar kerajaan yang meminta apa-apa perubahan dan pembaharuan.


Khalid Bin Farhan berkata keluarga pemerintah telah sengaja membiarkan negara kepada keadaan semasa di mana laungan rakyat tertindas dan diabaikan.


"Mereka tidak berfikir tentang apa-apa kecuali faedah peribadi mereka dan tidak peduli akan kepentingan rakyat atau keselamatan negara,"katanya.


Putera Saudi berkata segala yang diucapkan pembangkang pro-reformasi tentang politik, ekonomi, kehakiman negara, sosial dan keadaan keselamatan serta penyalahgunaan nilai-nilai agama adalah benar dan 


"Keadaan sebenar adalah lebih teruk daripada apa yang dikatakan" 


Beliau menyeru semua orang yang mengambil berat untuk masa depan negara untuk menyertainya dan aliran pembaharuan dan mendedahkan kesalahan-kesalahan Al Saud.


No comments: