Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, February 22, 2011

Kita semua tertipu jugak..

Dulu mula-mula memang gua kagum sangat dengan Muammar Gaddafi ni. Yelah, maunya tak kagum. Steady je hentam barat sebab main perangai double standard melampau. Eleh, arab Mesir pun ada gak yang kagum dengan Mahathir, maunya tak ngko selamba badak je hentam barat pasal backing Israel keterlaluan. Gitulah ceritanya.

Tapi bila pecah cerita pasal anak Gaddafi order Beyonce dalam parti liar beliau, terus gua mencarut. Pejadah gila talam muka tua terkutuk ni. Padanlah rakyat mengamuk.

Masa gua kat Mesir dulu takla gua kagum dengan Mubarak ni sebenarnya. Dah duduk sana jadi sedikit sebanyak gua paham la perjalanan politik palat kat sana. Banyak kasihan pada itu negara. Dan kekayaan melampau Mubarak pun gua tak heran. Apa ada hal, anak Mahathir pun billionaire apa.

Dari sini kita nampak betapa korupnya negara yang mengaku Islam. Harta di timur tengah sekali pun. Kalau di tanya tentang Arab Saudi pun gua sungguh yakin yang disana pun mungkin lebih lagi korupnya pemerintahan mereka. Ini kerana bangsa tidak menjanjikan apa-apa. Kepatuhan pada agama itulah benteng pada kemungkaran.

Kita renung dan fikirlah, pemimpin yang bagaimanakah cirinya itu diredhai Allah, terpelihara dari maksiat riba serta keangkuhan jawatan serta punyai hati perut. Kerana kita nanti tidak juga terlepas dari pertanyaan di padang mahsyar. Amanah yang kita pikul ini namanya amanah undi, amanah memilih pemimpin. Kita tidak mungkin akan terlepas..

posted from Bloggeroid

No comments: