Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, December 3, 2010

Kenaikan harga minyak memang mengundang maki di hati rakyat.

Memang gempar bila kerajaan naikkan minyak hari ni. Penuh merata di facebook dan blog mengutuk kenaikan minyak kali ini padahal cuma lima sen aje. Kelmarin naikkan 15 sen untuk RON97 pun tak segamat malam ni. Bukti pengguna tegar RON95 memang ramai.

Bukan di gaduh kenaikan 5 sen tu bai tapi yang gamat ialah harga barang lain akan ikut sama dan dengan kenaikan disel maka huru-hara la jadinya. Punca kenaikan adalah kerana untuk penyeragaman. Apa yang nak diseragamkan entah gua pun tak pasti cuma apa yang pasti idea untuk menaikkan harga petrol dan disel ini kerana nak seragam-seragam memang mengundang maki dan mencarut di hati rakyat jelata.

Natijahnya tunggu sahaja PR Sarawak nanti. UMNO bebal akan lihat feedback di situ dan yang ni gua amat pasti sebelum Najib mengumumkan PRU yang akan datang.

Politik yang jahanam semuanya datang dari UMNO. Nak bagi rakyat makan pasir serta ketuanan melayu sesat dan pendokong agama khurafat juga serahkan pada mereka. Takda kene-mengena dengan Anwar, DAP atau PKR.

Inilah politik busuk dan menguntungkan poket sekerat-sekerat orang dari jalan politik yang paling busuk dalam dunia. Rakyat perlu buka mata. Menukar kerajaan bukan bermakna kita semua jadi bangla.

Gua syak bangla yang naik basikal tu pun mengeluh bila minyak naik.....

2 comments:

anakmuaallaf said...

Lps ni org UMNO pergi isi minyak tunjuk aje kad ahli UMNO..Dapat harga UMNO? Nak beli barang dapur tunjuk juga kad UMNO pada cashier dpt harga UMNO? Kita akan menyaksikan pesta barang naik selepas ini.Apabila bahan bakar utama naik harga sudah pasti kos pengankutan juga tejejas.Maka peniaga2 akan naikkan harga barang sesuka hati...Org UMNO diam saja barang naik harga..Semua Mr Angguk..

zizou said...

kah kah kah

nak wat camner, dah nasib org melayu. Dari dulu sampai kiamat kena tipu.

nak tahu pasal apa. sebab melayu ni bacul