Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Saturday, December 15, 2012

Kelakar la Ibrahim Ali ni

KUALA LUMPUR: Datuk Ibrahim Ali menuduh kedua-dua parti terbesar orang Melayu iaitu Umno dan PAS telah mengkhianati beliau kerana cemburu dengan kehebatannya.

Berikutan itu, Presiden Perkasa itu akan tetap mempertahankan kerusi parlimen Pasir Mas yang dimenanginya pada 2008.

Beliau menang atas tiket PAS tetapi kemudian meninggalkan parti itu untuk menjadi wakil rakyat bebas.

Ibrahim mengatakan Umno mengkhianatinya kerana memecat beliau dari jawatan ketua bahagian

Dakwanya, Umno memecat beliau ekoran berlaku persempadanan semula kawasan parlimen.

"Umno telah melukakan hati saya…dia pecat saya tanpa sebab.


Mengenai PAS, Ibrahim berkata, menjelang pilihanraya umum 2008 pemimpin parti itu datang berjumpanya kerana mahu bekerjasama.

PAS, kata Ibrahim mahu bekerjasama dengannya kerana beliau ramai penyokong terutama di Kelantan.

Katanya, jasa beliau kepada PAS lebih banyak dari yang diberikan parti itu.

"PAS hanya memenangkan saya seorang tetapi penyokong saya memberi kemenangan yang banyak kepada PAS.


"Orang PAS tidak senang hati dengan saya kerana saya bersikap terbuka dan berani menegur.


"Saya jadi mangsa cemburu…apa yang saya buat hebat," kata beliau lagi.


Original Page: http://shalehudin.blogspot.com/2012/12/kesian-memang-sah-ibrahim-ali-neh.html

No comments: