Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, December 14, 2012

Utusan disahkan sebar fitnah lagi!! dan diarah bayar RM50K kepada Karpal Singh.

Hari ini sekali lagi Lidah Rasmi UMNO @ Utusan Malaysia dibuktikan oleh Mahkamah Tinggi sebagai penyebar fitnah.. dan mangsa fitnah mereka ialah Karpal Singh pula.

Ini berikutan dengan keputusan Mahkamah Tinggi yang mengarahkan pihak Utusan membayar RM50,000 kepada Karpal kerana artikel yang memfitnah beliau pada tahun 2008.

Hakim telah mendapati artikel bertajuk "DAP diingat jangan bakar perasaan Melayu" sememangnya berniat jahat...

Aku pun tak tahu dah berapa kali dah Lidah Rasmi UMNO ni kalah saman di Mahkamah sebab sebar fitnah..

Dan ini juga membuktikan dakwaan Ketua Wanita UMNO bahawa Allah bersama Utusan ( baca di SINI ) hanyalah kata-kata untuk memperbodohkan perwakilan UMNO yang hadir pada Perhimpunan Agung UMNO yang lalu..

KUALA LUMPUR, 14 Dis — Mahkamah Tinggi hari ini menganugerahkan RM50,000 kepada Karpal Singh dalam bentuk ganti rugi setelah mendapati Utusan Malaysia memfitnah beliau dalam artikel pada tahun 2008 dimana akhbar tersebut mengatakan pengerusi DAP itu menolak Islam.

Hakim Nik Hasmat Nik Mohamad, semasa membaca hujah penghakimannya berkata, walaupun akhbar berbahasa Melayu itu sudah menarik balik dan memohon maaf dalam tempoh 24 jam selepas penerbitan, artikel itu menimbulkan rasa benci orang ramai kepada Karpal.

Beliau berkata, tarikh penerbitan artikel tersebut pada 25 Ogos, 2008 — sehari sebelum pilihan raya kecil Permatang Pauh, dan disiarkan oleh media arus perdana itu menunjukkan ia "berniat jahat".

"Pada pandangan plaintif, sebagai pemimpin dalam Pakatan Rakyat (PR), dan pada masa artikel itu diterbitkan, ia dilihat sebagai cuba merosakkan peluang kemenangan," kata hakim tersebut.

Karpal memfailkan saman RM10 juta kepada Utusan Malaysia pada 2008, dengan berkata kenyataan beliau disalah tafsir dalam artikel yang ditulis oleh pengarang berita Zulkifli Jalil.

Dalam artikel "DAP diingat jangan bakar perasaan Melayu" berdasarkan kepada ucapan Karpal pada Konvenyen Nasional DAP ke 15 pada tahun itu dimana Zulkifli sengaja mengatakan ahli politik tersebut menolak Islam sebagai agama Persekutuan ~ The Malaysian Insider

Dah berulang kali rasanya Utusan yang menjadi Lidah Rasmi UMNO ini dibuktikan menyebar fitnah oleh Mahkamah... tapi yang aku hairannya masih ada yang percaya dengan laporan Utusan ni..

Buta hati atau Buta perut mereka-mereka itu?

Original Page: http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/12/utusan-disahkan-sebar-fitnah-lagi-dan.html

No comments: