Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, May 3, 2013

[LATEST] 7 Bukti Terbaru Kepalsuan Video Sumpah Saiful Bukhari di Hadapan Kaabah

 

Sebelum saya terangkan kepalsuan dan keeditan video tersebut, jom kita tengok dulu. Lepas tu, kalau korang nak gelak guling2 pun takpa oleh kerana  betapa bengap dan bodohnya serta ketidakcerdikan macai UMNO mengedit video. Hahaha. :D
 
 



1- Pada minit 1.03, ada seorang hamba Allah berbaju putih melalui di belakang badan Saiful. Seperti bertindih dengan Saiful walhal badan Saiful tidak sama sekali bergerak mahupun tersentuh.



2- Cuba tengok juga pada 0.58 kamera bertukar arah lain dan gambar Saiful pun terikut sama.

 


 

3- Kalau pun video itu boleh di rakam, selalunya jemaah di belakang (kalau bukan semua pun) akan memerhati (sedikit curios) jika seseorang itu sedang mengambil video dan akan memandang ke arah kamera. Ini tidak seorang pun jemaah yang memerhati semasa video itu sedang dirakamkan. Semuanya berjalan selamba di belakang Saiful seolah-olah tiada apa yang berlaku di hadapan mereka.

 


4- Melalui pengalaman seorang yang pernah mengadakan Umrah, kamera dia pernah dirampas bukan di dalam tapi di luar Masjidil Haram semasa cuba merakamkan gambar. Macam mana Saiful boleh ambil video tanpa dikesan pegawai keselamatan? Agak janggal sikit.
 
5- Orang arab yang besar-besar badan mereka nampak kecik daripada Saiful ini walaupun mereka melintasi sebelah Saiful sekalipun. Perhatikan.
 
6- Melalui pengalaman saya sendiri sebagai seorang petugas videografer PAS, saya pelik dengan video ini yang dirakam sebegini dekat dengan mukanya tapi kalau diperhatikan betul-betul walaupun dengan memilih format HD 1080 sekalipun, wajahnya nampak tidak sesharp background di belakang video. Background belakang nampak lebih sharp daripada muka beliau. Sepatutnya background belakang nampak lebih bokeh, walaupun sedikit. Ini tak, ianya sangat sharp.

7- Saiful juga tersalah imposed gambar di depan Hijr Ismail kerana tiba-tiba timbul gambar Maqam Ibrahim di sebelah belakang kiri bahu Saiful. Kalau betul dia berdiri dihadapan Multazam, sepatutnya Maqam Ibrahim berada di sebelah kanan bahunya dan kamera pula di sebelah kiri bahunya.

Kesimpulannya, budaya politik fitnah dan lucah sudah menjadi malan dan budaya UMNO dan macai-macai mereka. Budaya beginikah yang kita ingin warisi kepada anak-anak, generasi kita akan datang. Fikir-fikirkan. ^^

 


 

(Via hijabul crewz)

No comments: