Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, May 10, 2013

Pandangan Cukup Terkesan Kepada Yang Berhati Perut!

 

Bila dibangkitkan semula isu 13 Mei 1969 di salah satu page politik, sahabat kita yang berbangsa cina ni balas dengan penuh beradab, walaupun dia diserang dengan kata kesat. Kagum dan terharu dengan pendirian beliau..
Tan Soo Kang : Saudara saudara senegara ku, terutamanya penyokong BN. Ketika debate antara LGE dan CSL, CSL memijak hudud habis habisan, katanya kalau hudud ada negara mundur, hudud itu kejam, hudud itu tidak sesuai. LGE cuma balas, “Hudud itu adalah hal orang Islam, kita tidak ada hak nak membantah dan kacau isu agama orang. Orang Islam tak pernah kacau pun agama Cina, siapa kami untuk membantah hal Islam.”
Ketika LGE menolong anak perempuan Melayu, dia ditahan ISA. Di manakah orang UMNO ketika itu. Kawan kawan, kita ini cuma beza pendapat politik. Tak payah nak guna ayat ayat kesat. Saya ini bukan Islam, tapi kalau betul nak laksanakan hudud, saya tidak ada problem langsung kerana cuma yg bersalah perlu takut pada undang undang. Saya percaya undang undang berasaskan agama adalah lebih baik daripada undang undang yang dicipta manusia.
Kalau itu pun saya salah, panggilah saya Cina Babi sejuta kali. Kalau saya sayang TGNA kerana beliau pemimpin yg cemerlang, panggilah saya Cina Babi sejuta kali, kalau saya ini sokong perpaduan kaum dan keharmonian kaum itu salah, panggilah saya Cina Babi sejuta kali. Kalau la parti yg kau sokong itu, yg panggil Cina pendatang, yg cakap kalau nampak india dengan ular bunuh india dulu itu parti yg cemerlang, selamat maju jaya.
Kalau parti yang kau sokong itu dah ada bukti merata rata mereka menipu dan rasuah berbillion itu parti cemerlang, selamat maju jaya. Kalau parti yang kau sokong itu, apabila hukum agama sendiri diejek dan mereka diam sahaja kerana takut hilang kuasa dan wang itu cemerlang, selamat maju jaya. 
Cina sekarang bukan anti islam atau anti melayu. Kami mau negara maju dan harmoni untuk semua kaum. Kalau tak percaya tak apa. Itu hak anda. Apa apa pun saya harap yang walaupun falsafah dan fahaman politik itu berbeza, sayang la perpaduan dan keharmonian kita sekarang. Apa yang dapat kalau melayu benci cina, cina benci melayu.
Kepada yang buta jawi

Tulisan pada ikatan kepala mereka ini bukan ayat Alqur'an tetapi tulisan khat jawi - 'Parti Islam Semalaysia - PAS'

Jangan pulak kata Cina yang tak 'berjunub' letakkan ayat Qur'an di kepala!

# Aku sendiri berpendidikan Inggeris (warisan Penjajah) tetapi kerana aku Islam dan aku juga Melayu maka aku tidak buta Jawi....admin

(Via MOUNTDWELLER)

No comments: