Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, August 3, 2010

Bantah ISA kena ligan, bantah HUdud? errr.... cik zul?

Gua akui agak lambat terima maklumat malam ni. Sibuk kemain.

Terklik citer pasal orang-orang MCA berdemo bantah pelaksanaan hukum hudud.

Gua memang tak pandai nak komen bab-bab sensitif macam ni. Boleh kena ISA kalau tak berhati-hati ketika menulis. Cumanya nak jugak dengar pandangan Sahibus Samahah al-Haj Zul Nordin al-Tunggang Terbalik al-Hero al-Pundek tu.

Sibuknya dia dulu sampai nak mintak haramkan DAP. Dahsyat!!!!!

errr... FRU ada tak tadi? ikutkan boleh sampai ganggu ketenteraman gak tadi kan?

2 comments:

joecharlie said...

BILA OHSAT BAKULANGIN ALSABAH BAKAR LILIN N.AJIS MESTI DAH DBERI RESTU TU......Upacara berhimpun di suatu tempat dengan membakar lilin sebagai tanda protes adalah menyerupai amalan agama orang bukan Islam. Hukum Islam jelas melarang umatnya meniru atau menyerupai budaya dan cara hidup orang bukan Islam. Ini berdasarkan sebuah hadith Rasulullah S.A.W. dalam Mausu'ah al-Sunnah, al-Kutub al-Sittah Sahih Muslim: Kitab Al-Aqdiyyah, Hadis ke-18, m.s. 1343 yang bermaksud:

"Sesungguhnya Rasulullah S.A.W. telah bersabda: Barangsiapa yang mengamalkan perkara yang bukan dari pada amalan kami maka ia adalah tertolak". (Riwayat Muslim)

Rasulullah S.A.W turut melarang umatnya daripada melakukan sesuatu perkara yang bukan datangnya dari urusan agama, sepertimana disebutkan di dalam Mausu'ah al-Sunnah, al-Kutub al-Sittah Sahih Muslim: Kitab Al-Aqdiyyah, Hadis ke-17, m.s. 1343 yang bermaksud:

"Telah diberitakan kepada kami oleh Abu Ja'far Muhammad bin al-Subhi dan Abdullah bin Aun al-Hilali kesemua daripada Ibrahim bin Sa'ad telah berkata Ibn al-Subhi, diceritakan kepada Ibrahim bin Sa'ad bin Ibrahim bin Abd al-Rahman bin Auf, diberitakan kepada kami oleh ayahku daripada al-Qasim bin Muhammad daripda Aisyah berkata; Rasulullah S.A.W telah bersabda "Sesiapa yang mengada-adakan (mereka-reka) perkara yang baru dalam urusan kami dan perkara tersebut bukan tergolong di dalamnya maka ia adalah tertolak". (Riwayat Muslim).

Antusabun said...

ko citer apa ni?