Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, January 15, 2009

89-Berhati-hati untuk berbuat baik. Jangan baik sangat walaupun niat lu nak menderma tu ajer dah dapat pahala.

Lu nak menderma? Lu memang suka menderma? Lu memang baik. Tapi kita kena bijak. Jangan derma sebarangan. Nanti duit tu tak kemana. Orang ramai ambil kesempatan masa ni.

Paling mudah lu nak derma pada Palestin melalui sesebuah institusi. Lu kena kaji background institusi tersebut. Betul ke dia ni berjuang untuk Palestin. Kalau dia sedekah pada Fatah lu agak-agak duit tu pegi mana? Harus diingat Fatah tak berjuang melawan Israel. Dasar dia berbeza dengan Hamas. Fatah cukup suka main gay. Lu kena berhati-hati.

Kerajaan kita baik dengan Fatah!!

12 comments:

DarabDua said...

hah! ini gua setuju.
mentang skang musim palestin kena, ramai saja yg sibuk dgn scene mintak derma palestin.
ntah mana 1 betul gua pun jd keliru.

apei budak kampung said...

gua syak tokey wong dalam entri gua sebelum ni amik haluan fatah arr bro..

mrblind said...

ramai yang ambil kesempatan ni..

alif-mikail said...

baik beri dkt koi.. serius.. hamas tu dekat2 dengan gemas kot?

.... err.. koi melawak je la..

aKu..DiA...kAmU said...

Lu nie x baik lar bro...asyik pk '-'ve jer! Suma org lu ckp jahat abis tu saper yg baik?? Org minta derma kita hulur jer ar klu dah lebih tu...x yah pk jauh2 sgt klu betul nak bg! X baik ler lu bro!!

antusabun said...

Alaa...Janganlah marah. Gua cakap sebab sekarang ni ramai ambil kesempatan. Derma dapat pahala. Pada sapa itu tak penting. Tapi hati-hati untuk kita jugak. Puas hati bila betul-betul sampai pada orang yang kita maksudkan. Itu aja.

Gua tetap galakkan untuk menderma. Tak gitu bro?

garpu karat / encik jimmy said...

fatah cukup sukamain gay?..oh, menarik..hahaha

Encik Bibir said...

gua plan nk buat charity event utk derma kt palestine. tp sape nk sponsor?

Deeno said...

owh..fatah gay,jadi,mesti ade les,trans dan sbgainye.
huawahaha.
tapi kan,btul gak.ad org amek kesmptn kat bende2 camni,apekate wat anto sms je,kan senang.student pon bley anto gune sms kan.
kan.

l.i.f.e said...

menderma pd yang betul2 diyakini

sultan said...

tu yg x sedap tu. ada pulak org nk amik kesempatan. kite kalo bole nk duit derma tu dpt guna sebaiknye kat jalan yg betol...

KARKADEWA said...

sebab tu gua dah tak berape into scene menderma selain masjid..