Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Sunday, February 8, 2009

94-Apa fungsi speaker?

2,3,4 hari ni kita semua terkejut. Ragam politik yang mengharukan. Masing-masing menganggap dialah juara, dialah benar dan dialah hero. Gua ada pendirian gua. Semua orang tahu. Jadi tak perlu gua ulas. Karang kalau gua ulas sebijik macam Raja Petra pulak. Gua handal.

Ada satu persoalan. Siapa sekarang speaker DUN Perak? Setahu gua setiap usul perlu kelulusan Tuan Speaker kan? Bila gua pikir balik, gua terus tersenyum. Dalam dewan segalanya speaker yang berkuasa.

Jadi, macam mana mahu tukar speaker? Undi tidak percaya? Juga perlu kelulusan speaker kan?

,

Bukan speaker radio la ngok!!

4 comments:

Anonymous said...

Satu perkembangan yg menarik mengenai fungsi speaker.Kita tengok drama seterusnya bagaimana tipu helah BN untuk singkirkan speaker....Malaysia Boleh ma...

l.i.f.e said...

politik malaysia dah semakin pelik - pelik

KARKADEWA said...

bukan speaker radio ek?
haha..

Firdaus said...

chilakak lu gua ingat speaker keter.