Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, February 12, 2009

97-Untuk remind korang!!

Korang : Rakyat Malaysia

Korang memang tak patut. Rakyat Palestin dibantai sebegitu rupa, Ulama' kena tekan dan artis dipuja, Guru-guru ngajar kat sekolah macam ngajar anak raja, Ekonomi dunia meruncing sampaikan puluhan ribu bahkan ratusan ribu hilang pekerjaan, Orang miskin semakin ramai dan orang kaya ada jugak yang bankrupt, Politik caca-merba kat tanahair dan memacam-macam hal sosial yang membimbangkan. Pendatang tanpa izin pun ramai ni. Banyak kucing dan anjing telah disembelih oleh pendatang vietnam. Anak-anak pulak tak hormat ibubapa. Kita boleh nampak dunia menuju ke kiamat.

Korang ada fikir masalah-masalah tu? Ada menyumbang idea-idea untuk kita sesama merungkai masalah-masalah diatas?

Orang Malaysia masih fikir nak beratur beli tiket konsert Rihanna walaupun dia tu artis Amerika. Masih sibuk nangis-nangis dalam TV tertekan sebab tak dapat nyanyi dengan baik depan guru rancangan realiti TV. Dah la miskin, masih pikir nak SMS artis kesayangan yang terkinja-kinja atas pentas. Masih peka artis yang kawin membazir belanja juta-juta. Gamaknya hiburan aje dalam pikiran korang ni ye. Dah takda benda lain ke yang korang boleh pikir?

Maulud nabi tak lama lagi. Apa kata korang pegi jalan-jalan. Jumpa remaja Melayu pastu tanya birthday Nabi Muhammad bila??
Confirm terkangkang!!


....Khaakhh Ptuiihhhh..........

5 comments:

apei said...

bukan terkangkang brader, silap2 dia jawap.. "ha? saper tu? band mana?"

revrie said...

Aku sokong. kao memang hensem dan berfikiran kritis.

zizou said...

mari kita selamatkan kucing, fucking orang asing

an2blur said...

memang pun.
hiburan memang popular nak dibandingkan dgn menda lain.
aku benci je tgk iklan idola kecil.
budak2 kecik dah suruh jd penyanyi.
kalau suruh jd pemain bola sepak atau pemain bandminton xpe jugak.

yg musykilnye, kita je yg pk menda ni. org lain kat luar sane x pnah pk pun.

org melayu mmg gilakan populariti.
that's why la semua sibuk nk jadi pemimpin. nk jadi artis.

erk..

valsa nine said...

hmm..

mmg kritikal. baguih2. kalo kamu cikgu, instil la perspektive ni kat budak2. hmm..

pembawakan media terlampau2 hipokrit. smua nk grand, smua yg popular.

xpaham aku!