Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, October 30, 2009

Gua suka artikel ini. Jelas dan menarik untuk menerangkan kemelut dalam PR.

Kemelut politik yang melanda seperti taufan yang gua pun tak reti nak letak skala yang macam mana. Tak kiralah dalam PR atau pun BN. Namun kemelut di dalam gerombolan di pandang sepi di dada-dada media milik gerombolan. Barah di hujung dunia jugak yang dipertikaikan. Dasar yang ntah pape...

Kemasukan Badrul Hisham ADUN Port Kelang ke dalam UMNO jangan ditangisi atau dirisaukan. Ini kerana tindakan pengecut beliau tidak mahu mengosongkan kerusi Port Klang hanya akan menambahkan kebencian rakyat kepada UMNO, Khir Toyo dan Barisan Nasional. Namun yang lagi penting adalah proses pembersihan dalam PKR sedang rancak berjalan.

PKR parti baru. Tidak sampai umurnya 15 tahun. Pada masa PAS berumur 11 tahun, PAS baru sahaja memerintah Terengganu 2 bulan. Di waktu itu UMNO bercadang untuk mengadakan usul tidak percaya kepada PAS. Speaker DUN Terengganu pada waktu itu bernama Taib Selamat dan beliau mewakili PAS.

Seharusnya beliau yang dari PAS boleh melakukan berbagai perkara untuk menghalang usul tersebut dari berjalan. Namun Taib Selamat ini telah "DIBELI" dan beliau telah membenarkan usul tersebut berjalan yang menyebabkan kerajaan PAS Terengganu yang baru berumur 2 tahun itu jatuh.


Panjang sebenarnya artikel ni. Klik ajer untuk sambung lagi...

Artikel asal milik Tulang Besi yang boleh dilawati di http://malaysiawaves.com.

No comments: