Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, November 17, 2009

UMNO yang tak sudah-sudah menyusahkan orang

Demo tak salah. PR pun demo. Tapi dek bangangnya UMNO dan penyokongnya yang tak membaca maka jadilah mereka ini pelawak jalanan@jadian hari-hari menyalak akan isu yang sama. Balik-balik kutuk Anwar pengkhianat, PAS bersekongkol dengan DAP, UMNO pejuang ISLAM yang tulen, negara tergadai kerana pembangkang dan bermacam-macam lagi slogan bodoh tahap ungka yang keluar tiap kali mereka-mereka ini berdemo.

Semuanya kerana masalah malas membaca dan menyelidik setiap isu yang keluar. Jutaan kali sudah penerangan di buat dan mereka-mereka yang bodoh ini tetap stedi dengan kebanganggan mereka malahan berbangga pulak dengan status bodoh itu. Apa yang nak risau, Muhyiddin dan KJ yang tahap-tahap jeneral mereka tu pun acap kali keluar statement yang melampau bodohnya maka jadi tak hairanlah anak-anak didik mereka pun turut bangang sama.
Balik-balik ketuanan Melayu yang tak habis-habis. Naik muntah pulak gua dengar..... Woi bodoh!! pi ngaji baliklahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
Terbaru menyalak lagi report SPRM isu TGNA di sponsor mahu pegi buat haji. Ya, mereka sungguh cekap dan efisien dalam bekerja tapi efisiennya kerja mereka dan dibesar-besarkan sesuatu isu itu hanya bila kena batang tubuh pemimpin pembangkang dan Pakatan Rakyat. BN@UMNO? ada report bila KJ dan Ali Rustam jatuh bersalah mengamal politik wang? PKFZ yang ruginya billion-billion ringgit di ulang sekali lagi billion-billion. Bukan sikit anak nilai billion-billion itu wahai mangkuk sekalian!!!!! Isu beli laptop 84k oleh MARA pun semua simpan telo dalam kocek, stadium runtuh pun semua puak-puak batang negara ni sepi bertafakur di Gunung Jerai dan bermacam-macam lagi isu rasuah dan perbelanjaan tak masuk akal oleh puak-puak UMNO dan BN ni.... kenapa jadi begini? kenapa bila kes anak nyamuk semua melompat-lompat macam ungka dan yang kes sebesar dinasour ni melutut menyarap dan terus jadi mangkuk secara automatik?
Ya mungkin pakatan rakyat ada terima rasuah dan gua bilang mungkin ada. Secepat kilat mereka ini di siasat dan itu senario yang bagus. Agar semua pemimpin Pakatan Rakyat nampak suci dan bersih dari gejala yang menjijikkan ini. Dan bila jadi macam ini keluar soalan bertanyakan gua adakah masih mahu sokong PAKATAN RAKYAT?????? Adakah masih relevan lagi UMNO BN di mata gua?

No comments: