Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Saturday, April 14, 2012

Gambar Menarik Sekitar Bantahan Anti Lynas Di Melaka

Demonstrasi aman menentang Lynas di Melaka selepas solat Jumaat petang tadi berjaya menghimpun semua lapisan rakyat tanpa mengira kaum dan agama.

Demonstrasi bermula sebaik sahaja selesai solat Jumaat di tempat letak kereta di hadapan Bangunan Universiti Terbuka Malaysia (OUM) berhadapan masjid Al Azim.

Antara pimpinan PR yang hadir ialah Pesuruhjaya PAS Melaka, Adly Zahari; Pengerusi DAP Melaka Goh Leong San, Adun Bachang Lim Jak Wong; Adun Ayer Keroh Khoo Poay Tiong; Adun Bandar Hilir, Tey Kok Kiew; Ahli Parlimen Kota Melaka Sim Tong Him dan pimpinan PR Melaka pelbagai peringkat.

Adly ucapannya berterima kasih kepada pihak keselamatan kerana memberikan kerjasama yang baik sepanjang demonstrasi tersebut.

"Kita berhimpun hari ini untuk menyatakan bantahan di atas tindakan kerajaan BN yang membenarkan kilang Lynas ini beroperasi di tanah air kita"

":Yang untung kroni dan susah dan terkena akibat dari pencemaran alam sekitar ialah rakyat" ujar Adly. Berikut disiarkan gambar-gambar yang diambil dari ihsan rakan-rakan FB.

~mutaligat

No comments: