Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Sunday, September 23, 2012

Mana aku tau ikhlas ke tak, busuk-busuk pun Ngeh minta maaf. Najib?!

Malaysian Insider hari ni melaporkan, Datuk Ngeh Koo Ham berharap rakyat dapat memaafkannya dan pandang ke depan dalam menyelesaikan isu yang lebih besar dihadapi negara.

Ngeh juga berkata keikhlasan dia meminta maaf bukan sesuatu wajar dipersoalkan kerana yang lebih penting ialah masa depan negara ketika ini.

"Kenapa nak buang masa persoalkan keikhlasan saya minta maaf? Bukankah saya sudah meminta maaf?

"Ada isu lain yang lebih penting seperti ekonomi, sosial dan kesusahan rakyat," kata pengerusi DAP Perak itu.

Sebelum ini, saya pernah dengar ulama kata, kita ambil yang zahir. Apa dalam hati orang, mana kita tahu. Atas alasan itulah saya bersetuju dengan Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang menyatakan permohonan maaf secara terbuka daripada Ngeh sudah mencukupi.

Kalau Islam menetapkan kita ambil yang zahir dan zahirnya Ngeh mohon maaf, saya terpaksa setuju walaupun saya sangat sakit hati kepadanya (juga Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Ustaz Ahmad Awang) berikutan isu "Perjanjian Pangkor". Saya juga terpaksa setuju walaupun saya tertarik dengan kata-kata berikut yang saya petik dalam laman Facebook saya:

"One can speculate what are Ngeh's private views regarding the controversial anti-Islam Innocence of Muslims video clip".


Dalam pada itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kata:

"Kalau macam tu senang. Kita boleh lempar kata-kata menghina, memburukkan agama lain, lepas tu minta maaf.

"Kalau macam ni, soalnya benar-benar ikhlas atas tidak".


Original Page: http://pocket.co/sIYPD

No comments: