Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Saturday, April 13, 2013

Sesi Soal Jawab Politik dan Kehidupan Bersama Blogger Terkenal, Mantot (Part 1)

 

1. Kau mesti anti gila kerajaan sebab kau tak dapat apply kerja gomen dulu kan?

Jawapan  : Mungkin kau juga anti Anwar Ibrahim sebab kau try apply sekretariat Pakatan, tapi tak dapat. Lebih teruk lagi, lepas dengar ura2 Anwar gay dan kau approach dia, kena rejek, membuatkan kau benci Pakatan.

2. Aku tak setuju kau kata Wan Azizah mencerminkan sifat suami dia, yakni isteri cerminan suami. Nabi Noh pun isteri dia tak ikut dia dan masuk Islam bro!

Jawapan : Kau ingat kau Nabi? Yakin aje lah hadis yang mengatakan, lelaki yang baik akan dapat perempuan yang baik. Jadi, berdasarkan pandangan kau dan menggunakan hadis tersebut, aku rasa kau assume Nabi Noh adalah seorang yang tidak baik.

3. Kenapa kau tak percaya itu Anwar dalam video?

Jawapan : Kalau kau sebagai Islam, tau ada orang Islam lain nak buat maksiat dekat tempat dan masa yang kau tau, kau buat apa? Pasang hidden camera atau gi tegah dia? Aku lebih berminat nak tau...siapa yang mastermind projek2 hidden camera ni.

4. Kenapa kau suka sangat tengok Melayu berpecah belah?

Jawapan : Rasulullah dah pesan, Islam akan terpecah kepada 73 aliran di akhir zaman. Melayu berpecah ikut politik bukan satu masalah pada aku, aku tak heran. Melayu berpecah kepada yang jaga agama dan tidak peduli pasal agama, itu masalah aku dan kau semua.

5. Aku tau kau tidak percaya dengan parang terbang 13 Mei 1969! Kau takkan tak tau Allah hantar bantuan ghaib untuk tolong tentera Islam semasa perang dulu-dulu?

Jawapan : Aku percaya ada benda ghaib. Tapi aku tak percaya Allah akan tolong kita, orang Melayu Islam kalau niat kita tak betul. Masa tu, pergaduhan berlaku atas dasar bangsa. Bukan atas dasar agama. Tolong jangan samakan tentera Islam zaman Nabi dengan pejuang2 Melayu sekarang ni. Mungkin betul, mungkin tidak. Tapi....janganlah sampai percaya habis-habisan benda ni.

Lagipun, macam mana Lim Kit Siang boleh terlepas? Kata dia berak atas poster pemimpin Melayu? Blogger UMNO dan Zul Kulim claim dia dalang 13 Mei.

6. Kenapa kau anti kerajaan?

Jawapan : Dekat luar sana, maksud aku negara lain, walaupun diorang kafir, satu sen diorang curik dari duit cukai pun boleh membuatkan diorang kena pecat. Ada yang lebih bermaruah, diorang resign sendiri. Tapi kita kat sini? Bertambah kuat diorang defend. Kerajaan kita memerintah menggunakan teknik tolong member. Kalau member buat salah, kena tolong tutup.

Kerajaan BN sekarang hanya mampu buang orang ketika pencalonan PRU. Takde maruah dan rasa bangga nak mentadbir dengan ikhlas dan amanah. Amanah tu tah ke mana.

7. Apa bukti semua yang blogger UMNO ni tulis fitnah?

Ada blogger UMNO start cerita tulis Rafizi Ramli kena buang kerja sebab menyeleweng duit Petronas. Aku ada ramai kawan kerja Petronas. Benda tu semua fitnah belaka dan tuan punya badan pun dah jawab. Itu modus operandi blogger upahan UMNO ni. Reka cerita sudah cukup. Asal ada orang percaya dan kredibiliti lawan jatuh. Itu baru satu. Ada banyak lagi yang malas aku nak list down.

8. Kau percaya benar dengan Pakatan?

Tak dinafikan akan ada bad apple antara diorang. Tapi diorang is a better option pada aku sekarang. Kalau diorang jadi macam BN sekarang, aku akan berubah. Aku lalang. Tapi kalau nak jadi lalang, jadi la lalang yang berayun ke benda betul.

9. Ala Mantot, berdasarkan entry2 kau, aku tak rasa kau ni kategori beriman pun. Kalau beriman pun takat sekerat sekerat. Mana yang rasa sedap dengan nafsu kau, kau amik, mana rasa tak kena ngan nafsu kau, kau kutuk habis-habis. Cara kau kutuk pun dah menunjukkan tahap keimanan dan kesabaran kau macam mana.

Jawapan : Ya, betul. Aku cukup suka tengok perempuan menyusu di khalayak ramai sebab tu aku cukup gemar galakkan supaya ibu2 hot berhijab bonggol unta menyusu di depan aku.

10. Ikut kisah kau, senior kau ditangkap oleh warden ketika sedang meliwat. Ada berapa saksi tu? Kalau ikut syarak, dah dikira fitnah ni!

Jawapan : Apasal perlu saksi lagi kalau diorang sendiri dah mengaku tengah melakukan hubungan songsang.

11. Kenapa kau sokong benar Cina dan komunis DAP?

Jawapan : Kalau DAP itu komunisme, dah lama polis tangkap diorang. Yang aku paling pelik, kenapa kau kata kau akan sokong PAS dan PKR kalau DAP dibuang keluar tapi kau still sokong Barisan Nasional yang ahli2 nya adalah gabungan majoriti 3 parti berasaskan kaum.

12. Kalau kau jadi aku, kenapa aku perlu pangkah Pakatan?

Jawapan : Jika kau nak aktif memperjuangkan Malaysia, kau perlu pilih Pakatan. Sebab dalam sistem BN, choice kau terhad kepada bangsa kau. Kau takkan nak join MCA atau MIC kalau kau tak suka hala tuju UMNO. Samala macam orang Cina dan India, diorang tak suka Samy Vellu, apa lagi diorang mampu buat? Terhad gila. Jadi, walaupun kau tak suka, kau kena angguk jugak.

Tapi Pakatan.... aku Melayu, aku boleh masuk mana2 parti yang aku nak. Mungkin Cina dan India agak limited sikit tapi ada pilihan. Aku tak suka hala tuju PKR? Aku boleh masuk DAP.

Sistem BN sekarang membuatkan rakyat sangat bergantung dengan kepimpinan parti. Melayu nak mintak sokongan anak dapat biasiswa sebab result baik? Carik wakil rakyat UMNO. Tapi cuba bayangkan masa depan Malaysia kalau anak Melayu boleh disokong oleh pemimpin Cina dan anak India, Melayu yang endorse? Sokong 1Malaysia...tapi penghayatan tak betul dan masih bersifat perkauman apa cerita bai?

Itu baru sikit. Nanti aku sambung.


(Via Cursing Malay : Terus Terang)

No comments: