Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, May 14, 2012

N9 Ada EXCO Bodoh Tak Sekolah?

by mountdweller 

Busuknya hati

 Amaran keras akan diberikan termasuk menarik lesen berniaga sekiranya peniaga tertangkap ketika berniaga di ceramah pembangkang dengan menggunakan kemudahan yang diberi kerajaan. Pengerusi Jawatankuasa Negeri Pertanian, Industri Asas Tani, Pembangunan Usahawan dan Koperasi Negeri Sembilan, Datuk Yunus Rahmat berkata, pihaknya menerima aduan bahawa ada peniaga yang berniaga di tapak ceramah anjuran pembangkang di sekitar daerah ini.

 “Kita tidak menghalang mereka berniaga tetapi yang menyedihkan mereka menggunakan kemudahan dan peralatan diberikan kerajaan. “Baru-baru ini, kami berjaya mengesan ada peniaga berniaga menggunakan payung Fama di Kampung Bukit Serambai ketika ceramah Pas diadakan di sana," katanya ketika ditemui semasa mengadakan lawatan ke Pasar Tani Kuala Klawang, awal pagi, semalam.

 “Pegawai Fama perlu melaporkan kepada saya sekiranya terdapat peniaga berniaga menggunakan peralatan yang mempunyai label jabatan kerajaan. “Kita memahami situasi peniaga yang mahu mencari rezeki dan kita tahu tidak semua peniaga itu menyokong pembangkang. Mereka hanya mengambil peluang berniaga sekiranya dipelawa pembangkang dan ia menjadi tempat mereka mencari rezeki,” katanya.

 Beliau berkata, malah ada peniaga yang tidak berlesen, namun dijemput pembangkang untuk berniaga dan ini menjadi masalah. “Selain itu, wang hasil berniaga itu akan diserahkan kepada pembangkang sebanyak 30 peratus dan ini secara tidak langsung mereka menyokong pembangkang,” katanya. Yunus berkata, selain lesen perniagaan ditarik semula, peniaga yang tertangkap juga perlu memulangkan semula kemudahan diberikan jabatan kerajaan terbabit.

 Sikap binatang yang ditunjukan umno, haramjadah orang nak berniaga pun mahu ugut ke, oiii bodoh get a life la, lu ingat harta kerajaan tu harta mak bapak lu je ke. Sedap mulut je nak ugut2. Kan punya bodoh pemikiran bila peniaga berniaga guna logo fama secara tak langsung Bn dapat promosi percuma la ngok. Apa lu ingat hata kerajaan tu BN yang punya. Lu diberi amanah jaga je, apa barang lu sibuk pasal porang nak berniaga kat mana. Semakin gua menulis gua lagi panas hati, jadi rakyat boleh menilai sendiri bertapa busuknya hati BN ni, haramjadah - Johorborn

2 comments:

Pak Oncu said...

Payung FAMA bukan dapek FREE tapi di boli ,, banggang apo exco ni ,,,

antusabun said...

Haha