Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Wednesday, June 26, 2013

Major Zaidy terus dizalimi angkara aksi CELAKA Abdul Aziz dan Wan Omar


http://cenangau.blogspot.com/2013/06/major-zaidi-tudm-dihukum-panglima-akibat-dakwat-tak-kekal-spr.html

Inilah bahananya ada Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR yang CELAKA yang sanggup beraksi macam 'si anjing Umno'. Dah terang-terang silap depa, janji dakwat kekal tapi bagi dakwat standard dakwat sotong.

Harakahdaily melaporkan:

Pegawai Pemerintah Skudron 12 Pengkalan Tentera Udara Malaysia Butterworth Major Zaidi Ahmad yang membuat laporan polis kes dakwat tidak kekal kini berhadapan dengan satu lagi tindakan iaitu melakukan kesalahan yang bertentangan dengan Akta Angkatan Tentera 1972.

(Major Zaidi, isteri dan rakannya selepas membuat laporan polis apabila mendapati dakwat kekal tidak kekal. Kerananya, pelbagai masalah ditujukan kepada beliau)

Jika sabit kesalahan beliau akan kehilangan kelayakan untuk terus menerima elaun penerbangan sebanyak RM4000 sebulan. - Hrkh.


Ingatkan cerita major ni dah habih bila dia 'dihukum' pindah dari kem Butterworth ke Kuala Lumpur, rupa-rupanya dia sebenarnya belum dihukum, bukan takat belum dihukum tapi bicara pun belum.

Inilah bahananya ada Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR yang CELAKA yang sanggup beraksi macam 'si anjing Umno'. Dah terang-terang silap depa, janji dakwat kekal tapi bagi dakwat standard dakwat sotong.

Yang jadi mangsa rakyat Malaysia yang berintegriti macam major ni yang bukan setakat tak setuju dengan kerja celaka ni tapi bertindah menzahirkan ketidaksetujuan dia tu dengan cuma buat laporan polis yang rupa-rupanya bercanggah dengan Akta Angkatan Tentera 1972.

Juga dilaporkan:

Hari ini, Zaidi telah dimaklumkan oleh pihak atasan bahawa Panglima Tentera Udara telah mengarahkan agar beliau dikenakan pertuduhan melakukan kesalahan bertentangan dengan Akta Angkatan Tentera 1972.

Jika pertuduhan itu dikenakan terhadap beliau dan didapati bersalah mengikut peraturan sedia ada secara automtik beliau akan hilang kelayakan untuk terus menerima elaun penerbangan RM4000 sebulan (walaupun pembicaraan belum bermula).

Minggu lepas beliau ditukarkan kembali ke Pengkalan TUDM Butterworth dari Kuala Lumpur dan diarahkan membuat tugas-tugas selain penerbangan. - Ibid.


Tak pulak disebut seksyen mana akta tu, kalau disebut senang sikit kita rakyat Malaysia nak analisa, relevan ka dak tuduhan tu atau sekadar satu lagi aksi macam 'si anjing Umno' kali ni oleh Panglima Tentera Udara pulak.

Akta Angkatan Tentera 1972 tersebut:

Sumber: Google Doc

No comments: