Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, June 28, 2013

Panas! Duta Luar Malaysia Sahkan Malaysia Sokong Kerajaan Basyar Laknat?

 


Zahrin Rashid


Sebarkan!!!! Biar semua tahu kita di MALAYSIA tidak mahu ambil peduli dengan saudara kita di SYRIA!

Satu majlis pertemuan diadakan antara Pelajar Malaysia yang menuntut di Universiti Mansoura Mesir dengan Kedutaan Malaysia Kaherah. Dalam pertemuan tersebut ACP Ishak Mohd Jani yang merupakan Staff Kedutaan Malaysia Kaherah merangkap jawatan Security Liason Officer (PDRM), memberi sedikit taklimat tentang isu keselamatan, yg menyentuh tentang pendirian kerajaan Malaysia terhadap isu Syria. Teryata, mereka berpihak kepada kerajaan Bashar Al-Assad, bahkan ucapan ini disokong pula dengan ucapan Dato Duta Malaysia di Mesir.

Majlis tersebut diadakan pada 27 november 2012, di dewan Abu Nagah, U. Mansoura, Mesir.

(Yang berucap dalam video ini merupakan Staff Kedutaan Malaysia Kaherah merangkap jawatan Security Liason Officer.

Berikut Ucapan beliau :

1. "Dari segi hubungan diplomatik kerajaan Syria itu kerajaan Sah. Jadi jangan ada pula dikalangan kita melaksanakan aktiviti yang menyokong pihak yg menentang pemerintahan kerajaan Syria (Bashar al Asad) , mengutip dermalah, membuat kenyataan akhbarlah dan sebagainya"

2. "Kita tidak benarkan pelajar-pelajar terlibat benda ni. Kalau dalam kutipan derma yang dilakukan oleh pelajar terhadap Palestin itu alright pasal itu memang dasar kerajaan kita terhadap Palestin memang consitanly tidak berubah dari dulu hingga sekarang iaitu menyokong perjuangan Rakyat Palestin menuntut hak mereka di Palestin"

3. "Tetapi untuk Syria saya cakap disini, Dato Duta juga akan menyentuh perkara ini tidak ada pelajar Malaysia yg terlibat dalam krisis ataupun 'PERANG SAUDARA' di Syria"

Ini jawapan dari saya untuk anda :

1. Oiiiiii!!!! Kutip derma pun tak boleh! Dah melampau orang2 Demokrasi Sekular ni! Munafik! Fasik! Kau ingat siapa yg terseksa di Syria tu? Esok lusa anak bini orang islam disembelih oleh puak Syiah kat Malaysia ni jangan tanya kenapa!

2. Nak betulkan sikit, Palestin tu bukan hak untuk orang Palestin tapi hak untuk ORANG ISLAM secara keseluruhannya!

3. Seperti yang saya katakan, kerana DEMOKRASI SEKULAR memisahkan kita dengan saudara kita yang tertindas di Syria. INI BUKAN PERANG SAUDARA. Malulah pada diri kamu yg konon sebagai umat Nabi Muhammad s.a.w tapi tidak mahu ambil peduli akan apa yg terjadi dengan Umat baginda di Syria :,(

(Via Kerabu Bersuara ®)

No comments: