Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Wednesday, June 12, 2013

UMNO Bohong!!! Honda Jazz dan Volkswagen Tidak Turun Harga

 

Terima kasih kepada mereka2 yang telah membuat kajian. UMNO terkantoi berbohong lagi (seperti biasa la. Media2 UMNO menyatakan beberapa jenis kereta telah pun turun harga mereka. Ini adalah respon kepada kenyataan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapha Mohamed yang menyatakan penurunan harga kereta tidak akan turun dalam masa yang terdekat. 

Malahan, ianya hanya akan turun dalam masa 5 tahun lagi. 

Kenyataan Mustapha itu mendapat tamparan yang tersangat negatif dari rakyat. Rakyat telah dijanjikan dengan akujanji bahawa harga kereta akan turun. Tapi, last2 bila menang TIADA PENURUNAN langsung. Mustapha Muhammad pula datang kata penurunan hanya dalam 5 tahun. Janji Dicapati

Media UMNO cuba membuat silap mata bagi menutup "penipuan" UMNO ini. Mereka menyenaraikan 10 jenis kereta yang mereka dakwa telah turun harga:

Namun, rupanya usaha menutup penipuan UMNO itu pun rupanya tipu. Dua dari kereta yang disenaraikan media UMNO itu tidak ada pun penurunan harga. Honda Jazz dan Volkswagen tidak pernah mengalami penurunan harga di Malaysia. Rujuk di bawah:


Tulang Besi memang dah tau UMNO akan menipu dalam isu penurunan harga kereta. Mustapha Muhammad berkata penurunan yg dijanjikan UMNO ini tanpa penurunan Duti Eksais. Harga kereta yang tinggi di Malaysia adalah disebabkan oleh Duti Eksais. Kalau Duti Eksais tidak dipotong, bagaimana harga kereta hendak turun?

Penurunan harga kereta ini adalah contoh pertama Akujanji BN yang dicapati.

Lepas ni kita tunggu 500000 rumah mampu milik yang dijanjikan oleh Najib untuk dibina.

TULANG BESI

 

 

(Via Malaysia Waves)

No comments: