Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Wednesday, May 6, 2009

Banyak betul matematik politik ni. Pening la pulak gua.

Panggillah 2 pakar perlembagaan. Buat la debat kat tv. Gua nak satu jawapan jitu. Hanya 1 jawapan. Tak banyak nak gua persoalkan. Yang lain tu lain kali la jawab. Gua tau lu orang takut.

Apa kuasa speaker DUN ni sebenarnya?

Sebelum lebih ramai memaki, mencarut, kena tangkap, kerja bersepah esok, anak tak nyusu, pokok tak bersiram, MC pegi kerja, BSKL di tutup caca-merba, airport tergendala, perlawanan Barca-Chealse batal, kutipon tol tak memberansangkan, makcik jual pisang goreng tak laku, Jusco tak buat sale, hari wesak batal, line tipon celcom lebih mencarut, ada awek yang tak kena tangkap khalwat, ahh...penat!!

Bukan susah nak jawap pun. Yang berbulan-bulan nak setel tu pehal? Bapak la kerja korang tahap kodi.

Sekali lagi lu cakap Malaysia negara maju, canggih, wawasan 2020, terkenal, terhebat, termakmur, semua negara luar respek, Exora tergempak dalam dunia, Dunia gerun dengan kita... Gua maki cukup-cukup!!!!!

No comments: