Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Monday, August 3, 2009

Layan intelek UMNO.

Gua copy paste dari AdukaTaruna.


Oleh : AdukaTaruna

Gua sebenarnya malas layan intelek tahap jijik ni. Kecuali PRU. Baru gua layan dan terangkan ikut standard level mereka. Hari2 biasa, biarlah memember yang layan. Istiqomah kurang pada diri gua la.

Tapi bila menyedari blog gua pun dibaca oleh UMNO sedikit sebanyak, nak juga gua layan Melayu2 nih. Spesis paling stupid.

Kedai ditutup.

Bila berita TV3, diorang gambarkan kedai lumpuh. Gua siap jelaskan kat adik gua, bahawa, pekedai tidak akan tutup kedai walaupun pendemo cecah puluh ribu. Gua tahu la, sebab gua dah beberapa kali berdemo.

Kita tinggal dulu bab tu. Gua cakap sama adik gua,kompom polis yang arahkan kedai itu ditutup. Dan atas alasan keselamatan. Tak sampai seminit gua cakap, pembaca berita TV3 pun menyebut :

"Komplek membeli-belah SOGO juga diarah tutup."

Last2 terkantoi sendiri skrip yang lu mahu hidangkan sama orang kampung dan level stupid genetik Melayu. Cuma, spesis Melayu mana cerdik. Kompom tak perasan punya. Bodoh sama macam ulama Melayu.

Polis arahkan 10 kedai tutup. Alasan keselamatan.
TV temuramah kedai A. Kedai A marah polis kerana tidak dapat ambil kesempatan ribuan pendemo. TV tak siar.
TV temuramah kedai B pun sama. Sampai kedai D, pekedai marah pendemo sebab teraksa tutup. Sedangkan arahan polis. TV siar.

Melayu bangsa paling stupid ma. Paling senang kena kencing.

Hanya Melayu join demo.

Minority kompom la takut. Kalau Melayu kat China pun, kompom dia takut berdemo dalam satu suasana pemerintahan jakun macam Malaysia ni.

Mengapa tidak mengatakan sebagai bukti sebahagian besar Melayu menolak UMNO? Dan gua sendiri berdemo kerana ISA lebih banyak tangkap ulama, ahli agama, suami orang. Kalau salah, dakwa la kat mahkamah. Bodoh piang sungguh gen Melayu nih.

Dihadiri oleh kelompok atas dan pelajar. Tidak mewakili Melayu terbanyak.

Sebab Melayu spesis bangang. Takan cerdik Melayu kat felda dan kampung untuk tahu kezaliman ISA? Takan orang kampung Malayu yang stupid2 tu pulak yang nak bangun. Dah tentu puak student, dan puak professional.

Demo menyusahkan.

Kepala demo UMNO la. Sandiwara British akan Malayan Union. Kan ke UMNO berdemo. British cipta Malayan Union, British jugak cipta UMNO. Yang genetik Melayu, punya stupid kena kencing. Sampai mati tu tak sedar. Bila kala ntah pemimpin UMNO kena tangkap soal merdeka. Tak tau nak kata betapa piangnya stupid spesis Melayu. Singapura bagi free, bagi lagi Batu Putih, bagi lagi Patani. Ada raja dok England. Balik buat taik. Pegang sukan semua jahanam.

Kalau polis sediakan laluan trafik, ada tak huru-hara? Ada tak kedai diarah tutup? Ada tak polis kena maki? Himpunan di Masjid Negara tidak dibenarkan. Polis hanya sediakan Dataran Merdeka. Dan dari situ, sila ikut laluan taffik yang polis sediakan. Hah! Settle tak? Apa punya bahalol UMNO?

Gua terlalu jijik nak taip level ni. Terpaksa beb. Konsert boleh plak lu handle. Mekel Jeksen datang Malaysia, bolehplak lu sediakan traffik untuk dia. Jaki Can buat pilem, boleh laklu sediakan traffik untuk dia. Tapi untuk rakyat sendiri, untuk kehendak demokrasi macam ni, tak boleh plak? Apa punya tukil la spesis Melayu. Tu pasal gua rasa hina turun level taip benda2 alah ni.

Kehendak, naluri manusia lu kena handle. Rakyat Malaysia adalah first class di negara sendiri. Dia nak berhimpun nak bersuara, kena layan. Pasal dia warganegara. Kalau bapak Altantuya nak bersuara, nak himpun rakyat kita, barulah kita tak kasi. Just bagi dia media jer.

Sediakan lalulan traffik untuk pendemo. Serah memo, selesai. Balik. Ekonomi meningkat, peluang perniagaan bercambah, peluang kerja naik, duit akif dibelanjakan, polis kena puji, kerajaan orang respek. Semua dapat manfaat.

Dah la... malas gua layan banyak2. Hati gua rasa hina nak ulas benda2 tadika kemas nih. Masa2 tertentu jer boleh. Lepas ni gua taip bab penambahbaik demo plak. Tunggu.

Kepada member gua yang UMNO... spesis lu memang stupid. Tapi kat luar lu tetap kawan2 gua. Pro....

No comments: