Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Wednesday, April 27, 2011

Isu timbul maka gua jawab

Beberapa isu panas minggu ini yang sempat gua tangkap:

1. Isu kenyataan Ustaz Zamihan dengan Imam Besar Wahabi Mekah -  Silap Zamihan gua rasa rasa mempertikaikan cara Imam itu masuk Malaysia dan menyampaikan seminar kat hotel.  Tapi yang pasti dan benar bila Zamihan sungkit fatwa-fatwa pelik dari Imam Wahabi tersebut.  Boleh rujuk terus di al-ghari.Blogspot.Com

Yang pentingnya kebenaran dalam membogelkan kesesatan wahabi di seluruh negara dan dunia seakan-akan disembunyikan dan agak tidak adil.  Kalau wahabi benar,  berikan ruang pada penentangnya untuk menjawab secara terbuka. Takut kerana salah ke?

2. Kes LIWAT saifool - Resultnya 16 Mei ini.  Menunggu dalam debaran la gamaknya. Kerja gila gua rasa dan satu perjudian yang tinggi Najib dalam karier politik beliau jkalau penyabitan bersalah pada Anwar.  Budak-budak sekolah pun tahu akan kepincangan yang banyak sepanjang perbicaraan beliau.

3. Mungkin tidak lagi panas - Isu video seks yang dikatakan melibatkan ahli politik berprofil tinggi.  Ini pun bikin gua tergelak.  Eskay dan Anak Thamby betul-betul godfather dalam hal ni.  WTF!! Politik suku-sakat menyelamatkan mereka ini asalkan menguntungkan UMNO dan Barisan Nasional.  Penafian ala budak-budak bikin hati panas dan tergelak kelucuan dalam waktu yang sama. 

4. Raja Petra - Ini gua tak paham dan gua malas nak ambik tahu.  Banyak sangat versi jawapannya.  Tak tahu mana satu yang betul dan mana satu yang salah.  Lantaklah....

5. Email Tricubes -  Kerja gila.  Bangang ke apa?  Woit,  lu orang semua zaman apa?  Email berbayar dan tak berbayar atau email company dan agensi yang ada skang tak valid ke?  Cara terlalu bodoh untuk cari duit.  Ada plak kroni pak menteri maka jawapan dari gua ialah pegi mamposlah!!

***

Langsung gua tak boleh nak cool perihal isu dalaman negara ini.  Fokus pada hal remeh0temeh padahal kerja untuk meningkatkan kualiti rakyat sangat terabai.  Janji 20 tahun dahulu juga masih banyak lagi yang kantoi.  Gua tuding pada kerajaan barisan la,  apa gila tuding kat pas kelantan isu pengangkutan awam atau kenaikan minyak dan barangan asas.

Menyibuk pulak isu nak buat email gila tu laglah gua nyampah tengok muka sekor-sekor.  Keparat habislah tu...  bodoh!!!

No comments: