Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, June 14, 2011

Rantaian maklumat hari ni

Gempa di Sumatera gegarkan Malaysia. Hukum alam mengajar manusia agar tidak rakus. Memberi erti ada lagi yang berkuasa dari kita.

Jamil Khir : Permohonan murtad 135 orang diluluskan. Kita perlu bertindak cool kononnya atas nama kebebasan agama. Puak-puak yang mengaji quran tunggang-langgang biasanya setuju dengan statement gua kat atas. Dapatla saham jadi bekal kat akhirat esok. 24 jam kat internet satu dakwah pun tak buat dan bila jadi begini disambutnya bagaikan ini seperti kes lawak. Depan gua memang berselinsing tangan la jawabnya.

Hackers yang menggelarkan diri mereka anonymous kononnya ingin hack laman rasmi Malaysia berdalil kerana kerajaan Malaysia tidak bebas dalam informasi dan keterbatasan maklumat pada rakyatnya. Yang ni gua rasa Ibrahim Ali boleh defend. Dia hari tu ishtihar perang salib pun KDN membisu. Biarlah Ibrahim Ali berjuang dalam hal ni. Gua yakin dengan kemampuan Ibrahim Ali.

Nelayan mogok dengan kerajaan. Ada gua kesah? Sokong la BN lagi. Kan tu lu orang punya Tuhan. Hanya diaorang aje boleh bantu.

Gua fokus tang lain sebenarnya ni.

No comments: