Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Wednesday, May 1, 2013

Cool : Jawapan Sarcastic Faizal Tahir Terhadap Tun Faisal (Gambar)

 

 
 
Faizal Tahir menyatakan satu benda yg paling asas iaitu rezeki di tangan Tuhan. (Bukan ditangan BN, bukan di tangan manusia) maka dia katanya pula 'baru belajar agama, dan belajar pula dari yg sesat'. Lalu dijawab Faizal Tahir, 'maaf, rezeki di tangan BN...

Walaupun bunyinya seakan menyindir tetapi sasarannya ialah utk menyedarkan seseorang yang terbelenggu mindanya oleh satu kepercayaan. Kepercayaan ini diwariskan turun temurun sehingga menjadi semacam khurafat. Bahkan jika dibiarkan berlanjutan bolih jadi berhala sembahan.

Kaedah ini yg digunakan oleh Nabi Ibrahim a.s. ketika ditanya oleh kaumnya siapa yg memecahkan berhala-berhala. Nabi Ibrahim menunjukkan kpd berhala besar yg disangkut kapak pd lehernya... utk seketika bapa dan kaumnya terkedu seketika.. nak dijawab 'engkaukan tahu berhala itu batu dan tak bolih berbuat apa-apa, pasti terkenalah batang hidung sendiri akan kebenaran Nabi Ibrahim yg jelas pd mereka tetapi mereka pertahankan juga kepalsuan kerana ia adalah warisan nenek moyang turun temurun.


p/s : Faizal Tahir #WIN

Sumber : Here

(Via Aku Stress Giler)

No comments: