Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, May 3, 2013

Pemandiran Melayu tahap gaban

 


Kata Rafidzi Mohd Noor.....

ada seorang rakan FB yang kongsi satu senarai panjang 'perancangan' DAP jika mereka menang PRU. Saya tengok senarai itu sangat panjang. Antaranya orang Cina akan jadi PM, Institusi raja dihapuskan, orang melayu jadi kuli aje, semua jawatan utama perkhidmatan awam hanya untuk orang cina, semua agensi berkaitan melayu spt MARA dihapuskan.... dan askar melayu juga akan dibubarkan..

Saya merasa amat kasihan dengan siapa-siapa yang bolih percaya dengan perkara-perkara yang tak masuk akal ni. Ya lah kalau nak berbohong pun jangan melampau. nampak sangat tak cerdiknya. Orang kata 'overkill' sampai jadi tak menasabah. rasanya kena tolong dan bimbing siapa-siapa yang nak menjadikan perancangan DAP sebagai bahan perang saraf (psy war) ni. Nampak sangat satu kaedah yang cuba mempandirkan orang melayu secara melampau sehingga nampak kepandiran orang yang cuba mempandirkan. Patut-patutle atau agak-agak la.

Regimen askar melayu nak dihapuskan? Orang yang percaya dengan benda ni bukan sahaja memalukan bahkan satu penghinaan kpd RAMD. Rejimen askar melayu nak dilucutkan senjatanya begitu sahaja? Sedangkan dalam keadaan tidak bersenjata askar melayu tetap melawan? Jangan cuba memperlekeh askar melayu. Lebih 150 anggota askar melayu Company C Battalion pertama bertahan di Bukit Chandu, Pasir panjang sehingga ke titisan darah yang terakhir. Askar Australia hanya memerhati dari jauh dalam keadaan ngeri apabila setiap seorang askar melayu yang kehabisan peluru melawan 'hand to hand fighting) di antara 10 hingga 12 tentera Jepun. Berapa bilangan tentera Jepun yang terkorban di Bukit Chandu? lebih 2000 orang. Sehingga Maharaja Hirohito menyebut dan mengiktiraf keberanian askar melayu di Bukit Chandu di istana Tenno Haika, Tokyo.

Pointnya dekat sini, ialah janganlah kasi malu dengan orang melayu. Ini bukan asobiyah melulu, tetapi menangkis cubaan mempandirkan orang melayu dengan kaedah pemandiran tahap gaban. Kepandiran bertimpa-timpa. kalau adalah orang melayu yang percaya dan termakan dengan dakyah ini saya rasa bukan sahaja tak payah jadi melayu bahkan tak payah jadi lelaki.

Bukan main lagi, bila tercabar hunus keris ke langit. Tapi kali ni hunus-hunus keluar keris kontot...
 
[sumber

Uuuu... dahsatnyer!! Hebatnyer propaganda depa. Ini pulak kata Lim Guan Eng....

 
Kah kah kah kah....

(Via A Mum Of Three Mohd)

No comments: