Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, September 7, 2010

Freemanson itu wujudlah!

Setuju sahaja aku kalau korang kata TV3 itu agen freemanson. Selama ini pun rancangan bawah kendalian TV swasta tersebut banyak yang negatifnya dari yang positif. Kalau nak di tulis mahu raya ke empat baru habis aku tulis satu persatu.

Mereka nak mengaku? Ahhhh, mustahil. Tapi gua yakin yang ramainya mereka itu bekerja di bawah separuh sedar. Maklumlah bukannya dari kalangan bijak pandai agama pun.

Lagiknya sikap double standard itu yang kita boleh lihat. Cendikiawan agama itu langsung tiada tenpat di waktu-waktu perdana. Mengejar rating rasanya. Mulia sungguh artis-artis tv realiti itu berbanding ustaz ustazah yang dahulunya siang malam menghafal matan-matan kitab kuning sampai muntah-muntah. Itukan yang masyarakat mahu? Masyarakat mahu GOSSIP!!! Realitikan?

Semakin lama kita makin terbeban dan terhimpit. Yang belajar agama itu jadi anak tiri.

Perlu kita ketahui bahawa mereka yang kafir itu tidak akan berpuas hati hinggalah kita mengikut jejak agama mereka. Tujuannya hanya mahu menyesatkan dan kita berbangga dengan itu. Pasti dengan perlahan pada permulaan. Takkan mula-mula dah di ajak pergi jumpa paderi tukar agama. Itukan gila namanya. Otak perlu di guna saat ini wahai apis!!*

*kirim salam sama lukut kalau ko balik PD.

2 comments:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

otak aku tak dapat berpikir dgn waras..tp beca terbang dan pakcik bersongkok putih itu mmg terencat..

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

InsyaAllah..ko pun lama tak jumpa lukut dah ke?