Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, January 11, 2011

UMNO itu adalah pelawak berpencen

Barisan Nasional aka UMNO adalah barisan pelawak yang punyai pencen dan hidup mereka sehari-hari membikin orang berbulu dengan sangatnya dan yang ajaibnya mereka ini mempunyai perut yang sangat bergelojak kelaparan dan tak reti kenyang serta hati yang bernanah busuk. Oh lupa, akal mereka juga tiada.

Kenapa gua tulis begitu? Akal yang waras serta normal pasti dengan mudah memahami apa yang tersirat di balik tulisan gua.

Mereka bersunguh-sungguh menafikan kemampuan pembangkang dalam mentadbir negeri dan bila ia berjaya dilaksanakan lalu cakap-cakap fitnah meroyan akan terhambur. Disempitkan lagi dengan ancaman dan disusahkan lagi dengan kerjasama antara pusat dengan negeri. Padahal itu adalah untuk rakyat juga sebenarnya. Bangsatkan?

Contohnya bantuan air percuma di Selangor dan wang ehsan buat warga emas di Pulau Pinang. Itu adalah diantara contoh betapa bangsatnya hati mereka jika ia melangkau kebaikan yang pernah pemimpin mereka(UMNO) telah lakukan.

Adakah ia akan berkesudahan?

Ketuanan Melayu adalah paling gua jijik nak ulas. Namun itulah isu yang paling celaka banyaknya media perdana persembahkan. Sampaikan gua terfikir kenapa sampai begitu bodohnya UMNO ini dan mereka berjaya bertahan lebih dari 50 tahun. Murah sangatkah pegangan politik rakyat di negara ini?

Mereka membentak mahu membela raja-raja Melayu padahal sejarah 1993 itu telah cukup buat cacing dan cicak mati pecah perut tergelak-gelak demi bodohnya UMNO dalam membuat lawak dalam pemerintahan mereka.

Kini mamak pun lebih Melayu dari Melayu.. Itu akan gua ulas kemudian.

No comments: