Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, April 27, 2012

Bersih 3.0 semakin hampir.

Hanya menuntut PRU yang lebih bersih. Siapa yang mempolitikkan isu ini itu dia punya pasal. Siapa yang bangang pun itu dia punya pasal. Bangang sebab tengok TV3 sapa suruh.

Menentang korupsi dalam pilihan raya agar ia bersih sesungguhnya ia adalah tanggungjawab bersama semua rakyat dalam sesebuah negara. Ini kerana kita tiada kuasa untuk memilih siapa jadi menteri, siapa jadi kabinet atau siapa jadi first lady secara khusus, namun dengan pilihanraya yang lebih terjamin bersihnya maka kita boleh percaya sesungguhnya yang akan naik jadi first lady nanti bukan orang yang boros serta poyo dan tidak cakap serupa bikin seperti mengajar orang menolak obesiti kononnya.

Abad ke21 ini segalanya perlu berubah ke arah yang lebih cermat dan telus. Bukan hidup bersandar pada khayalan serta dongengan TV3. Kita perlu maju dan lebih terbuka serta cerdik menerima apa jua bentuk maklumat agar FELDA tidak diwakafkan kepada sesetengah orang yang mengait buah kelapa sawit pun tidak reti. "Cuma pandai memandu Mercedes sahaja, what the ****".

Soal siapa penganjur dan apa track record beliau kini kita dah tak boleh ambil pusing. Kalau la maknyah ketua segala demo menentang pendudukan yahudi di Tebing Barat sekalipun aku akan sokong. Dia gay atau maknyah itu hal dia dengan tuhan. Dan kegay-an dia itu tidak hinggap pada masyarakat. Dan ini lebih baik dari mana-mana pemimpin yang kononnya bersih tapi merosakkan negara dengan satu sistem yang jauh lebih keji dari pasukan "LION KING".

UMNO tidak usah menyalak berlakon alim dari ulama la. Aku percaya kalau bukan kamu yang memerintah nanti aku yakin kamu juga akan buat demo hampir setiap minggu menuntut yang bukan-bukan seperti lot pasar malam atau tapak meniaga dalam KLCC  dsb. Jadi kita tengok nanti.....

No comments: