Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Saturday, April 28, 2012

Bersih berjaya aku rasa..

Rakyat sudah bersuara, rakyat barangkali juga sudah berang dengan sistem yang ada kini. Maka kini mereka ke jalan raya. Tinggallah mereka yang kurang faham terus mencemar pandangan ke arah yang serong berkenaan Bersih.

Bak kata Mahathir, yang cerdik dan pandai memilih Pakatan Rakyat maka pasti yang sebaliknya pula memilih Barisan Nasional. Siapakah Mahathir? Dialah dewa bagi UMNONIAN serta Barisanian Nasionalian. Sejujurnya dari hati dan akal yang waras aku faham maka yang turun ke Dataran Merdeka kali ini cerdik-cerdiklah belaka.

Kuda tunggangan Cina atau India sekalipun, itulah rakyat. Maka demokrasi yang perlu kita fahami ialah pemimpin itulah yang bekerja mengikut arahan tuannya yang melantik iaitu rakyat dan bukannya dengan membela lembu dengan gaji puluhan ribu bahkan jutaan duit ke dalam kantung keluarga sendiri.

Bersih yang aku faham lagi ialah permintaan mereka itu Pakatan Rakyat bersetuju. Maka mereka menyertainya. Kenapa pula UMNO serta Barisan Nasional tidak setuju? Apa salahnya mereka menegur lalu menghantar beberapa nama agar tersenarai sebagai adhoc Bersih??? Atau tuntutan bersih itu melampau? Membersihkan nama pengundi itu melampau walhal itu memang kerja wajib yang sangat mesti untuk SPR lakukan!!!!

Lalu apakah fungsi Ibrahim Ali yang belum lagi habis-habis menyalak tentang ketuanan serta raja? Dia ni kenapa sebenarnya?

No comments: