Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Saturday, March 9, 2013

Respons Pengikut Twitter Terhadap Pendedahan Bapa Saiful

 


Berikut ialah respons pengikut twitter mengenai isu pendedahan bapa Saiful yang GB petik dari Sinar Harian.

Tun Faisal @tunfaisal: "'Timing' PRU13, isu Azlan dijadi peluru puak sana untuk cuci Anwar, juga alih sentimen isu ceroboh Sulu yang sangat positif pada kerajaan Agendanews."

Tun Faisal @tunfaisal: "Sumber-sumber kata puak sana memang dah lama nak cekup bapa Saiful lebih-lebih lagi dapat tahu dia hadapi tekanan tak kerja dan kes liwat anaknya."

MiLo SuaM @milosuam: "Apa Saiful Bukhari mohon maaf kepada Anwar kerana memfitnah"

Dr Mohd Asri @realDrMAZA: "Bapa Saiful mengaku semua tuduhan itu dirancang dan fitnah. Kalau begitu, kesian kepada yang dituduh, dizalimi dan dimalukan begitu rupa."

The Jkkk man™ @Jkkkfanclub: "Saiful Bukhari dah boleh mandi wajib dan basuh berak mulai hari ini. - berita bernipu. Ntah apa perasaan macai yang..."

PanglimaPerangCyber @panglima_cyber: "Sungai Setia : Setelah 3 minggu hilang akhirnya bapa Saiful muncul mempertahankan Anwar: Keluarga Saiful Bukha..."

Fariz musa @farizmusa: "Lepas ni mesti Saiful akan jadi relevan semula bagi Umno! Mesti Saiful dibayar lagi mahal untuk menafikan kenyataan bapak dia. Tengah duk fikir,"game" baru?

Dzulkefly Ahmad @DrDzul: "Deepak, Bala now Saiful's Dad..."

@PapaGomo @PapaGomo: "Duit, Anwar dah beli bapak Saiful."

Follow @PapaGomo @PapaGomo: "Anwar dah kantoi isu penceroboh Sulu hari ni nak divert isu lain."

Faekah Husin @faekah_qkn5: "Kes Saiful - jika bukan hari ni, hari esok, jika tidak esok, minggu depan jika tahun ini juga belum, jangan gulana- kebenaran pasti tertegak!!"

Khairy Jamaluddin @Khairykj: "Memandangkan bapanya mendakwa wujudnya 'perjury' dan membawa anaknya melakukan sumpah laknat, kita harus dengan apa Saiful hendak berkata."

Khaleeq Shahzada @khaleeqshah: "Bila dia kata tak berlaku? Bukan dia kata konspirasi ke? @eastern_metal: Kebenaran terserlah. Bapak Saiful dakwa liwat tidak berlaku.”

MiLo SuaM @milosuam: "Kalau bapa Saiful tak minta maaf kepada Anwar pun gua memang tak percaya Liwat II. Bukti semua tak masuk akal, macai bolehlah percaya."

Ulasan GB

GB tertarik untuk mengulas dua twitter dari dua orang macai UMNO.

Pertama dari @tunfaisal yang menyatakan isu pendedahan bapa Saiful ini ialah taktik Anwar untuk alih isu pencerobohan Sulu.

Isk, djika demikian persepsi @tunfaisal, maka orang pun boleh berpersepsi bahawa isu pencerobohan Sulu itu adalah percubaan Najib untuk mengalihkan isu pendedahan Bala dan Deepak mengenai penglibatannya di dalam pembunhan ALtantuya(?)

Kedua mengenai dakwaan @papagomo kononnya Anwar dah beli bapa Saiful. Di dalam sebuah blog pencacai (samaremas.blogspot.com), kononnya RM1 juta diberikan kepada Saiful dan digunakan satu video lama sekitar trahun 2008/2009 iaitu semasa Saiful masih menjadi pembantu Anwar untuk menjustifikasikan ada pertemuan diantara bapa Saiful dan Anwar untuk "urusniaga RM1juta" itu.

Ternyata pencacai-pencacai UMNO macam cacing kepanasan dengan isu pendedahan ini... hehehe

(Via Kelab Greenboc)

No comments: