Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Saturday, March 23, 2013

Wassatiyahnya Syria [Lihat buktinya...]

 

LAGI BUKTI PENIPUAN REJIM BASYAR

Media-media rejim termasuk media Barat melaporkan bahawa Syaikh Said Ramadhan Al-Buthi terbunuh kerana pengeboman yang dilakukan di masjid Iman semalam.

Sedangkan jika kita lihat di dalam gambar ini, tiada langsung kesan letupan atau kebakaran akibat pengeboman sebagaimana yang dilaporkan. Perhatikan lampu, kipas-kipas dan juga cermin masjid, malah tiada satupun lampu pecah akibat letupan yang didakwa tersebut.

Kenapa sebiji bom yang membunuh lebih 20 orang di dalam masjid tapi tiada memusnahkan barang yang berdekatan? Bahkan jika dilihat kepada mayat, kebanyakan daripada mereka seolah-olah ditembak dari jarak dekat sebagaimana yang pernah dilakukan oleh rejim Basyar sebelum daripada ini dalam kebanyakan kes di Syria.

Basyar cuba menipu dunia dengan menuduh mujahidin dalang kepada peristiwa ini.

Ini kata Dr Yusuf al-Qaradawi
"aku percaya Syeikh Buti dibunuh oleh tentera Basyar sendiri..dengan penuh perancangan sbb Masjid tmpt Syeikh Buti mengajar merupakan Masjid yg paling ketat kawalan keselamatannya..dan kenapa xda kesan terbakar walau sedikit pun dalam Masjid kalau ianya serangan bom berani mati..?"

Semuanya kesamaran yang sukar dijelaskan..


***********************************

 

22 Mac 2013 - Ulamak PAS kutuk pembunuhan Syeikh al-Buti

KUALA LUMPUR: Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP) mengucapkan takziah kepada keluarga tokoh ulama terkenal Syria, al-Syeikh al-Allamah Dr. Said Ramadhan al-Buti atas pembunuhan beliau menerusi serangan bom semalam.

Serangan itu disasarkan kepada beliau ketika sedang menyampaikan kuliah mingguan di Masjid Iman, Damsyik, Syria.

“Moga Allah menempatkan beliau di kalangan syuhada,” ujar Setiusaha DUPP, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali.

Tegasnya, DUPP mengutuk sekeras-kerasnya pihak yang terlibat dalam serangan tersebut dan menuntut satu siasatan dibuat untuk mencari dalang di sebalik pembunuhan tidak bertamadun tersebut.

Katanya, pembunuhan tokoh ulama merupakan satu jenayah besar yang tidak boleh dipandang ringan.

Tambahnya lagi, DUPP juga bimbang sekiranya pembunuhan Syeikh dilakukan oleh tangan-tangan ghaib tertentu bertujuan merosakkan imej para pejuang bersenjata yang sedang menentang kezaliman rejim Asad yang telah membunuh dan menyembelih ribuan umat Islam di Syria.

Menutrutnya, meskipun Syeikh Dr. Buti antara yang berpendirian bahawa krisis di Syria tidak sewajarnya diselesaikan secara penentangan bersenjata, namun terdapat laporan bahawa beliau dalam majlis-majlis peribadi mengutuk kekejaman yang dilakukan oleh golongan yang bersama rejim Asad dan mendoakan kehancuran mereka.- Harakahdaily

(Via shalehudin)

No comments: