Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, March 15, 2013

UMNO DENGAN TELUR BERPISAH TIADA

Bas Merdeka Rakyat 'dilencong' ke ceramah Umno diserang samseng

(Norutul Ilham)
PAHANG 15 MAC: Genap seminggu selepas diserang sekumpulan samseng Umno BN di Bukit Katil, Melaka; bas Jelajah Merdeka Rakyat dibaling batu dan kayu pula dalam program sama ke negeri kelahiran Perdana Menteri,  malam tadi.

Ketua Cabang KEADILAN Kuala Krau, Suhaimi Said, berkata  bas itu 'dilencong'  dari laluan asal selepas dihampiri sebuah lori dengan bendera PAS yang seolah-olah  penunjuk arah untuk ke tapak ceramah di Kuala Mai, Kuala Krau, kira-kira jam 11 malam.
"Bagaimanapun, lori berkenaan berhenti mengejut di tapak ceramah Umno sebelum pemandu melarikan diri. Ketika itu bertalu-talu batu dibaling dan kayu ditusuk ke bas.

"Apabila berita tersebar, penyokong Pakatan di tapak ceramah berhampiran datang untuk menghalang. Berlaku sedikit pergaduhan tetapi tiada yang cedera.

"Bas kemudian meneruskan perjalanan ke tapak ceramah Pakatan," katanya dan menambah lapan trak Unit Simpanan Persekutuan (FRU) membantu menyurai kumpulan samseng Umno yang lari lintang pukang.
Sementara itu, seorang remaja yang terlibat dalam perbuatan itu mengaku  dibayar RM20 untuk membaling batu dan kayu, selain RM15 sebagi kos motosikal.

"Remaja itu mengaku Umno yang upah mereka tapi takut untuk dedahkan individu terlibat," katanya seorang penyokong Pakatan yang mengenali remaja berkenaan dan bertanya insiden itu.

Untuk tonton rakaman serangan, KLIK INI.

shared via http://feedly.com

No comments: