Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Monday, March 4, 2013

Siapa Arah Media Filipina Padam Berita Panas Najib?

 

 
Akhbar Manila Buletin Publishing Corporation (mb.com.ph) menyebut tentang nama PM Malaysia, Najib Razak dalam berita bertajuk “Don’t Harm Sultan’s Men, Nur Warns Malaysia” pada 21 Febuari lalu.

Berita panas tersebut menyebut tentang janji Najib Razak. Ia disebut oleh Nur Misuari yang beliau mendengar adik kepada Sultan Jamalul Kiram III, Agbimuddin Kiram dijanjikan untuk ditempatkan di Sabah sehingga beliau merentas lautan menuntut janji. 
 
Nur Misuari juga mendakwa Agbimuddin Kiram ke Sabah kerana tidak sabar terhadap tuntutan mereka dan beliau meminta perkara ini diselesaikan dengan lebih tenang.
Berita panas Najib tersebut telah dipadam oleh mb.com.ph dan apabila kita mengakses berita tersebut hanya ini yang dipaparkan. Namun ada yang telah ‘copy screen’ berita tersebut seperti di atas.
 
 

Tak pasal-pasal Anwar telah diburukkan Utusan Malaysia, TV3 dan macai UMno akibat pencerobohan tersebut. Namun begitu Najib juga tak terlepas. 
 
Najib bersama anak beranak Kiram (Kesultanan Sulu), Esmail Kiram II
 
Jadi kini, siapa yang telah mengarahkan atau meminta akhbar Filipina memadam berita tersebut. Adakah ianya arahan juga dari Malaysia?

(Via Addin)

No comments: