Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Monday, March 4, 2013

BERAPI: Zed Zaidi TIBAI Abby Abadi pulak [Tengok la...]

 

Abby 'Ustazah Jadian' - Zed Zaidi

 
Tindakan bekas pelakon dan anggota kumpulan Elite, Abby Abadi yang sering mengeluarkan kenyataan kontroversi menerusi akaun Twitternya selepas menjadi ahli PAS, mendapat perhatian ramai pihak kerana mengeluarkan kenyataan mengecam sesetengah pihak.

Abby mengeluarkan kenyataan yang menuduh artis negara ini sebagai golongan buta politik dan tersasar jauh dari landasan Islam serta mendakwa kebanyakan artis mempunyai ego yang tinggi sehingga lupa rezeki adalah pemberian Allah.

Presiden Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi yang dihubungi Utusan Malaysia, melabelkan tindakan Abby itu sebagai 'Ustazah Jadian' dan berupaya untuk memesongakan akidah umat Islam di negara ini.

"Abby ibarat seorang ustazah tidak bertauliah yang sesuka hati mengeluarkan fatwanya sendiri seperti mana yang pernah ditunjukkan beberapa pemimpin Pas lain.

"Jadi, bila seseorang 'Ustazah Jadian' ini berbicara, saya khuatir macam-macam perkara buruk akan terjadi ke atas anak bangsa Melayu kerana statusnya sebagai seorang artis mampu mempengaruhi sekali gus menggugat keimanan peminatnya," kata pemilik nama Rozaidi Abdul Jamil ini.

Selain itu, dalam ceramah anjuran Pas kawasan Permas, Abby turut juga menyifatkan rakan-rakannya dalam dunia seni yang menyertai majlis anjuran UMNO atau Barisan Nasional hanyalah sekadar untuk menghiburkan penonton dan mendapat bayaran tanpa mengambil tahu perihal politik.

Terbaru, kenyataan Abby di akaun Twitternya turut berhubung isu pencerobohan di Lahad Datu turut mendapat perhatian daripada orang ramai apabila dia dilihat mengeluarkan kenyataan'menuding jari' kearah kerajaan.~ klpos



 
 

(Via shalehudin)

No comments: