Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, November 28, 2008

32-Letupan di Mumbai

1. Semalam gempar di India. Pengganas mula mengganas. Salah siapa? Pengebom Bali? Mereka sudah syahid. Osama? Ermm..Penuh teka-teki.
2. Kita disini? Buat apa? Sudah bersedia menghadapi hari kemurungan? Kita tidak selamanya berada diatas kan? Lalu ingin salahkan siapa? Siapa suruh tak bersedia..
3. Aku sedih hari ini. Dunia makin kacau-bilau. Bila nak aman ni?
4. Majlis Fatwa Kebangsaan makin teruk dihentam. Yang bebal agama pun ingin bersuara. Apakah jadah mereka yang tak punya autoriti juga ingin mencelah.Sila hantar kereta anda pada tukang jahit.Bodoh!!
5. Parti yang memerintah sudah makin parah. Bekas ketua gerombolan sudah naik marah. Ingin dedahkan nama perasuah. Ya, politik wang dalam parti. Masakan orang begini ingin jadi pemimpin pada tanah air ku. Lalu, masih ingin salahkan juga pada tokey babi?
6.Gaji sudah masuk? Sudah seronok membeli-belah? Atau masih lagi belum puas. Ingat tak saudara yang susah? Ermm...Susah....Haha..
7.Aku dah abis idea. Lain kali sambung..

2 comments:

DarabDua said...

gua tgk berita ni!
macam2 pesen orang zaman la ni.
tak puas hati saja nak menembak!
haih!

antusabun said...

Tu la pasal. kot la terkena sedara sendiri, mau menggigil seluruh badan