Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Wednesday, August 19, 2009

Kenapa Cina Berani..pandangan cina terhadap PDRM.

Sumber dari Jamil Kucing

Polis di hina , di kutuk , di caci , salah siapa????

Apapun terus terang jamil bukan nak bercakap atau membusukan mana-mana bangsa di malaysia. tetapi sekadar berterus terang tanpa berselindung. bangsa cina adalah bangsa yang tak suka bersusah payah. mereka lebih suka semuanya senang,mereka tidak suka bersusah-susah.mereka bukan jenis yang kuat. kalau kita tengok cerita-cerita di tv tentang kung fu,gangster-gangster cina itu semua hanyalah propaganda.bangsa cina ni memang jenis pengecut. kalau tak percaya bila tengok cina nampak garang cuba sergahs ekali mesti dia kedut.

Tapi di malaysia kita golongan bawahan boleh tengok cina betapa punya pai lang, belagak, sombong, smaseng,tambah pula yang kaya-kaya. tak pun cuba pergi petaling street belek-belek baju ke ape ke, tanya harga lepas tu beredar.kalau tak kena maki hamun bohong la. cina-cina yang jadi boss,pekerja mereka melayu,india,bangla selalu kena sound pasal apa,kenapa mereka cina berani .

Sebabnya mereka-mereka orang cina di malaysia ni jadi berani kerena mereka tahu polis boleh di beli. maaf ini bukan tuduhan atau fithnah terhadap pihak polis tetapi kenyataan. jamil campur cina di bukit bintang banyak tahu la.

baru-baru ini jamil bersembang dengan seorang lelaki bangla yang pernah berkerja di petaling street.dia cakap dia berhenti kerja di petaling streets ebab tak tahan tengok orang-orang cina dalam kelompok mereka suka menghina orang,menghina agama islam, menghina cara orang islam sembahyang,menghina orang islam pasal babi. selalu perli-perli bangla yg islam ajak makan babi, ajak minum arak.

lali satu dia cerita kenapa cina-cina tak takut polis. bangla ni cakap ayat yg di sebut oleh peniaga-peniaga cina bila sebut pasal polis apabila mereka menjual benda-benda salah seperti vcd atau apa-apa . kata cina-cina peniaga tu kepada bangla-bangla ( Anjing hanya mahukan tulang . so kita kasi tulang anjing akan diam ) Jadi ko orang paham
s .kepada polis-polis terus terang jamil cakap inilah pandangan bangsa cina terhadap polis malaysia.

Tapi nak buat macamana ada kebenaran juga apa yg di katakan oleh cina-cina itu. polis sendiri yg membiarkan kutukan dan penghinaan seperti ini terhadap mereka. kalau towkey-towkey datang ke balai layanan yang mereka dapat dari pegawai-pegawai yg mereka jumpa so special you know. polis layan mereka kerana ahemmm ahemmm .tapi di depan cina itu baik le. tapi di belakang itulah yg di pandang cina terhadap polis melayu. towkey cina kalaud ah dapat baik dgn pegawai atasan dia pandang polis prebet ni macam sampah.

Kepada anggota-anggota lakukan lah perubahan dari segi pandangan orang , kepercayaan orang,ketelusan orang terhadap PDRM. cukuplah anda semua yg menjalankan kerja mulia di pandang hina kerana perbuatan anda sendiri. ubahlah. anda semua anggota polis memakai pakaian istimewa.tetapi di mata umum anda seperti bangkai hidup. cina panggil polis anjing mahukan tulang, budak muda panggil polis sampah, skinhead punks panggil polis bastard, peniaga memanggil polis perompak berlesen, orang politik panggil polis barua ahli politik. seronokkah di pandang begini. seronok kah sampai bila....

Fikir-fikir secara waras wahai anggota-anggota polis.....

No comments: