Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, July 23, 2010

Entry sepam sebelum esok , lusa dan tulat gua terputus hubungan dengan dunia luar.

Tu pun kalau Digi takda line la. 1 kat Rantau dan satu lagi kat Rembau. Haha.. Gurau je KJ oi, Tok Mat pun sama. Jangan la marah-marah dalam bulan sya'ban ni ye. Bidaah.. haha..

Orait, kita fokus balik.

Melihat pada situasi sekarang yakni selepas UMNO and the geng tergolek lepas PRU 2 tahun sudah, 2 negeri yang teruk di bantai ialah Selangor dan Pulau Pinang. Perak belum pape dah bungkus manakala Kedah kena cuit-cuit sikit je nasib baik Ust. Azizan tak cepat melatah. Manakala Kelantan bohonglah kalau gua kata takda. Ada, cumanya tak seterik mentari di Selangor dan Pulau Pinang tadi.

Mungkin ini agaknya sebab UMNO nak berpadu-padu dengan PAS. Teori cap ayam je tu. Sedia maklum pendapatan cukup meriah di negeri Selangor dan Pulau Pinang. Segala projek yang ikut jalan belakang terpaksa gostan pegi depan balik. Yang dah bertahun-tahun kenyang cari makan secara mudah kini menggelupur bagai itik tak dapat kolam nak berenang-renang. Matematik mudahnya kontaktor-kontarktor yang seperti itik tak dapat kolam ni tadi adalah supplier duit buat UMNO and the geng. Matematik mudah gua yang mampu gua fikirkan buat setakat inilah. Sebabnya hari ni terik betul mentari. Dah macam itik jugaklah gua sekarang ni.

Gerombolan UMNO ni kalau takda duit memang susah. Diaorang memang dah biasa senang sejak lahir. Tak macam pihak lawan dari PAS dan DAP. Sejak kecil dah di ajar bertapa di gunung-ganang serta mandi menutup aurat di pantai Port Dickson. UMNO? huh... lu tanya je Cristiano Ronaldo dan Robert De Niro. Tahulah dia menjawabnya.

Takda duit maka UMNO lumpuh. Bila lumpuh memang jadi merbahaya dibuatnya. Melayu boleh berpecah-belah dan kalau lebih kronik negara akan bankrap pada tahun 2019. Macam pundek!!!

Dah abang Selangor serta kakak Pulau Pinang lumpuh, apatah lagi adik-adik di Negeri Sembilan, Melaka, Pahang hatta adik nombor 3 iaitu Johor. Buat pengetahuan semua, adik yang nombor 3 ni sejak pandai berjalan memang asyik main pasir aje. IQ memang kosong. Jadi kalau along Selangor dan kak ngah Penang pun senak alamatnya bukan main pasir lagi dah. Terus aje makan pasir-pasir itu tadi. Sial jadinya. Betul tak?

Jadi apa jalan penyelesaiannya wahai tuan-puan sekalian?

1. Berpadu dengan PAS sekaligus bengkok PR Selangor?

2. Kitai Khalid cukup-cukup sampai hilang jambul beliau?

3. Jemput Robert De Niro datang Malaysia agar lepas ni semua orang putih bertandang dan bikin filem di Malaysia sekaligus lu orang boleh tengok Dinasor bertempur di tengah-tengah pekan Kuala Pilah dan membuatkan orang-orang Pilah itu kaya raya akibat darah lembu kambing mereka di jadikan props dalam filem. Makanya Pilah je dah confirm pangkah UMNO ye tak?

4. Bina Wisma Wanita pakai duit lima sen yang dari minyak naik kelmarin untuk jadi markas-markas tentera-tentera puteri umno bersidai sekaligus pekan-pekan yang didominasi oleh PR bungkus sebabnya semua orang akan pangkah UMNO. Pesal nak pangkah UMNO pulak? Kerana kalau UMNO bungkus maka puterinya pun jadi lauk. Takdelah penyeri pekan macam tu. Nak harapkan minah bangladesh gamaknya semua akan mati pucuklah!!

5. Sumbat Anwar dalam penjara satu hal tapi auranya ada. UMNO sedar itu makanya skrip dicipta agar Anwar dan aura-auranya sekali padam. Caranya? arghhh... macam mana pulak boleh lupa nak pikir caranya tadi. WTF!! betullah.....

No comments: